Blu-Ray

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
planet-reptile
Indlæg: 460
Tilmeldt: 18. nov 2007, 02:04

Blu-Ray

Indlægaf planet-reptile » 2. nov 2008, 19:40

Skiller det sig i det hele taget ud fra DVD?
Jeg så en Blu-Ray film på computeren i fredags og Jeg synes nu ikke at Jeg var vildt imponeret. Det lignede enhver anden film.
Hilsen Kim.

PKO
Indlæg: 867
Tilmeldt: 19. maj 2008, 11:07

Re: Blu-Ray

Indlægaf PKO » 2. nov 2008, 20:17

Hej,

Ja det skulle kunne afspille i fuld HD 1.800 x 1.200 opløsning.

Derefter kan vi jo diskutere om det giver et bedre skærmbillede. Blindtest giver stadig bedre bedømmelser af plasma end lcd.
Mvh Kraków

Guides Ubuntu
Programmer -> Tilbehør -> Terminal

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Blu-Ray

Indlægaf thj01 » 2. nov 2008, 20:20

jeg kan næsten ikke se nogen forskel når jeg afspiller det på min PS3'er, men alle der har prøvet en "rigtig" afspiller på et godt fjernsyn (dvs ikke bilka og føtexmodeller) siger at der er STOR forskel.

Men problemet er jo lidt at når man først er igang med at kigge, så lægger man jo ikke mærke til antallet af fregner og dråber på forruden
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Blu-Ray

Indlægaf Jimmyfj » 3. nov 2008, 08:53

Jeg har set blueray på min søns tv. Samsung 42" LCD og Samsung Blueray afspiller koblet sammen med optisk kabel og HDMI kabel. Jeg kan virkelig ikke se forskel på hans dyre system ved siden af min egen opsætning med et Prosonic LCD Tv og en Canal Digital HD satbox med to kabler til/fra hovedet ude på disken. Jeg tror ikke Blueray er noget som vil overleve længe. Og Blueray's "trick" med at være i stand til at "upgrade" almindelige film til HD-kvalitet er lidt af en overdrivelse. Der er nu engang kun de bits på skiven, som skiven er født med. Ingen lommer med "hemmelige" bits, som skulle kunne gøre det trick. Ikke imponeret af det system.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Blu-Ray

Indlægaf Casper Hansen » 3. nov 2008, 09:55

PKO, Full HD har 1920×1080 opløsning :D

- Har du en skærm, der kan køre HD Ready eller Full HD? Hvis ikke så er det klart, at du ikke kan se forskel :)

Jeg vil sige, at jeg sagtens kan se forskel!
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

Jeg
Indlæg: 393
Tilmeldt: 20. apr 2008, 13:07
Geografisk sted: Århus

Re: Blu-Ray

Indlægaf Jeg » 3. nov 2008, 15:52

Mit bud:

Hvis man ser en blu-ray film på en andens udstyr og ved hvor meget man kommer til at betale, hvis man selv skal have det, kan man ikke se nogen forskel.
Hvis man derimod har betalt en formue for et blu-ray anlæg plus en skærm stor nok til at vise fuld hd, kan man sagtens se forskellen. Det kan nærmest komme til at gøre ondt i øjnene at se på et almindeligt fjernsyn.
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!

Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Re: Blu-Ray

Indlægaf Don S » 4. nov 2008, 22:23

Fordelen ved Blu-Ray er vel, at de kan have mere data end DVD'er og CD'er. HD kommer i anden række. En BD (Blu-ray Disc) kan have 25GB og en DVD 4,7GB. Så meget af det der i dag kommer 5 skiver, kan altså med BD, være på en skive.
Billede

Billede Billede

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Blu-Ray

Indlægaf thj01 » 4. nov 2008, 23:05

Don S skrev:Fordelen ved Blu-Ray er vel, at de kan have mere data end DVD'er og CD'er.


Ja - og derfor kan man lave højere opløsninger, mere detaljeret lyd osv osv osv.

Men det kræver at

1. afspilleren kan afkode signalet og sende det til udgangen hurtigt nok
2. at fjernsynet kan modtage signalet hurtigt nok
3. At skærmen kan vise det hurtigt nok
4 at skærmen har opløsning nok


Det er ligesom med stereo anlæg

Hvis man har et afspiller med god elektronik, gode kabler til højtaleren og gode højtalere - så er lyden bedre. Video signaler er LANGT mere komplicerede end Audio signaler.

Gode komponenter = god lyd

At der er forskel på et anlæg til der koster 500.- til 2.000,- kan alle være enige om
fra 2.000,- 5.000,- kan de fleste være enige om
5.000,- 10.000,- de færreste
10.000+ nørderne.


Jeg er tilfreds med mit 4 år gamle Samsung M61 fjernsyn. sammen med PS3'eren og HDMI viser den et super flot billede med DVD'ere. med BlueRay er det kun en lille smule bedre opløsning. Så det eneste jeg vinder med Blueray er et mere fremtidsikret format ikke reel nydelse.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster