Ubuntu 8.10 x64 på Core Duo

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Ubuntu 8.10 x64 på Core Duo

Indlægaf Jimmyfj » 29. okt 2008, 16:52

Lidt ligegyldigt, måske.

Men jeg indrømmer, at jeg er pænt imponeret efter købet af min nye PC.

Intel Core Duo 2.2 GHz
nVidia N5?? chipset
2 GB 800 MHz DDR RAM
nVidia G-Force 8600 GT 1024 MB RAM
250 GB SATA2 Hdd
og DVD-RW

Jeg fik dyret hjem i går aftes, men var for træt til andet end at teste udstyret med en Dabuntu 8.04 Live Cd blot for at sikre mig, at mit foretrukne system kunne afvikles problemfrit, eller nogenlunde problemfrit. Og i dag smed jeg så min Ubuntu 8.10 Alternate Install Cd i drevet og fyrede op for uhyret - WOW. Simpelthen imponerende.

Efter fuldført install. De obligatoriske updates og installation af mine foretrukne programmer var det tid at teste systemet.

Noget af det bedste at teste hastighed med er konvertering af musik. Fra MP3 > OGG - HOLD DA K... REN 64 bit superpower i højglanspoleret blærerøvsspeed. Og smertefrit :shock:

Der er, naturligvis en grund til at jeg overhovedet skriver og deler min glæde med jer: Ubuntu 8.10

Jeg har fulgt med på forum her gennem snart to år. Og flere gange har jeg set folk have problemer med lyd, grafik og diverse andre ting. Men sikke en fest udviklerne har beredt os med den nye version.

Installationen forløb hurtig og smertefrit. Blot de fem - seks vanlige valg og så afsted. Lidt opdatering og tilpasning af PulseAudio, ved lige at stille lydstyrken rigtigt ind. Det var alt. Derfra fungerede systemet på alle punkter til min store tilfredshed. Jeg glædes.

Lidt tankevækkende er det, at mit nye vidunder af en monster-computer var installeret med Windows XP Home Edition før jeg gjorde noget ved den????? XP HOME?? 32 bit, og uden den anden CPU-kerne i brug. Smart, ikk' ?

Ubuntu ér bare bedst.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Ubuntu 8.10 x64 på Core Duo

Indlægaf Artificial Intelligence » 29. okt 2008, 17:26

Tillykke 8) 8) 8)

Vi vil se billede af dyret!!11!1 :mrgreen:

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Ubuntu 8.10 x64 på Core Duo

Indlægaf Casper Hansen » 29. okt 2008, 17:27

Næsten de samme specifikationer som mig, jeg kører dog med 32-bit og AMD CPU. Men ja, det rykker sgu i Ubuntu.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster