**** UBUNTU/LINUX

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
mkkvk
Indlæg: 2
Tilmeldt: 1. sep 2008, 09:39

**** UBUNTU/LINUX

Indlægaf mkkvk » 24. okt 2008, 21:03

Hvor svært kan det være... Windows HAR lært det!!!

Hvorfor kan man ikke bare dobbeltklikket på et program hvorefter det bliver installeret.

Hvorfor skal man sidde og fedte med kryptiske koder i "terminal" - kom dog videre. Det er ALT for primitivt.

Kantastisk
Indlæg: 207
Tilmeldt: 19. dec 2007, 17:10
Geografisk sted: Nørrebro, København

Re: FUCK UBUNTU/LINUX

Indlægaf Kantastisk » 24. okt 2008, 21:15

I smell a troll...
dixi

sprocket
Indlæg: 393
Tilmeldt: 23. nov 2007, 01:12
Geografisk sted: Ulsted, Nordjylland

Re: FUCK UBUNTU/LINUX

Indlægaf sprocket » 24. okt 2008, 21:18

Ja hvis du havde gidet at undersøge din teori ordentligt, havde du fundet ud af eksistensen af *.deb filer, som virker tilsvarende til Windows *.exe filer. Men da du ikke bliver tvunget til at bruge Linux kan du jo frit vende tilbage til Windows. Desuden er der gui til næsten alt i dag og mange programmer/spil ligger i software kilderne. Din titel på denne tråd er simpelthen for barnlig. Hvis du har spørgsmål er det mange folk, som er villige til at hjælpe. Hvis altså der bliver holdt en ordentlig kammertone.
Linux is user-friendly- it's just picky who its friends are.

laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: FUCK UBUNTU/LINUX

Indlægaf laoshi » 24. okt 2008, 21:20

Hvor er det dejligt med konstruktive indlæg skrevet i en ordentlig sprogbrug. Det er sådan noget som får tingene til at fungere.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Re: FUCK UBUNTU/LINUX

Indlægaf Pihl » 24. okt 2008, 21:57

Ja, der er vist noget, som tråd-starteren ikke helt har forstået:

1. Dobbelt-klik på installationsfilerne har ikke noget med styresystemet at gøre, men derimod med den som laver programmerne. Med andre ord har det ikke noget med Ubuntu at gøre, da .deb i Ubuntu kan benyttes på samme måde som .exe i Windows. Det er et spørgsmål om pakning.

Men dét til sin side, så har Ubuntu i virkeligheden noget, som er meget smartere end Windows' .exe-filer: Ubuntu har Synaptic og pakkearkiverne. Gå op i Tilføj/Fjern, find det ønskede program, marker det og tryk Anvend. Vupti, så er det installeret, og alle installerede programmer herfra vil holde sig automatisk opdateret. Ikke noget med konstante pop-up-vinduer med "Der er en opdatering til programmet - vil du hente nu" helvedet.

2. Ja, terminalen er SÅ "primitiv", at Microsoft efter alle disse år har indset, at de bare MÅ have noget lignende. Så i Windows Vista og Windows Server 2008 finder du derfor 'Powershell', som er en form for avanceret DOS. Det er synd at kalde det DOS, men det er snarere en Linux-terminal efterligning.
Hvorfor? Fordi selv Microsoft har fundet ud af, hvor kraftigt et værktøj det kan være.

Faktisk kommer Windows Server 2008 i en såkaldt 'Core' version, hvor der ikke rigtigt er nogen GUI (altså ligesom en Linux server), men kun et terminal-vindue. Så hvis nogen påstår at Linux er bagefter Windows på desktoppen, så kan med god grund argumentere, at Windows er nogle og 20 år bagefter på server-fronten.

Det var bare et lille perspektiv på din bemærkning om terminalen som "primitiv". Men jeg er enig i, at ting også bør kunne udføres via et grafisk interface på desktoppen, hvilket det også kan i 98% af tilfældene. Nogen gange er det bare FOR besværligt.

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: FUCK UBUNTU/LINUX

Indlægaf Casper Hansen » 24. okt 2008, 22:01

mkkvk skrev:Hvor svært kan det være... Windows HAR lært det!!!

Hvorfor kan man ikke bare dobbeltklikket på et program hvorefter det bliver installeret.

Hvorfor skal man sidde og fedte med kryptiske koder i "terminal" - kom dog videre. Det er ALT for primitivt.


Hahahahahahahahaha - du har lige redet min dag :lol:
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: FUCK UBUNTU/LINUX

Indlægaf Jimmyfj » 24. okt 2008, 23:25

mkkvk skrev:Hvor svært kan det være... Windows HAR lært det!!!

Hvorfor kan man ikke bare dobbeltklikket på et program hvorefter det bliver installeret.

Hvorfor skal man sidde og fedte med kryptiske koder i "terminal" - kom dog videre. Det er ALT for primitivt.


Her må jeg lé - Hvad VAR det lige Microsoft, eller "Windows" HAVDE lært? At tilrane sig andres teknologi??

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_NT

http://www.windowsitlibrary.com/Content/356/08/1.html

Windows NT is a family of operating systems produced by Microsoft, the first version of which was released in July 1993. It was originally designed to be a powerful high-level-language-based, processor-independent, multiprocessing, multiuser operating system with features comparable to Unix.

Så vidt JEG ved, var UNIX fremme længe før DOS/Windows.

http://da.wikipedia.org/wiki/UNIX

UNIX:

Oprindelse

UNIX blev oprindeligt udviklet i assembler-kode af Ken Thompson og hans kolleger ved AT&T Bell Labs i 1969. Det blev i 1973 omskrevet i Caf Ken Thompson og Dennis Ritchie med historisk baggrund i MULTICS fra 1964.

MULTICS (Multiplexed Information and Computing Service) var et baneførende time-sharing operativsystem, som blev udviklet i et projekt med deltagelse af flere af samtidens store koncerner: Mitchigan Institute of Technology (MIT), General Electric og Bell Labs indførte en lang række nye koncepter, f.eks. dynamisk linking og en hierarkiske filsystemer. Bell Labs trak sig ud af projektet efter flere forsøg fra de deltagende repræsentanter på at forlænge projektet. Med udgangspunkt i de indvundne erfaringer - udviklede de i stedet for UNICS (Uniplexed Information and Computing Service) - som senere fik navnet forkortet til UNIX.

Hvad DU øjensynlig IKKE er klar over, er at Windows Kernel, som den er i dag er en af-art af en kerne udvikelt på Carnegie Mellon University.

Det er sjov så miljøskadet folk kan blive af at være Windows-bruger. Det næste vi skal høre bliver vel at Bill Gates, og ikke Noah byggede Arken.

Edit:

Måske du har lyst til at lære lidt om GNU/Linux - Livet er alligevel for kort til Windows:

http://da.wikipedia.org/wiki/Linux
Senest rettet af Jimmyfj 25. okt 2008, 00:18, rettet i alt 2 gange.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Re: FUCK UBUNTU/LINUX

Indlægaf Don S » 24. okt 2008, 23:39

... For slet ikke at nævne, at debs og GNU/Linux filstruktur i høj grad er, set med logiske briller, smartere og mere intelligent opbygget end Windows.
Senest rettet af Don S 25. okt 2008, 00:02, rettet i alt 1 gang.
Billede

Billede Billede

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: FUCK UBUNTU/LINUX

Indlægaf Christian.Arvai » 24. okt 2008, 23:50

hej og velkommen til forumet

mkkvk skrev:Hvor svært kan det være... Windows HAR lært det!!!

Hvorfor kan man ikke bare dobbeltklikket på et program hvorefter det bliver installeret.

Hvorfor skal man sidde og fedte med kryptiske koder i "terminal" - kom dog videre. Det er ALT for primitivt.


Det er da tydeligt at dit forsøg på at lærer Ubuntu at kende, ikke er nået så langt som at finde tilføj-fjern og synaptic, prøv disse 2 funktioner i stedet for at gøre dig selv til grin, med din manglene viden om Ubuntu og de funktioner som er indbygget.
Feks. har jeg selv i denne guide skrevet skrevet om grafisk install i ubuntu: viewtopic.php?f=11&t=4101


MEN din overskrift overtræder det som du selv accepterede ved indmeldling:

Når du tilmelder dig "Ubuntu Danmark support" (i det følgende "vi", "os", "vores", "Ubuntu Danmark support", "https://ubuntudanmark.dk/forum"), indvilliger du i at være retsgyldigt bundet af de følgende betingelser. Vær venlig ikke at tilmelde dig og/eller bruge "Ubuntu Danmark support", hvis du ikke indvilliger i at være retsgyldigt bundet af alle de følgende betingelser. Vi kan ændre disse til enhver tid, og vi vil gøre vort yderste for at informere dig, alligevel vil det være fornuftigt, at du selv gennemgår disse betingelser regelmæssigt, da din fortsatte brug af "Ubuntu Danmark support" efter ændringer af betingelserne betyder, at du indvilliger at være retgyldigt bundet af betingelserne efter de er opdateret og/eller skærpet.

Vort board er baseret på phpBB (i det følgende "de", "dem", "deres", "phpBB software", "www.phpbb.com", "phpBB Group", "phpBB Teams") hvilket er en bulletin board løsning frigivet under "General Public License" (i det følgende "GPL") og kan downloades fra http://www.phpbb.com. phpBB softwaren giver mulighed for internetbaserede debatter, og GPL'en afskærer dem fra indflydelse på, hvad vi tillader og/eller afviser som tilladeligt indhold og/eller tilladelig adfærd. For yderligere information om phpBB, se venligst: http://www.phpbb.com/.

Du indvilliger i ikke at indsende nogen form for fornærmende, uanstændigt, vulgært, bagtalende, hadefuldt, truende eller sexuelt orienteret materiale
eller indsende andet materiale, som er i strid lovgivningen, det være sig i dit eget land, landet hvor “Ubuntu Danmark support” er hostet eller international lovgivning. Gør du dette, kan dette medføre, at du øjeblikkeligt og permanent bliver udelukket, med meddelelse herom til din Internet udbyder, hvis det vurderes påkrævet af os. IP-adresserne for alle indlæg logges for at give mulighed for at håndhæve disse betingelser. Du indvilliger i at "Ubuntu Danmark support" har ret til at fjerne, ændre, flytte eller låse enhvert emne til enhver tid, såfremt vi finder dette passende. Som bruger indvilliger du i at al information du har skrevet, bliver lagret i en database. Selvom denne information ikke vil blive videregivet til tredjemand uden dit samtykke, vil hverken "Ubuntu Danmark support" eller phpBB blive holdt ansvarlig for ethvert hackingforsøg, som kan medføre at dataene bliver kompromitteret.



Så som Redaktør har jeg har slettet dit F... fra overskriften !!!!!!!!!!!!!!
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: **** UBUNTU/LINUX

Indlægaf eitreach » 25. okt 2008, 00:30

Velkommen til forum!
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: **** UBUNTU/LINUX

Indlægaf Artificial Intelligence » 25. okt 2008, 07:40

Du klikker på .deb pakken. Skal jeg tegne det for dig ^_^

Hvorfor skal man sidde og fedte med kryptiske koder i "terminal" - kom dog videre. Det er ALT for primitivt.

Det er rimelig fedt. Ved hjælp af terminalen kan du skrive kommandoer hvis du har lyst. Det er det stærkeste og mest advanceret program du kan få fat i, i computer verden. Man har også introduceret det igen i Windows Vista og man bruger det også i Mac verden. Med det har du uendelig muligheder for at gøre hvad du vil meget hurtigt. Du kan ved hjælp er kommandoer give meget præcise oplysninger og/eller hjælp eller løse problemer med.

Men man har mulighed for at bruge "Point'n'Click" med musen i Ubuntu hvis man er til det.

Jeg tror jeg slutter her, da jeg da jeg har en stærk mistanke om du er en trold der bare er ude på at lave ballade. Lav dog noget nyttig istedet. Gå en tur i skoven eller på stranden, eller hvad du nu godt kan li'.

Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: FUCK UBUNTU/LINUX

Indlægaf Stra » 25. okt 2008, 09:13

Pihl skrev:Ubuntu har Synaptic og pakkearkiverne. Gå op i Tilføj/Fjern, find det ønskede program, marker det og tryk Anvend. Vupti, så er det installeret, og alle installerede programmer herfra vil holde sig automatisk opdateret. Ikke noget med konstante pop-up-vinduer med "Der er en opdatering til programmet - vil du hente nu" helvedet.

For ikke at nævne de evindelige genstarter ved opdatering/nyinstallering af programmer og sikkerhedsopdateringer.

Det har nogle tastaturfabrikanter taget konsekvensen af og har nu indsat en decideret "genstart windows" tast!!!!!! :D

Stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10

Jeg
Indlæg: 393
Tilmeldt: 20. apr 2008, 13:07
Geografisk sted: Århus

Re: **** UBUNTU/LINUX

Indlægaf Jeg » 25. okt 2008, 18:31

Så vågnede nørderne op en gang :lol:
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: **** UBUNTU/LINUX

Indlægaf Artificial Intelligence » 25. okt 2008, 19:48

Jeg skrev:Så vågnede nørderne op en gang :lol:


Jep 8)

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: **** UBUNTU/LINUX

Indlægaf Christian.Arvai » 25. okt 2008, 20:24

Jeg skrev:Så vågnede nørderne op en gang :lol:


Ud fra hvad jeg læser på wikipedia, kan jeg da kun give dig ret:

citater fra wiki:
Nørd er et slangudtryk for en person med en stor interesse for et enkelt eller flere emner.
Typisk er der tale om interesseområder, der af mange anses for "noget underligt noget". Man vil således sjældent kalde en, der interesserer sig indgående for sport en nørd. Nørden prioriterer ofte det generelt sociale væsentligt lavere end samvær med andre nørder med tilsvarende interesser. I visse tilfælde prioriterer nørden endda interessen højere end ethvert socialt samvær.

Inden for "miljøet" bruges udtrykket i stigende grad som en positiv karakteregenskab.
:mrgreen:
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster