CS3 i Ubuntu?

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Junkuhn
Indlæg: 43
Tilmeldt: 3. sep 2007, 15:39
Geografisk sted: Helsingør

CS3 i Ubuntu?

Indlægaf Junkuhn » 4. sep 2007, 09:05

Hej,


Jeg har læst en masse tråde herinde om Photoshop i Ubuntu. Nogle siger at det køre fint under Wine mens andre giver udtryk for at de bliver nød til at dual boote for at bruge Photoshop. Der er ligende tråde vedrørende Dreamweaver.

Er der nogen der har hørt/testet CS3 pakken i Ubuntu? Siden Adobe overtog Macromedia er Photoshop, Flash, Dreamveaver etc. jo blevet samlet i en pakke.


/Frederik Junkuhn

frolle
Indlæg: 133
Tilmeldt: 13. nov 2006, 20:53

CS3 i Ubuntu?

Indlægaf frolle » 4. sep 2007, 23:08

Jeg har ikke selv testet, men kender mange som mener at Photoshop ikke køre godt under Wine. Du kan vel selv prøve og se om det er noget for dig.

Jeg kan jo altid anbefale The Gimp ;)
<3

Junkuhn
Indlæg: 43
Tilmeldt: 3. sep 2007, 15:39
Geografisk sted: Helsingør

CS3 i Ubuntu?

Indlægaf Junkuhn » 5. sep 2007, 08:02

Min maskine er stadig ikke oppe og køre så jeg sturgte bare af kedsomhed. Jeg SKAL bruge Adobe's programmer desværre da jeg er i lære som grafiker. :) Medmindre jeg kan få overbevist hele den grafiske branche om at Ubuntu er vejen frem. :S

Eller hedder det vel dual-boot for mig..

Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

CS3 i Ubuntu?

Indlægaf Wrapper » 5. sep 2007, 08:29

Jeg har tidligere haft PS7 inde (det var før der kom en guide til cs og cs2), og i PS7 var problemet at vinduerne ikke var integreret, hvilket gjorde at når jeg minimerede selve photoshop, så var alle vinduerne (history, colorpalette osv.) stadig åbne, og kunne ikke minimeres. Men det problem sku jo så være løst nu med CS3 da vinduerne er integreret i programmet...
Jeg har ikke forsøgt at få det installeret, og har heller ik set nogen guide til det. Men er næsten sikker på at det nok skulle være muligt...
Billede

Billede

Junkuhn
Indlæg: 43
Tilmeldt: 3. sep 2007, 15:39
Geografisk sted: Helsingør

CS3 i Ubuntu?

Indlægaf Junkuhn » 23. sep 2007, 19:45

Hej,


Jeg har lige prøvet at installere Adobe CS3 pakken men jeg får denne besked når jeg køre "autorun.exe"

"Denne software kan ikke installeres, fordi JScript ikke er korrekt registreret.
Reparer JScript og genstart installationsrprogrammet."

Beskeden kommer i et "windows ligende" pop-up vindue.

Forslag? :)

Junkuhn
Indlæg: 43
Tilmeldt: 3. sep 2007, 15:39
Geografisk sted: Helsingør

CS3 i Ubuntu?

Indlægaf Junkuhn » 24. sep 2007, 12:41

Hmm..

Ville det være helt ude i skoven at antage at "JScript" i virkeligheden er Java Scripts? :) Slog mig lige, og jeg har da heller ikke fået installeret noget java endnu..

Jeg vender frygteligt tilbage med en opdatering når jeg kommer hjem.. :)

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster