android telefon bruger grænseflade er noget ****

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

android telefon bruger grænseflade er noget ****

Indlægaf Finn Bjerke » 7. jul 2012, 22:03

Jeg hader min HTC telefon, alt er urimeligt indviklet og anti-intuitivt. Kalender, telefonbog og sms skal fungere sammen og det gør det i den grad ikke. Det er et dårligt produkt, er det muligt at få Ubuntu ind og dette hæslige makværk ud ?

Jeg hader den telefon hverdag.
Kardemommeloven er en god ting.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: android telefon bruger grænseflade er noget ****

Indlægaf AJenbo » 7. jul 2012, 23:10

Hvilken telefon er det? HTC har lavet mange ændringer ved bruger fladen. Hvilke mangler er det du har i mellem divs programmer? Ubuntu er nok ikke så anvdelig som mobil plat form, men det kan faktisk lade sig gøre at køre det på de fleste Window og android telefoner.

Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: android telefon bruger grænseflade er noget ****

Indlægaf Finn Bjerke » 8. jul 2012, 11:43

Undskyld idlægget ovenfor jeg var lige blevet noget hidsig.

HTC desiree har hardware tastatur. Jeg har brug for

1. telefoni
2. Kalender for aftaler (mens jeg taler i telefonen)
3. SMS bekræfte og påminde om aftaler

Det er godt nok omstændeligt, Jeg mangler at kunne ordne telefonlister og SMS på PC med Ubuntu, eller på en bedre måde på telefonen. Meget simple ting gøres indviklet, havde dette været baseret på blyant og papir så var det langt bedre.

Billede
Kardemommeloven er en god ting.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: android telefon bruger grænseflade er noget ****

Indlægaf AJenbo » 8. jul 2012, 14:19

hmm på min har jeg ikke problemer med at bruge kalender i mens jeg taler i telefon og den giver også alarm når der er noget i kallenderen. Hvis du gemmer dine kontakter i google kan du administere dem via gmails adresse bog, det samme gælder kalenderen.

thomasjohansen
Indlæg: 780
Tilmeldt: 4. jun 2008, 13:37
Geografisk sted: Køge

Re: android telefon bruger grænseflade er noget ****

Indlægaf thomasjohansen » 9. jul 2012, 09:29

Det er syndt google ikke stiller hele platformen tilrådighed, med kalender, kontakter mail og alt hvad der hører til, smidt ind i et simplet webinterface som ens android enheder har adgang til.
Som det er nu så mangler de jo egentlig kun de sidste 20-30% for at det kunne lykkedes.

Men man kan håbe det kommer.
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: android telefon bruger grænseflade er noget ****

Indlægaf lath » 11. jul 2012, 01:54

thomasjohansen skrev:Det er syndt google ikke stiller hele platformen tilrådighed, med kalender, kontakter mail og alt hvad der hører til, smidt ind i et simplet webinterface som ens android enheder har adgang til.
Som det er nu så mangler de jo egentlig kun de sidste 20-30% for at det kunne lykkedes.

Men man kan håbe det kommer.


Der er en gmail app - jeg er ikke helt klar over om den kan mere end bare mail hos google.

@Finn Bjerke
- og nej, du kan ikke skifte firmware - ikke normalt i hver fald.

Jeg har dårlig erfaring med LG så er du advaret, derimod har jeg god erfaring med Samsung: Jeg har både en billig og simpel GSM telefon, og en Samsung Galaxy S2 der er blevet opdateret til Android 4.0.3 i nyeste version - som rent faktisk har rettet nogle problemer - f.eks deadlocker telefonen aldrig - det har den gjort 6 gange da den havde Android 2.x.y.
3G netværk virker også bedre end før.

Tilmed har Samsung frigivet oplysninger til Cyanogenmod, så de kunne lave alternativ firmware:
http://www.cyanogenmod.com/devices
Det er fedt når producenten ligefrem hjælper udviklere med oplysninger til at lave en alternativ firmware.

* : Deadlock for en hel mobiltelefon viser som at hele telefonen slet ikke reagerer på noget som helst - lige meget hvad du gør, så kommer der absolut ingen reaktion.
Deadlocker noget hardware betyder det at du bliver nødt til at tage batteriet ud af telefonen også sætte det i igen (altså fjern og tilslut strømmen) nogle sekunder senere før at telefonen kan startes op igen.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: android telefon bruger grænseflade er noget ****

Indlægaf AJenbo » 11. jul 2012, 04:24

lath skrev:Der er en gmail app - jeg er ikke helt klar over om den kan mere end bare mail hos google.

Gmail appen kommer med som standart men håndtere i sigselv kun email. Både kalenderen og kontaktbogen integere dog selv med Googles serviser på nettet og kan der for administerets online fra en PC i stedet for på telenefonen.

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster