BUMP = dårlig stil

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: BUMP = dårlig stil

Indlægaf soundpartner » 14. mar 2009, 15:49

drenge og piger...
Lad mig først lige sige at jeg på ingen måde føler mig hævet over nogle andre. jeg er bare en almindelig bruger som alle andre, men måske med bedre gooogle-fooo end andre, eller måske bare kva min mangeårige erfaring med computere helt tilbage til starten af 80'erne med en lidt bedre forståelse for hvad der sker under hjælmen.
jeg bragte ikke dette emne op på grund af en enkelt tråd, men fordi det er noget jeg ser mere og mere, og vi har her synes jeg et super unikt forum hvor de fleste problemer bliver angrebet profesionelt og det resulterer som oftest i gode løsninger.

Det kan godt være mig der er gammel og dum, men jeg oplever at "ungdommen" nu til dags gennerelt er blevet mere "egoistiske" Det hadler om mig mig mig... Jeg skal have hjælp... Hjælp mig nu - NU. og folk forventer måske mere end de reelt burde. Dette er måske vores egen (forum's egen) skyld fordi vi er blevet for "gode" og for professionele.

Jeg vil så til sidst sige at nu har jeg ikke selv spottet de der personangreb på min egen person, men HEY hvis nogen syntes at jeg er gået over kanten så sig det dog...
I min egen omkredskreds der er mit motto nok noget i sti med "Hey det er sgu OK at syntes jeg er en dum idiot... jeg ER sgu en dum idiot" Det skal forstås på den måde at jeg er af mine holdninger, og jeg står inde for dem, og giver udtryk for dem. Hvis folk føler sig såret over dette så undskylder jeg mange gange,
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: BUMP = dårlig stil

Indlægaf lath » 14. mar 2009, 16:59

Først:
Yderst vise og fornuftige ord af Karl Fogel.

Dernæst så er jeg iøvigt på ingen måde i tvivl om at Soundpartner - med sit indlæg - kun ønsker at forum kommunikation bliver holdt i en god tone og stil, og at han aldrig med indlægget har ønsket at bashe den der skrev det famøse "Bump" indlæg.

Alt det andet vil jeg ikke kommentere.


Hilsen Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Jakob77
Indlæg: 889
Tilmeldt: 19. dec 2008, 15:52
IRC nickname: Jakob77

Re: BUMP = dårlig stil

Indlægaf Jakob77 » 14. mar 2009, 18:09

I det omfang små tekniske tricks kan være med til at løse problemerne, så synes jeg nok, at det bør overvejes.

Jeg har derfor et par forslag til ændring af forumprogrammet. :)

Øverst har vi fire links:
Vis ubesvarede emner | Vis aktive emner Vis nye indlæg | Vis dine indlæg

Men der kunne godt være et par stykker mere til service.

F.eks.:

"Vis tråde, du ikke har besvaret"



Det er også min vurdering, at der kunne spares meget tid for de dygtige folk, som skal svare, hvis der var mulighed for "hurtigsvar" i bunden af tråden.

Og hvis der var mange flere indlæg pr. side, men at et klik på tråden automatisk sendte læseren til det sidste indlæg på trådens sidste side.





Angående "bump", så synes jeg, at vi skal træde varsomt.
Det er med i kodeks, at folk skal spørge og alle må snakke sammen.

Vi får jo heller aldrig sparket gang i off-topic, hvis folk skal føle, at de stjæler pladsen fra andre, hvergang de skriver et nyt indlæg ..?

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: BUMP = dårlig stil

Indlægaf Artificial Intelligence » 15. mar 2009, 07:29

bump.





:mrgreen:





Istedet for at folk "bumper", kan de jo skrive, hvad de har gjort i mellemtiden for at løse problemmet. Eller hvis de har nye oplysninger der kan bruges til hjælp.

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster