Cube og Programmer ?

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
kimmieboy
Indlæg: 38
Tilmeldt: 21. aug 2007, 20:33

Cube og Programmer ?

Indlægaf kimmieboy » 26. aug 2007, 12:01

Hey alle. Ville høre om der var nogle af jer der kunne hjælpe mig med at få mit ubuntu til at ligne denne video? :D

http://www.youtube.com/watch?v=xC5uEe5OzNQ

Det jeg gerne vil have i den er den Bar med programmer i toppen, og så vide hvordan man kan gå udenfor sin Cube ligesom han gør? Og så også om der er nogle der ved hvad temaet og den ikon-pakke hedder :P

Håber der er nogen der kan hjælpe!

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Cube og Programmer ?

Indlægaf eitreach » 26. aug 2007, 13:20

Der bliver i hvert fald brugt et Vista-agtigt tema i Emerald (vinduesdekorationen), og så kan jeg forestille mig at der enten er tale om Avant-baren, eller noget lignende. Jeg bruger selv Avant når jeg bruger Compiz.

Mht. at komme udenfor kubus'en, så kan det gøres ved brug af ctrl+alt+down (som regel venstre musetast holdt nede..) det er i hvert fald sådan min er sat op som default.

Avant kan findes i Synaptic under System -> Administration -> Synaptic, og Vista-temat burde være med som standard i Emerald-temapakken. (Emerald, samme sted).

Håber det kan hjælpe i hvert fald en smule. :)

edit: Her er iøvrigt min desktop som den ser ud når jeg bruger Compiz, lige for tiden.. Den nederste bar er Avant, og så bruger jeg noget Vista-tema noget i Emerald.

http://kiilerich101.dk/pics/ubuntu_compizterminal2.png
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

kimmieboy
Indlæg: 38
Tilmeldt: 21. aug 2007, 20:33

Cube og Programmer ?

Indlægaf kimmieboy » 26. aug 2007, 14:50

Når jeg søger i Synaptic efter Avant, hvilken en skal jeg så tage? Kan ikke rigtig læse mig frem til hvilken en der er den rigtige :)

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Cube og Programmer ?

Indlægaf eitreach » 26. aug 2007, 14:54

avant-window-navigator, hedder den jeg har. :)

Husk iøvrigt at den kun vil fungere ordentligt sammen med Compiz - ellers vil den ikke kunne blive gennemsigtig, nemlig.. og så ender man med at 25% af skærmen er sort for neden. :P

Udover at være en bar hvor dine åbne programmer vil sidde, kan den også bruges til at lave launchers med - altså programmer som kan startes derfra, er jeg ret sikker på.. Der er ret mange muligheder - der er også mulighed for at give den en tekstur, så den kommer til at ligne det i vidoen. Det er bare om at lege løs - og hvis skidtet går i stykker, kan det hurtigt geninstalleres. :D
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Cube og Programmer ?

Indlægaf eitreach » 26. aug 2007, 15:01

Iøvrigt, så hedder det tema jeg bruger HastaLaVista - som jeg har modificeret en lille smule, idet dens drop-shadow som standard virkede lidt for store. (det kan gøres grafisk via Emerald-temavælgeren, så ingen ko på isen dér..)

Den kan findes her, sammen med en del andre temaer:

http://themes.beryl-project.org/
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

kimmieboy
Indlæg: 38
Tilmeldt: 21. aug 2007, 20:33

Cube og Programmer ?

Indlægaf kimmieboy » 26. aug 2007, 16:33

Jeg er sådan lidt ny i ubuntuverdenen, så kunne du muligvis forklare mig hvad Compiz er, og hvordan jeg kan få det ? :)

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Cube og Programmer ?

Indlægaf eitreach » 26. aug 2007, 16:50

Compiz er det du ser lave de forskellige effekter i den video du har linket til. 3D, animation og alt der følger med. (Det i videoen er vist Beryl - som.. Nej, du får lige historien.)

Det hele startede med Compiz, som er den originale udgave af programmet. Der var nogle gutter som ikke brød sig om hvordan det blev udviklet, så de valgte at lave deres egen udgave - den kaldte de Beryl, og det er hvad der bliver brugt i videoen. Det er godt og vel det samme - og så alligevel ikke. Nu er sagen så bare den, at de to grupper nu har valgt at gå sammen igen, om at udvikle ét program - Compiz Fusion blev det først kaldt, men nu er de ved at gå tilbage til bare Compiz.

So!

Du skal have fat i Compiz, da Beryl ikke længere bliver udviklet. Det kan du finde under Synaptic, også. Søg på Compiz, og installér så det der hedder compiz core (tror jeg) - så følger der nogle plugins med som standard, og så er du godt igang.

Hvis det ikke fungerer, så skriv bare endeligt igen - det er bare lige med at få styr på de forskellige ting og sager i Linux-verdenen. :)
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

kimmieboy
Indlæg: 38
Tilmeldt: 21. aug 2007, 20:33

Cube og Programmer ?

Indlægaf kimmieboy » 26. aug 2007, 20:10

Gik lige ind i Synaptic og der er den grøn, så jeg har det vidst :lol:

fruitquam
Indlæg: 24
Tilmeldt: 12. sep 2007, 19:49
Geografisk sted: Danmark

Cube og Programmer ?

Indlægaf fruitquam » 17. sep 2007, 16:55

Hmm kan hverken finde Avant? eller Compiz i synaptic :s ? Hilfe Bitte ! :D
Ubuntu fever -.-

Wikzo
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24. nov 2006, 13:59
Geografisk sted: Århus N

Cube og Programmer ?

Indlægaf Wikzo » 17. sep 2007, 19:35

Billede

fruitquam
Indlæg: 24
Tilmeldt: 12. sep 2007, 19:49
Geografisk sted: Danmark

Cube og Programmer ?

Indlægaf fruitquam » 17. sep 2007, 23:52

eitreach skrev:Husk iøvrigt at den kun vil fungere ordentligt sammen med Compiz - ellers vil den ikke kunne blive gennemsigtig, nemlig.. og så ender man med at 25% af skærmen er sort for neden. :P


Hmm har Compiz installeret og AWN (Avant Window Navigator), Men får stadig den sorte skærm? Hva gør jeg?
Ubuntu fever -.-

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster