"Skattefar" på privat område

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: "Skattefar" på privat område

Indlægaf lath » 14. jun 2012, 02:21

Nordsig skrev:Hvad er det der er så frygteligt ved at der er en eller 2 fra skattevæsnet der går ind i ens have hvis der er håndværker der arbejder der ?
Hvad er det der er så frygteligt ved at de træder på ens græs eller flisebelægning ?

Hvis man har lovligt arbejdende håndværker kører de jo blot videre og hvis de ikke er lovlige (sort arbejde) så får man en bøde :o

Arbejdstilsynet må jo gerne gå der ind, hvorfor så ikke skat. Det kan da kun være folk der har noget at skjule der kan hidse sig op over dette.

Hvad er det for en ret der krænkes ? og hvorfor er den ret så vigtig at have ?


Nordsig, prøv at studere begrebet "privatliv" (eng. "privacy": http://en.wikipedia.org/wiki/Privacy).

Glem alt om at bruge stråmandsargumentet om at har du noget at skjule er det på forhånd defineret som suspekt/kriminelt?
Jo det har jeg - mit privatliv rager ikke andre!

De må få en en domstolsafgørelse, hvis de mener at der er noget at komme efter.

ALT andet er er skråplanet på vej mod et diktatur.


/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: "Skattefar" på privat område

Indlægaf Kurt Christensen » 14. jun 2012, 09:39

ruinen nærmer sig, sagde den rige da han tabte en krone. hvis der er synlige håndværkere der bevæger sig ud og ind, så vil jeg mene det er rimeligt at betragte hjemmet som en arbejdsplads hvor relevante må komme, og altså også politiet og skattefar. hvis man ikke vil have dem rendende må man lave arbejdet selv.
Når lejligheden byder sig.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: "Skattefar" på privat område

Indlægaf lath » 14. jun 2012, 10:05

How to be me skrev:...
hvis der er synlige håndværkere der bevæger sig ud og ind, så vil jeg mene det er rimeligt at betragte hjemmet som en arbejdsplads hvor relevante må komme, og altså også politiet og skattefar. hvis man ikke vil have dem rendende må man lave arbejdet selv.


Jeg er målløs: Du har tydeligvis ikke en forståelse for selv de mest basale frihedsrettigheder.
Så historieløs kan man da ikke være :!:

Du ville have det fint med et diktatur, hvor myndighederne netop gør præcis hvad det passer dem.
Det er det du skriver.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: "Skattefar" på privat område

Indlægaf Kurt Christensen » 14. jun 2012, 11:09

lath skrev:
How to be me skrev:...
hvis der er synlige håndværkere der bevæger sig ud og ind, så vil jeg mene det er rimeligt at betragte hjemmet som en arbejdsplads hvor relevante må komme, og altså også politiet og skattefar. hvis man ikke vil have dem rendende må man lave arbejdet selv.


Jeg er målløs: Du har tydeligvis ikke en forståelse for selv de mest basale frihedsrettigheder.
Så historieløs kan man da ikke være :!:

Du ville have det fint med et diktatur, hvor myndighederne netop gør præcis hvad det passer dem.
Det er det du skriver.

/Lars


jeg er målløs så vild en overreaktion, sagsøger du også din søn hvis han kommer til at åbne badeværelselsdøren men du sidder bag den?
Når lejligheden byder sig.

eyvind
Indlæg: 691
Tilmeldt: 14. jan 2007, 16:40
Geografisk sted: Smørum

Re: "Skattefar" på privat område

Indlægaf eyvind » 14. jun 2012, 12:05

Loven og især grundloven, skal som det første overholdes.
Naturligvis skal så alt det sorte arbejde standses, men det kan også gøres med loven i hånden.
Måske kunde der også bruges lidt tid på alle de plattenslagere, som trækker samfundet ned.
Eksempelvis påpeger "kontanten" mange grelle "forretninger" som så bare kører videre.

Ps. Jeg har en gang gået på hundetræningskursus, og er vel så proff.
Nu lufter jeg ikke min søns hund mere.
Rigtige mænd tager ikke backup.

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: "Skattefar" på privat område

Indlægaf Kurt Christensen » 14. jun 2012, 12:27

hvordan tør man i det hele taget lukke håndværkere ind hvis privatlivet er så hellig?
risikerer man ikke de sladrer om ens bryllupsbilleder.
Når lejligheden byder sig.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: "Skattefar" på privat område

Indlægaf lath » 14. jun 2012, 20:37

How to be me skrev:jeg er målløs så vild en overreaktion, sagsøger du også din søn hvis han kommer til at åbne badeværelselsdøren men du sidder bag den?
...
hvordan tør man i det hele taget lukke håndværkere ind hvis privatlivet er så hellig?
risikerer man ikke de sladrer om ens bryllupsbilleder.


2 platte kommentarer i træk.
Det er platte kommentarer, fordi du ikke forholder dig til det den anden part skriver, men i stedet forsøger at afspore debatten.

Gå ned under broen igen troll.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: "Skattefar" på privat område

Indlægaf laoshi » 14. jun 2012, 22:39

lath skrev:
How to be me skrev:jeg er målløs så vild en overreaktion, sagsøger du også din søn hvis han kommer til at åbne badeværelselsdøren men du sidder bag den?
...
hvordan tør man i det hele taget lukke håndværkere ind hvis privatlivet er så hellig?
risikerer man ikke de sladrer om ens bryllupsbilleder.


2 platte kommentarer i træk.
Det er platte kommentarer, fordi du ikke forholder dig til det den anden part skriver, men i stedet forsøger at afspore debatten.

Gå ned under broen igen troll.

/Lars


Please! Lad være med at trække troll-kortet over for en forumbruger som deltager aktivt i support og debat - kan det ikke være tilstrækkeligt at du har noteret at du er uenig og at du finder hans sammenligninger platte? Det andet er at lægge en hensigt ind i det, som jeg i hvert fald ikke kan se er til stede, og det virker i sig selv afsporende for den meningsudveksling som finder sted i denne tråd.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: "Skattefar" på privat område

Indlægaf Kurt Christensen » 14. jun 2012, 23:36

lath skrev:
How to be me skrev:jeg er målløs så vild en overreaktion, sagsøger du også din søn hvis han kommer til at åbne badeværelselsdøren men du sidder bag den?
...
hvordan tør man i det hele taget lukke håndværkere ind hvis privatlivet er så hellig?
risikerer man ikke de sladrer om ens bryllupsbilleder.


2 platte kommentarer i træk.
Det er platte kommentarer, fordi du ikke forholder dig til det den anden part skriver, men i stedet forsøger at afspore debatten.

Gå ned under broen igen troll.

/Lars


hvad er det for en del af privatlivets fred du frygter fra skattevæsnet hvis skattevæsnet må banke på døren når der tydeligt er håndværkere der arbejder på adressen

Du ville have det fint med et diktatur, hvor myndighederne netop gør præcis hvad det passer dem.
Det er det du skriver.

mener du at skattevæsnet vil fabrikere falske beviser og bure dig inde på en fængsels-ø og torturerer dig fordi du glemte at betale moms for en termostat? det er vel et ærligt spørgsmål når du mener jeg vil trives under et diktatur.
Når lejligheden byder sig.

tormok
Indlæg: 44
Tilmeldt: 19. feb 2010, 11:55
Geografisk sted: Danmark

Re: "Skattefar" på privat område

Indlægaf tormok » 15. jun 2012, 05:14



Det er vaerd at bemaerke, at hvis modstanderne af lovforslaget V, DF, LA og KF ikke havde haft saa mange fravaerende under afstemningen, var lovforslaget blevet stemt ned.

Man kan jo saa spekulere over aarsagen til det store fravaer hos modstanderne. Skyldes det dovenskab, ubetaenksomhed eller er det helt bevidst at lovforslaget gik igennem, saa det senere kan bruges som en anklage om at den siddende regering ikke overholder grundloven?
Compaq Presario C700 - Ubuntu 14.04 LTS 32-bit
Lenovo Thinkpad Edge E125 - Ubuntu 14.04 LTS 64-bit

Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: "Skattefar" på privat område

Indlægaf Finn Bjerke » 15. jun 2012, 07:25

Der er aftaler om at fraværende medlemmer af tinget kan "cleares" så afstemningsresultatet afspejler det reelle styrkeforhold på mandattallet. Så her er sket en fejl.
Senest rettet af Finn Bjerke 15. jun 2012, 18:14, rettet i alt 1 gang.
Kardemommeloven er en god ting.

Claus Henriksen
Forfatter
Indlæg: 794
Tilmeldt: 21. jan 2007, 17:45
Geografisk sted: Christianshavn

Re: "Skattefar" på privat område

Indlægaf Claus Henriksen » 15. jun 2012, 08:35

Synes det er et udmærket, pragmatisk tiltag mod sort arbejde som jo er ulovligt.
Men klart det er en gråzone og mon ikke skattefar alligevel skal have en stivkrampe vacination klar i handskerummet.
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: "Skattefar" på privat område

Indlægaf thj01 » 15. jun 2012, 09:37

Der er et problem med at trække "grundlovs" kortet hver eneste gang man føler at ens egen lille mærkesag bliver ramt. For grundloven virker to veje - det er både en beskrivelse af vores rettigheder, men samtidig er det også en beskrivelse af vores pligter. En ret væsentlig detalje.

Hvis man som borger i DK bryder loven - f.eks. ved at snyde de andre borgere for at betale til statskassen, så har man reelt sat sig uden for grundlovens beskyttelse. Og hvis der allerede render "ulovlige" mennesker rundt i ens hus, så er det altså også et spørgsmål om ens "privatliv" kan blive "krænket" meget yderligere.

grundloven siger:

§ 72
Boligen er ukrænkelig. Husundersøgelser, beslaglæggelse og undersøgelse af breve og andre papirer samt brud på post-, telegraf- og telefonhemmeligheden må, hvor ingen lov hjemler en særegen undtaglse, alene ske efter en retskendelse.


Og sådan en undtagelse er NETOP blevet vedtaget. Dette er IKKE en grundlovskrænking - og derfor kan "uhhh jeg føler mig krænket" ikke anvendes.

Jeg kan IKKE få ondt i røven af den lov.

Og jeg synes der er langt større etiske og moralske problemstillinger i håndværkere der arbejder sort, end der nogensinde vil være i, at en mand fra skattevæsenet kommer og spørger om man har papirerne i orden.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: "Skattefar" på privat område

Indlægaf Kurt Christensen » 15. jun 2012, 12:50

Vil i virkelig være et åben debatforum også?
ikke at det skræmmer mig, men kommentarene her i tråden er et glas vand i havet af hvad i kan risikere kommer frem.
Når lejligheden byder sig.

laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: "Skattefar" på privat område

Indlægaf laoshi » 15. jun 2012, 13:53

How to be me skrev:Vil i virkelig være et åben debatforum også?
ikke at det skræmmer mig, men kommentarene her i tråden er et glas vand i havet af hvad i kan risikere kommer frem.

I off-topic-tråden skal der være plads også til debatter om andet end Ubuntu - netop derfor er den jo off-topic.
Men vi ønsker bestemt ikke at åbne op for Ekstrablads-Nationen-tilstande. Der gælder også i off-topic de samme grundregler som i resten af forum - ikke mindst:
Ubuntu Code of Conduct skrev:Vis respekt

Ubuntu samfundets medlemmer behandler hinanden med respekt og alle kan komme med værdifulde bidrage til Ubuntu. Vi er måske ikke altid enige, men uenighed er ikke en undskyldning for dårlig opførsel og dårlige manerer. Vi oplever alle sammen frustrationer nu og da, men vi kan ikke tillade, at den frustration blive til et personligt angreb. Det er vigtigt at huske på, at det ikke er produktivt at være en del af et fællesskab, hvor folk ikke føler sig tilpas eller føler sig truede. Vi forventer, at medlemmer af Ubuntu fællesskabet viser respekt, når man er i kontakt med bidragydere og med andre Ubuntu brugere. Dette gælder også personer udenfor Ubuntu projektet,
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster