Hjælp - min kone bliver udvist!

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hjælp - min kone bliver udvist!

Indlægaf AJenbo » 14. apr 2013, 17:37

Ja det ville stadig være til stor hjælp, vi sender først indsamlingen ind på et senere tidspunkt.

Grafwichmann
Indlæg: 48
Tilmeldt: 11. feb 2013, 11:21

Re: Hjælp - min kone bliver udvist!

Indlægaf Grafwichmann » 17. apr 2013, 14:36

Hvor lang tid har vi cirka til at samle underskrifter ind?

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hjælp - min kone bliver udvist!

Indlægaf AJenbo » 17. apr 2013, 23:48

Vi regner med at indsende den i slutningen af april.

henrikh
Indlæg: 20
Tilmeldt: 16. jun 2012, 08:56

Re: Hjælp - min kone bliver udvist!

Indlægaf henrikh » 20. apr 2013, 22:37

Jeg håber ikke, at din kone er rejst, for så kan det nok blive svært at få hende tilbage.
Umiddelbart vil jeg foreslå dig, at du/I kontakter advokatrådet med henblik på at få oplyst navn på en/ flere advokater, der der har erfaring på dette område, salæret plejer man t kunne tale om og finde en fornuftig afdragsordning på.

Herudover er mit råd: "KLAG FOR HELVEDE", udvisningsafgørelsen bør/skal være forsynet med en mulighed administrativ rekurs (klageadgang).
Held og lykke begge to.
Mvh
henrikh

sus.thorkilsen
Indlæg: 88
Tilmeldt: 6. aug 2010, 16:47
IRC nickname: sus

Re: Hjælp - min kone bliver udvist!

Indlægaf sus.thorkilsen » 23. maj 2013, 22:16

Kære AJenbo,

Flovt at indrømme, troede jeg i første omgang at opråbet "hjælp - min kone bliver udvist " var en joke eller lignende.
Men så fik jeg det læst og det er en skrækkelig historie. Jeg er selv jurist, og vil lig henrikh råde dig til at få fat i en advokat, hvis ikke det er sket allerede. Det er også vigtigt at få indsendt en klage, som du allerede har fået at vide. At udlændingestyrelsen forsøger at "sende dig afsted til USA " er uforsvarligt, fordi de må vide, at der pt er stor arbejdsløshed i USA.
Da du har et fast arbejde og bopæl, forstår jeg slet ikke, hvad problemet er, idet jeg kender en dansk/iraner, som fik sin iranske mand, som hun tog til iran for at blive gift med , familiesammenført i Danmark. Hun var tandlæge og havde job, men han havde ingen ting, og skulle i gang med at lære dansk og tage en uddannelse også til tandlæge.

Advokat Bjørn Elmquist, som engang var TV journalist og senere gik tilbage til sit gamle fag kunne jeg forestille mig var en advokat, som muligvis kunne hjælpe Jer. Hvis ikke du har fundet en advokat allerede kan jeg spørge en af mine venner, som nu er pensionist, men har været vicedirektør i dansk flygtningehjælp om han muligvis kan anbefale en advokat. Han har ganske vist været ude af faget i lang tid, men det koster ikke noget at spørge.

Kærlig hilsen Sus

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hjælp - min kone bliver udvist!

Indlægaf AJenbo » 23. maj 2013, 22:48

Tak for det, vi har dog allerede en advokat som har taget sig af klage sagen, om 2-4 måneder burde vi få et svar og så bliver det jo igen spændende...
Hele problemet er at jeg i januar 2011 modtog et lån på 15.000, udelukkende på grund af at min daværende arbejdsgiver havde lade min løn udeblive i flere måneder. Det er under 3 år siden og så vil staten ikke høre tale om at man gifter sig med en udlændinge. Tilbagebetaling har ingen betydning, "man kender jo reglerne" som Trine Bramsen så fint siger det.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Hjælp - min kone bliver udvist!

Indlægaf Christian.Arvai » 24. maj 2013, 00:11

Nu er jeg jo ikke jurist, og jeg har ikke gennemlæst hele den vedtagne lov (den er helt ny), men jeg så lige dette på DR i dag, og tænkte på om det kan få indflydelse på den vurdering i sagen.

Kravene lempes til dansk statsborgerskab http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2013/05/23/134522.htm

-
Med den ny aftale mindskes kravet om selvforsørgelse fra fem til to et halvt år.

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2013/05/23/144908.htm

-
Læs aftaleteksten på Justitsministeriets hjemmeside http://www.justitsministeriet.dk/sites/default/files/media/Pressemeddelelser/pdf/2013/Aftaletekst_indfoedsret.pdf
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hjælp - min kone bliver udvist!

Indlægaf AJenbo » 24. maj 2013, 00:21

Det har kun indflydelse hvis hun engang vælger at blive dansk statsborger. Jeg har ikke undersøgt det, men så vidt jeg kan regne ud tæller de 2,5 år (før 5) fra når hun har fået lov at bo her sammen med mig. Så selv om hun faktisk allerede har boet her i landet i over 2 år er det ikke noget der kan bruges nu. Det triste er også at vi ikke kan bruge alt den tid som vi har brugt på at ansøge og vente på at få svar fra staten, sammen lagt bliver det nok 9-16 måner, så selv med denne lempelse vil hun have boet i landet mellem 5 og 6 år inden hun ville have mulighed for at blive optaget som statsborger, men før skulle det være op mod 9 år.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Hjælp - min kone bliver udvist!

Indlægaf Christian.Arvai » 24. maj 2013, 00:28

Hmm, du har nok ret, men det er da nogle indviklede regler :(
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hjælp - min kone bliver udvist!

Indlægaf AJenbo » 27. maj 2013, 19:13

Lidt uventet fik vi så et svar i dag. De mener ikke der er nogen grund til at ældre på dommen og min kone skal så forlade landet senest d. 24 juni :cry: Normalt tager det 5-7 måneder at få et svar så at vi får et efter blot 2 måneder er noget overraskende.

Fjederen
Indlæg: 99
Tilmeldt: 2. nov 2009, 17:46
IRC nickname: Fjeder
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: Hjælp - min kone bliver udvist!

Indlægaf Fjederen » 22. jun 2013, 14:13

Jeg har lige siddet og tæsket tråden igennem, samt set indslaget på TV2 Nyhederne.. Det er jo helt forrykt, at din kone skal forlade Danmark?? Jeg forstår ikke de regler der, og som jeg kan læse mig til, er der mange andre der heller ikke gør.. Personligt synes jeg, at der er for mange sager med etniske danskere, der er udenlandsk gift - ovenikøbet med en fra et vestligt land - som får afslag på familiesammenføring..

Nu i dag (22/6), er der kun 2 dage til din kone skal forlade Danmark... og så er det jeg (og sikkert mange andre også) er interesseret i, hvad nu?? Hvad vil I gøre? Hvad synes din kone om hele den her sag??

Jeg krydser fingre og håber på det bedste for jer :)

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hjælp - min kone bliver udvist!

Indlægaf AJenbo » 22. jun 2013, 22:18

Vi er begge meget kede af det. I første omgang må hun flytte hjem til sine forældre og vi vil skulle være adskildte i ca 2 måneder, der efter tager jeg 2 ugers ferie til usa hvor vi så kan være sammen. Det er på nuværrende tidspunkt ikke klart hvordan den permanente løsning kommer til at falde men til febuar vil det være over 3 år siden jeg modtog lånet og så skulle det ikke længere være et problem

Fjederen
Indlæg: 99
Tilmeldt: 2. nov 2009, 17:46
IRC nickname: Fjeder
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: Hjælp - min kone bliver udvist!

Indlægaf Fjederen » 23. jun 2013, 01:36

eeeiiii... det er da for tåbeligt... altså de lorte regler vi har i DK ... hvordan pokker kan de finde på at udvise en fra USA, som er en af vores nærmeste allierede?? Med fare for at male en hvis herre på væggen.. men kunne godt frygte, at når din kone, har været i USA et stykke tid, så kan hun ikke bare lige få lov til at vende tilbage, pga at skrankepaverne så mener at hendes tilknytning til USA er større.. også selvom det er pga dem, hun har været nødt til at bo derovre..

Har I ikke prøvet at søge om et turist visum til din kone?? Eller få forlænget det visum hun har nu?? Ellers må hun søge visum igen når hun er kommet til USA, så hun hurtigst muligt kan komme tilbage til DK, så I kan vise hvor stor tilknytning til DK I begge har :) .. Burde ikke være noget problem at få visum som amerikansk statsborger?? omend ikke, så i det mindste et 3 mdr turist visum :) ..

Håber jeg har givet jer lidt inspiration til at bruge reglerne på en konstruktiv måde :)

Håber også på, og krydser fingre for at I ikke komme til at leve adskilt i over 6 mdr bare pga en latterlig regel, som bliver tolket alt for firkantet af skrankepaverne... For selvfølgelig skal I da bo i landet, med verdens lykkeligste folkefærd, os der nærmest opfandt begrebet "Happily ever after" ;)

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hjælp - min kone bliver udvist!

Indlægaf AJenbo » 23. jun 2013, 04:56

Hvis hun inden for de næste 3 måneder opholder sig i et schengen land vil hun bliveudelukket fra indrejse de næste 2 år, så der er ikke så meget at gøre der. Selv en mellemlanding i tyskland, på turen hjem, kan resultere i dette så det gælder om at vælge den rigtige fly rute.

Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Hjælp - min kone bliver udvist!

Indlægaf Finn Bjerke » 23. jun 2013, 10:34

Denne sag gør det pinligt at være dansker, der er andre sager som har samme effekt. Jeg prøver at være konstruktiv her: Kunne din kæreste bo I Malmø så i stadig kan ses?
Har du talt med folketingsmedlemmer direkte f.eks fra regeringspartierne eller liste Ø eller andre..?
Kardemommeloven er en god ting.

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster