Linux kostede mig min plads i en CSS clan.

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
planet-reptile
Indlæg: 460
Tilmeldt: 18. nov 2007, 02:04

Linux kostede mig min plads i en CSS clan.

Indlægaf planet-reptile » 8. okt 2008, 19:51

Hej.

Jeg bebrejder ikke Linux. Det vil jeg lige skynde mig at sige :D

Jeg havde en samtale med clanlederen. Jeg har spillet med dem 1 eller 2 gange og der var intet der var fast endnu.
Så begynder vi at snakke om hvorfor Jeg bruger AMSN og Jeg siger at det er fordi Jeg bruger Linux. Så starter kampen.

En masse kommentarer om hvor dårligt det er uden at personen har sat sig ind i Linux. Jeg pissede ham måske lidt af ved at komme med saglige argumenter.

Han fandt en guide til steam på wine som han brugte som angrebsvåben. Men den guide der er på wine siden er nu ikke den bedste guide man kan få fingrene i. Jeg forklarer ham at Jeg selv har lavet en guide til hvordan Steam virker på Linux, og han siger at hvis Jeg vil spille med dem så skal jeg bruge windows (Han siger windows mellem linierne som Jeg forstår det) og at jeg aldrig skal komme med den undskyldning at Jeg ikke kan spille fordi der er problemer med kompatibliteten.

Jeg skriver til ham Jamen så modtag min afsked. Der vil altid være den uenighed mellem Windows og Linux brugere, men jeg synes det er for lavt og at jeg ikke gider at være med på det plan. Så begynder han bla. at kritisere wine (selvom han aldrig har brugt det før) Han kender til sådan software. Jeg går ham så yderligere på nerverne ved at skrive hvordan han ved det når han ikke har prøvet det. Så forlader han samtalen.
Det skal lige siges at han vist har arbejdet for Microsoft.

Så der kostede Ubuntu mig min plads i klanen. No regrets. I love Linux :)
Hilsen Kim.

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Linux kostede mig min plads i en CSS clan.

Indlægaf Artificial Intelligence » 9. okt 2008, 07:26

Magen til et fjols :?
Du skulle have været fræk og skrevet til ham, at du kun vil spille med dem, hvis de kørte Linux. Da der ikke er plads for folk der får BSOD i ny og næ. Eller folk der bliver forsinket fordi de har fået en virus på deres Windows OS. :mrgreen:

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Linux kostede mig min plads i en CSS clan.

Indlægaf Jimmyfj » 9. okt 2008, 12:20

Jeg bliver altid så trist til mode, når jeg læser historier som denne. Det er en meningsløs "krig", en noget uintelligent "offensiv" som bliver kørt mod GNU/Linux af mennesker, som enten ikke har prøvet, eller evner at prøve en Linux-distro.

Et eller andet sted er det sikkert fordi "det langhårede" omkring GNU/Linux stadig hænger ved. I det mindste blandt Windows-brugere. "Gamere" gider ikke "lege" med Linux-folk. Vi kan alt for meget med en Pc, snydekoder og andet gejl, som ikke har meget med spil at gøre alligevel. Det er, som ligger Windows-gamerne under for den overbevisning, at Linux-brugere er for dygtige og ikke til at slå. Måske fordi i vores verden handler spil méd snydekoder ikke spil, det handler om, hvem, der er bedst til at snyde.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

Jeg
Indlæg: 393
Tilmeldt: 20. apr 2008, 13:07
Geografisk sted: Århus

Re: Linux kostede mig min plads i en CSS clan.

Indlægaf Jeg » 9. okt 2008, 12:48

Eller måske er det bare det at den gennemsnitlige windowsbruger sandsynligvis ikke ved en skid omkring linux..
Før jeg blev intereseret i linux kendte jeg bla. kun påstandene i denne oversigt https://ubuntudanmark.dk/fakta/.
Linux er for nørder, man kan ikke spille på linux, mm.
Med den viden kan jeg da godt se hvorfor man ikke gidder have en linuxbruger med..
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!

planet-reptile
Indlæg: 460
Tilmeldt: 18. nov 2007, 02:04

Re: Linux kostede mig min plads i en CSS clan.

Indlægaf planet-reptile » 9. okt 2008, 14:51

Artificial Intelligence skrev:Magen til et fjols :?
Du skulle have været fræk og skrevet til ham, at du kun vil spille med dem, hvis de kørte Linux. Da der ikke er plads for folk der får BSOD i ny og næ. Eller folk der bliver forsinket fordi de har fået en virus på deres Windows OS. :mrgreen:

Hehe. Det ville nok ikke hjælpe at synke ned på samme niveau. Det er bedre at bevare den saglige argumentation istedet for at det bliver til mudderkastning. :)
Men jo Jeg nævnte da for ham at man sparede en masse penge, da man ikke behøver at være bange for virus. (BSOD? Ved ikke lige hvad det er)

Jimmyfj:
Ja, det er nemlig meningsløs krig. Der er da punkter hvor windows vil være mere komfortabel da det meste virker out of the box i Windows. Men så svært er Linux nu altså heller ikke. Der er omstændigheder der kan gøre at man er nødt til at anvende Windows indtil Linux verdenen har fået det til at virke. Men det er måske mere aktuelt jo mere avanceret man vil køre sit system? Trådløst netværk osv.

Jeg:
Det kan du have fuldstændig ret i.
Hilsen Kim.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Linux kostede mig min plads i en CSS clan.

Indlægaf Christian.Arvai » 9. okt 2008, 15:03

(BSOD? Ved ikke lige hvad det er)


Windows Vista: BSOD after 1 minute!!
http://www.youtube.com/watch?v=GiXtIw4fMEU

BSOD=blue screen of death
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Linux kostede mig min plads i en CSS clan.

Indlægaf soundpartner » 9. okt 2008, 18:34

tjaaa jeg ville så skifte msnklient til f.eks pidgin, og påstå at jeg nu var på en windåse og spille med dem fortsat... hvad de ikke hved har de ikke ondt af
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Linux kostede mig min plads i en CSS clan.

Indlægaf Casper Hansen » 9. okt 2008, 21:45

soundpartner skrev:tjaaa jeg ville så skifte msnklient til f.eks pidgin, og påstå at jeg nu var på en windåse og spille med dem fortsat... hvad de ikke hved har de ikke ondt af


Så vidt jeg ved er aMSN også til Windows.

OT:

Altså hvis du ingen problemer har med at game CS, hvad var hans problem så?
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

planet-reptile
Indlæg: 460
Tilmeldt: 18. nov 2007, 02:04

Re: Linux kostede mig min plads i en CSS clan.

Indlægaf planet-reptile » 11. okt 2008, 02:31

Det er nu fint nok at han fik det at vide at Jeg kører med Linux når han nu spørger. Jeg ser ikke nogen grund til at det skulle være en hemmelighed.
Men Counter strike fungerer fint i Linux. Jeg har en noget lav fps, men det kan lige så godt skyldes min hardware.
Jeg finder mig bare ikke i sådan en behandling, så Jeg har det fint med at stoppe med at spille med den klan.
Hilsen Kim.

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Linux kostede mig min plads i en CSS clan.

Indlægaf eitreach » 11. okt 2008, 02:57

Det med lavere FPS end på Windows kender jeg altså også til, i hvert fald i Oblivion. Der har det virket en god del at sætte nogle af indstillingerne lavere - det har i hvert fald gjort spilleglæden langt større.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

planet-reptile
Indlæg: 460
Tilmeldt: 18. nov 2007, 02:04

Re: Linux kostede mig min plads i en CSS clan.

Indlægaf planet-reptile » 11. okt 2008, 14:28

Okay. Så er Jeg ikke helt galt på den :D
Hilsen Kim.

Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Re: Linux kostede mig min plads i en CSS clan.

Indlægaf Don S » 11. okt 2008, 17:25

Man burde måske oprette en Linux-only klan, bare for at bevise at man sagtens kan spille CS på Linux...
Billede

Billede Billede

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot], Google [Bot] og 0 gæster