Bærbar computer

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
PKO
Indlæg: 867
Tilmeldt: 19. maj 2008, 11:07

Re: Bærbar computer

Indlægaf PKO » 27. okt 2008, 16:35

Tja,

Det er jo nok sådan i realiteten, at Mhz intet siger om ydeevnen på en processor. Der er mange andre faktorerer at tage hensyn til.

Hvor mange operationer kan udføres pr. clockfrekvens
Antal af cache og størrelse
Hastighed på pipelinen
osv.

Mhz er bare en takststok og et meget brug reklamemiddel.
Mvh Kraków

Guides Ubuntu
Programmer -> Tilbehør -> Terminal

planet-reptile
Indlæg: 460
Tilmeldt: 18. nov 2007, 02:04

Re: Bærbar computer

Indlægaf planet-reptile » 27. okt 2008, 16:47

Så hvis Jeg skal bruge computeren til Film, browsing, chat, download og meget gerne kunne dette på samme tid, er den mybook jeg nævnte, så den rette at gå efter?
Hilsen Kim.

Jeg
Indlæg: 393
Tilmeldt: 20. apr 2008, 13:07
Geografisk sted: Århus

Re: Bærbar computer

Indlægaf Jeg » 27. okt 2008, 17:03

planet-reptile skrev:Så hvis Jeg skal bruge computeren til Film, browsing, chat, download og meget gerne kunne dette på samme tid, er den mybook jeg nævnte, så den rette at gå efter?

Hvis du klikker på det link du postede kan du nok se hvorfor du ikke har fået noget svar på det..
Hvilken model er det?
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Bærbar computer

Indlægaf Christian.Arvai » 27. okt 2008, 17:04

Jeg skrev:
planet-reptile skrev:Så hvis Jeg skal bruge computeren til Film, browsing, chat, download og meget gerne kunne dette på samme tid, er den mybook jeg nævnte, så den rette at gå efter?

Hvis du klikker på det link du postede kan du nok se hvorfor du ikke har fået noget svar på det..
Hvilken model er det?


pssssssst:

planet-reptile skrev:Prøv lige at checke denne basse http://www.mybook.dk/shop/external/images/forside.html tror i den ville være god?

Forresten det er Mybook M1722 Jeg refererer til.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Jeg
Indlæg: 393
Tilmeldt: 20. apr 2008, 13:07
Geografisk sted: Århus

Re: Bærbar computer

Indlægaf Jeg » 27. okt 2008, 17:14

christian.arvai skrev:pssssssst:

planet-reptile skrev:
Forresten det er Mybook M1722 Jeg refererer til.

Whoops :oops:

planet-reptile skrev:Så hvis Jeg skal bruge computeren til Film, browsing, chat, download og meget gerne kunne dette på samme tid, er den mybook jeg nævnte, så den rette at gå efter?

Den tror jeg sagtens du kan bruge til det formål.
Hvis du vil have den hidset ordentligt op kan du evt. opgradere hukommelsen til 4gb. Så kan det umuligt gå helt galt :wink:
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!

planet-reptile
Indlæg: 460
Tilmeldt: 18. nov 2007, 02:04

Re: Bærbar computer

Indlægaf planet-reptile » 27. okt 2008, 17:32

Hehe. Naaa, Jeg tror Jeg klarer mig med 2gb ram.
Så tror Jeg at Jeg vil gå efter den medmindre der er noget negativt om den der dukker op. Regner ikke med at købe lige med det samme.
Hilsen Kim.

planet-reptile
Indlæg: 460
Tilmeldt: 18. nov 2007, 02:04

Re: Bærbar computer

Indlægaf planet-reptile » 27. okt 2008, 22:13

Har hørt at Asus er bedre at gå efter.
Nogen der kan anbefale en god Asus der opfylder mine krav? (ikke en eee)
Hilsen Kim.

Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Re: Bærbar computer

Indlægaf Don S » 27. okt 2008, 23:16

Jeg kan ikke tale for Zepto og kan ikke sige meget om Asus, ud over at de fra min klasse med en Asus, generelt er meget glade for den og det er kvalitet.

Jeg har ikke haft en så god Zepto oplevelse. Mit batteri gik i stykker 2 dage efter, at garantien på det udløb, den ene USB port er også holdt op med at virke, den er begyndt (dog kun meget sjældent) at slukke sig selv. Skærmen er også gået i stykker, men dette var dog min "egen" skyld, da den blev lukket ned oven i nogle høretelefoner og så strømforsyningen kunne ikke holde til at drukne ved en oversvømmelse.

Dog vil jeg ikke skræmme dig væk fra dem - jeg var utrolig glad de første 6 måneder og 1 dag, min laptop virkede optimalt.
Billede

Billede Billede

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Bærbar computer

Indlægaf Casper Hansen » 27. okt 2008, 23:35

christian.arvai skrev:
Xmagixx skrev:Offtopic christian.arvai
Intel Centrino Core 2 Duo T5750 processor
Intel® Core 2 Duo T8100
Intel Core 2 Duo P7350 processor
hvor hurtige er de processorer ?
og hvor mange mhz er de så på ?
ved godt man kan google men helt ærligt, hvad skete der med at man fortalte forbruger med det samme hvor mange Mhz
Og som alle ved og vidste er at jo højere, jo bedre. Hvilket også passer
Det jo det man kender, Mhz og ikke deres produkt navn. intel er falit med de navne syntes jeg
Amdx64 X24800+ 2500Mhz det siger da mere end de produktnavne


du kan jo evt kigge på de link jeg har sendt med i de tideligere indlæg, men Mhz siger heller ikke alt, feks er der både 1-2-3-4 kernede processorer på markedet, så
den er også et spørgsmål om antalet af kerner og ikke kun højeste MHz der er afgørende, samt til hvilket formål man skal bruge maskinkraften til.


Alle de CPU'er du skriver har to kerner. P7350 er med 45 nm teknologi, hvilket betyder, at den er mindre, bruger mindre strøm, udleder mindre varme og kan lave din kaffe. Okay måske ikke det sidste, men 45 nm teknologi er ret fedt.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

planet-reptile
Indlæg: 460
Tilmeldt: 18. nov 2007, 02:04

Re: Bærbar computer

Indlægaf planet-reptile » 28. okt 2008, 00:08

Jeg må ærligt sige at Jeg er brændt rimelig varm på http://www.expert.dk/default.asp?state= ... ategoryid={4A230393-C40F-447C-934D-FC58BFDB91E2}&nodeid=
HP PAVILION DV5-1091EO
Meget stilren og dens lækre metaliske look er lige til at falde for :)

Casper Hansen:
Jeg går ud fra at det er den P7350 du snakker om.?
Hilsen Kim.

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Bærbar computer

Indlægaf Casper Hansen » 28. okt 2008, 09:02

planet-reptile skrev:Jeg må ærligt sige at Jeg er brændt rimelig varm på http://www.expert.dk/default.asp?state= ... ategoryid={4A230393-C40F-447C-934D-FC58BFDB91E2}&nodeid=
HP PAVILION DV5-1091EO
Meget stilren og dens lækre metaliske look er lige til at falde for :)

Casper Hansen:
Jeg går ud fra at det er den P7350 du snakker om.?


Ja det er. http://processorfinder.intel.com/detail ... Spec=SLB53

- 2 ting til den HP: Grafikkortet er som sådan godt, men nakker altså nogle RAM. Der har været mange problemer med HPs bundkort, men kan jo være de har fået fikset det.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

planet-reptile
Indlæg: 460
Tilmeldt: 18. nov 2007, 02:04

Re: Bærbar computer

Indlægaf planet-reptile » 28. okt 2008, 13:14

Er det for nylig at det har været sådan med HP bundkort?
Jeg havde ellers den forestilling at det var godt når grafik kortet kunne trække nogle heftige RAM.
Hilsen Kim.

Bjarke
Indlæg: 23
Tilmeldt: 27. apr 2008, 10:40

Re: Bærbar computer

Indlægaf Bjarke » 10. nov 2008, 21:26

det er nok lidt for sent, men jeg er virkelig glad for min asus M51Sn da jeg lige havde købt den virkede lyden ikke, men hvis du smider intrepid på den og skruer lidt op på lydstyrkekontrollen virker alt.

jeg er nok en månedstid for sent på den... men hvis ikke, så kig lidt på den.

du kunne også kigge lidt på dells bærbare, jeg ved ikke om det er noget der virker, men de er belagt med et lag af porøst oxyderet aluminium. det er næsten lige så hårdt som diamant, så det er ridse resistant og fingeraftryksafvisende (min side mand har en, og vi har en meget entusiastisk materiale lærer :D )
vil du have hele historien?

det virker... det virker!!!... fuck - hvad har jeg nu pillet ved???

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Bærbar computer

Indlægaf Casper Hansen » 10. nov 2008, 22:02

planet-reptile skrev:Er det for nylig at det har været sådan med HP bundkort?
Jeg havde ellers den forestilling at det var godt når grafik kortet kunne trække nogle heftige RAM.


Det er før sommerferien mener jeg. Har en ven, der arbejder i Bilkas elektronikafdeling, og det strømmede ind med HP :lol: Men tror de har fået det fikset.
- Det er en meget dårlig ting IMO.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster