Hjælp - min kone bliver udvist!

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Jørgen L Sørensen
Indlæg: 54
Tilmeldt: 24. aug 2009, 19:02
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Hjælp - min kone bliver udvist!

Indlægaf Jørgen L Sørensen » 25. mar 2013, 19:59

Claus M skrev:I det nye TV2 indslag virker det som alle kan se det urimelige - undtagen regeringen som i sin tid stemte i mod.... (?!).


Nok et eksempel på at rød og blå blok deles --- rød blok fik regeringen, blå blok beholdt magten ...

og deres gamle politik lever videre.
mvh
Jørgen Linde Sørensen

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hjælp - min kone bliver udvist!

Indlægaf AJenbo » 26. mar 2013, 12:57

Her er lige hvad jeg kunne have tænkt mig at svare til den kære Trine Bramsen.

Trine Bramsen skrev:Ja men man kender jo reglerne, hvis man ønsker at blive familiesammenført så må man ikke have været forsørget af det offentlige inden for tre år, og det syndes vi er meget rimeligt

For det første blev jeg slet ikke oplyst om denne konsekvens da jeg søgte om de midlertidige midler, men jeg kendte slet heller ikke min kone på det tidspunkt. Men måske er hindes holding at vi slet ikke skulle have søgt og blot burde have pakket kufferten med det samme, de forskellige myndigheder (inklusiv udlændingestyrelsen) som vi var i kontakt med omkring at lave ansøgningen gav dog det indtryk at det ikke ville være et problem når der var tale om et lille beløb med tilbagebetaling. Så det er svært at blive klog på disse regler. Hvorfor de har ændret holdning fra at 3 år ikke er rimeligt den gang reglen blev indført til nu at syndes den er rimelig, kunne jeg også godt tænke mig at vide.

Trine Bramsen skrev:Man bliver nød til at have nogen udlændinge regler der er klare, det er de her udlændingeregler og vi syndes også de er rimelige.

Ved mindre hun mener at en klar regl er en rimelig regl kan jeg ikke rigtig se hendes begrundelse, men jeg syndes fint man kunne skrive "ej tilbagebetal økonomisk hjælp" i reglen hvor den så stadig vil være klar og tydelig og måske nettop rimelig.

Trine Bramsen skrev:vi kan ikke bare administere fra den ene sag til den anden sag

Vi skulle selv skaffe informationer om at jeg hade modtaget kontant hjælp, så hvis der ikke kan tages stilling fra sag til sag kunne de jo blot have afvist vores sag da vi indleverede den og de gennemgik at alle papirene var der, i stedet for at brugere yderligere tid på den og lade os vente de 3 måneder de tog at behandle sagen.

vesterskov
Indlæg: 18
Tilmeldt: 28. okt 2012, 13:51
IRC nickname: vesterskov
Geografisk sted: Nordfyn

Re: Hjælp - min kone bliver udvist!

Indlægaf vesterskov » 26. mar 2013, 20:40

Puha!

Jeg føler med jer! det er hårde vilkår vi har i Danmark!
Hvor er vores med menneskelighed dog blevet af i det her land!
Jeg er efterhånden ved at være godt træt at det her lands hadske indstillinger til mange ting! :(

underskrevet og delt på facebook!

Alt held med sagen!
"Vi skal rigtig hygge... og feste med de tykke...
Ja! så holder vi bare en fest med alle de fede mennesker!"
Citat:
Onkel Reje

Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Hjælp - min kone bliver udvist!

Indlægaf Finn Bjerke » 26. mar 2013, 20:55

Jeg syns Vesterskov udtrykker mine følelser ret præcist. Hvor er det humane Danmark blevet af?
Kardemommeloven er en god ting.

Jørgensenvanløse
Indlæg: 59
Tilmeldt: 5. jun 2010, 13:07

Re: Hjælp - min kone bliver udvist!

Indlægaf Jørgensenvanløse » 29. mar 2013, 06:42

Jeg har skrevet til min folketingsmand (k) med en kort beskrivelse og link til tråden. Håber meget at der er MFere der tager denne absurde sag op.
Alt godt til det unge par.
Steen

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hjælp - min kone bliver udvist!

Indlægaf AJenbo » 29. mar 2013, 15:50

Tak, det er måske det bedste man kan gøre for at hjælpe

EPH
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1. apr 2013, 23:24
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Hjælp - min kone bliver udvist!

Indlægaf EPH » 1. apr 2013, 23:37

Har skrevet under.
Er oprørt over de meget urimelige regler.
Vi slås med østarbejdere som kommer og stjæler vores ufaglærte job.
Det skal vi finde os i, mens unge Vesterlændinge spærres ude på den her måde.
Det er ikke ordentligt.
Og det er ikke første gang jeg har set det her.

Jeg er nok ikke så god til at formulere det rigtigt men jeg tror i kan se hvad jeg mener....
:-)

Op med hagen og kæmp....

/Erling Preben Hansen

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: Hjælp - min kone bliver udvist!

Indlægaf Kurt Christensen » 2. apr 2013, 11:31

Hvordan går det med sagen?
Når lejligheden byder sig.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hjælp - min kone bliver udvist!

Indlægaf AJenbo » 2. apr 2013, 11:53

Udlændingestyrelsen besluttede mandag at hun måtte blive i mens klagen bliver behandlet. Det er udmeldbart et godt tegn, men betyder at vi igen lever i uvished og hun må ikke søge job eller på andre måder deltage i samfundet i denne periode (måtte man heller ikke under de knap 3 måneder det tog at behandle ansøgningen, hvilket var hurtig da de meldte at det ville tage et sted mellem 3 og 7 måneder). Hun har selvfølegi heller ikke de samme rettigheder som hun ville have hvis vi hade fået godkendt familiesammenførsel. Det offentlige melder at de ikke er klar over hvor langt det kan tage at behandle klagen, men deres bedste bud er 5-7 måneder, det betyder at hun i alt skal stå i pause boksen et sted i mellem 8 - 10 måneder. Hvilket jo er lidt trist når man gerne vil i arbejde m.v.

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: Hjælp - min kone bliver udvist!

Indlægaf Kurt Christensen » 2. apr 2013, 12:01

Hun kan vel selvstudere? Men det er da en kedelig situation at være i, man kan bare tænke på hvordan man selv har det hvis man venter på en vigtig samtale.
Når lejligheden byder sig.

LukasFT
Indlæg: 14
Tilmeldt: 7. apr 2013, 21:31
IRC nickname: LukasFT

Re: Hjælp - min kone bliver udvist!

Indlægaf LukasFT » 7. apr 2013, 23:21

Sikke noget rod! Hvad er seneste nyt?

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hjælp - min kone bliver udvist!

Indlægaf AJenbo » 8. apr 2013, 00:45

Vi skal vendte 5-7 måneder ind til der bliver taget endelig stilling i vores sag.

gaffa

Re: Hjælp - min kone bliver udvist!

Indlægaf gaffa » 9. apr 2013, 20:24

Dejligt at i får lidt mere tid sammen. Det er pinligt at det foregår så upragmatisk og upersonligt. Det kunne være at i skulle invitere sagsbehandleren på besøg til en kop kaffe. Det lyder som om at de trænger til at komme lidt ud i den virkelige verden hos udlændingestyrelsen :)

Som jeg læser loven i henhold til det ajenbo har beskrevet må hun gerne få opholdstilladelse. Først paragraffen. Dernæst Stk. 5 som de bruger som begrundelse, men som de ikke har fulgt. Jeg har markeret det vigtige med fed skrift.

§ 9. Der kan efter ansøgning gives opholdstilladelse til
1) en udlænding over 24 år, som samlever på fælles bopæl i ægteskab eller i fast samlivsforhold af længere varighed med en i Danmark fastboende person over 24 år, der
a) har dansk indfødsret,
b) har statsborgerskab i et af de andre nordiske lande,
c) har opholdstilladelse efter §§ 7 eller 8 eller
d) har haft tidsubegrænset opholdstilladelse her i landet i mere end de sidste 3 år,


Stk. 5. Opholdstilladelse efter stk. 1, nr. 1, skal, medmindre ganske særlige grunde, herunder hensynet til familiens enhed, afgørende taler derimod, betinges af, at den herboende person i 3 år forud for afgørelsen om opholdstilladelse ikke har modtaget hjælp efter lov om aktiv socialpolitik eller integrationsloven. Opholdstilladelse efter stk. 1, nr. 1, skal endvidere, medmindre ganske særlige grunde, herunder hensynet til familiens enhed, afgørende taler derimod, betinges af, at ansøgeren og den herboende person ikke modtager hjælp efter lov om aktiv socialpolitik eller integrationsloven, i tiden indtil ansøgeren meddeles tidsubegrænset opholdstilladelse. 1. og 2. pkt. omfatter dog ikke hjælp i form af enkeltstående ydelser af mindre beløbsmæssig størrelse, der ikke er direkte relateret til forsørgelse, eller ydelser, der må sidestilles med løn eller pension eller træder i stedet herfor.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hjælp - min kone bliver udvist!

Indlægaf AJenbo » 10. apr 2013, 00:02

gaffa skrev:
Stk. 5. Opholdstilladelse efter stk. 1, nr. 1, skal, medmindre ganske særlige grunde, herunder hensynet til familiens enhed, afgørende taler derimod, betinges af, at den herboende person i 3 år forud for afgørelsen om opholdstilladelse ikke har modtaget hjælp efter lov om aktiv socialpolitik eller integrationsloven. Opholdstilladelse efter stk. 1, nr. 1, skal endvidere, medmindre ganske særlige grunde, herunder hensynet til familiens enhed, afgørende taler derimod, betinges af, at ansøgeren og den herboende person ikke modtager hjælp efter lov om aktiv socialpolitik eller integrationsloven, i tiden indtil ansøgeren meddeles tidsubegrænset opholdstilladelse. 1. og 2. pkt. omfatter dog ikke hjælp i form af enkeltstående ydelser af mindre beløbsmæssig størrelse, der ikke er direkte relateret til forsørgelse, eller ydelser, der må sidestilles med løn eller pension eller træder i stedet herfor.


Ja den del kiggede jeg også selv lidt på, men af bestemmelsens forarbejder fremgår det, at eksempler herfor er:
· Ledighedsydelse udbetalt til personer, der opfylder betingelserne for at modtage fleksydelse med henblik på en tilbagetrækning fra arbejdsmarkedet.

· Ledighedsydelse til ansatte i fleksjob i forbindelse med afholdelse af ferie.

· Tillæg efter aktivlovens § 27 a, som kan udbetales til førtidspensionister, der ikke kan få fuld pension som følge af betingelserne om optjening (såkaldte brøk-førtidspensionister).

Der er der med ikke endeligt punktum for hvad der kan gælde ind under denne udtagelse, men lige præcis mit tilfælde var det man har ønsket at ramme (penge givet under kontanthjælpsparagrafen - § 25). Vi håber at en nærmere vurdering af forholdet kan give et mere fair resultat, hvilket er hvad vi har indgivet klagen på.

hvm
Indlæg: 232
Tilmeldt: 29. maj 2008, 09:54
Geografisk sted: København

Re: Hjælp - min kone bliver udvist!

Indlægaf hvm » 14. apr 2013, 09:36

Hej AJenbo.

Alt helt og lykke med sagen - det virker ekstra skørt, at din kone ikke må søge arbejde og vise, at hun er interesseret i at forsørge sig selv; hvad sker der for vores lovgivning O_O !

Giver det stadig mening at skrive under på underskriftindsamlingen, for så vil jeg da opfordre venner og bekendte.

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster