NemID-problemer

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: NemID-problemer

Indlægaf soundpartner » 17. aug 2010, 21:51

christian.arvai skrev:Nu kræver NemID jo også lige den personlige koder man selv vælger, og man er undskyld udtrykket utrolig dum, hvis man skriver sin kode ned og lægger den i pengepungen samme med nøglekortet.

tjaaa hvor mange forskellige koder tror du hr og fru danmark har? ikke mange.
Lige så slemt er det syntes jeg at jeg, bare jeg kender et cpr-nummer kan spære foor en persons nemid ved at prøve at taste vedkommendes password 5 gange. omvent har jeg ligeledes 5 forsøg (normalt er det kun 3) til at gætte på personens børn, kæledyr osv som rigtig rigtig mange bruger som kode
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: NemID-problemer

Indlægaf Christian.Arvai » 17. aug 2010, 22:35

soundpartner skrev:
christian.arvai skrev:Nu kræver NemID jo også lige den personlige koder man selv vælger, og man er undskyld udtrykket utrolig dum, hvis man skriver sin kode ned og lægger den i pengepungen samme med nøglekortet.

tjaaa hvor mange forskellige koder tror du hr og fru danmark har? ikke mange.

Det er jo så folks egen skyld at de ikke laver bedre passwords, jeg har selv mange forskellige (de blive sværere jo vigtige ting de skal beskytte), og de "sværeste" er både med bogstaver tal og tegn, men jeg er da godt klar over at mange er dårlige til at sikre sig.

btw : Er det ikke 8 forgæves forsøg og det bliver midlertidigt lukket i 8 timer, og derefter 8 forsøg til før NemID lukkes helt, så man skal bestille nyt ?
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

John Doe
Indlæg: 196
Tilmeldt: 14. nov 2006, 22:16
Geografisk sted: Nordjylland

Re: NemID-problemer

Indlægaf John Doe » 17. aug 2010, 22:38

christian.arvai skrev:Nu kræver NemID jo også lige den personlige koder man selv vælger, og man er undskyld udtrykket utrolig dum, hvis man skriver sin kode ned og lægger den i pengepungen samme med nøglekortet.


Hørt!!!

Og nu er det jo så heller ikke Kronjuvelerne vi skal beskytte med NemID
- nu også uden signatur

OldFart
Indlæg: 158
Tilmeldt: 21. mar 2008, 09:13
IRC nickname: Oldfart
Geografisk sted: Haslev

Re: NemID-problemer

Indlægaf OldFart » 18. aug 2010, 07:41

grontoft skrev:
christian.arvai skrev:Nu kræver NemID jo også lige den personlige koder man selv vælger, og man er undskyld udtrykket utrolig dum, hvis man skriver sin kode ned og lægger den i pengepungen samme med nøglekortet.


Hørt!!!

Og nu er det jo så heller ikke Kronjuvelerne vi skal beskytte med NemID


Imod dumhed kæmper selv guderne forgæves - Det er derfor vi et samfund som det danske har opfundet begrebet "Forsikring" hvor man mod en hvis form for betaling, kan forsikre sig i mod netop - Dumhed!

Danskerne opfører sig dumt (undskyld på forhånd for alle dem der føler sig trådt over tæerne), men imod nemid er der ingen forsikring, der bære du selv byrden/bevisbyrden, hvis noget går galt!
VH
/Lars [Som altid markerer sine forespørgsler som "løst" - Når de er løst]

"Vi to vi ku køb' ti sko
men vi ka kun få to på
vi tre vi ku hejs’ ti flag
men vi blev kun født én dag"

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: NemID-problemer

Indlægaf Jimmyfj » 18. aug 2010, 12:04

OldFart skrev:Imod dumhed kæmper selv guderne forgæves - Det er derfor vi et samfund som det danske har opfundet begrebet "Forsikring" hvor man mod en hvis form for betaling, kan forsikre sig i mod netop - Dumhed!

Danskerne opfører sig dumt (undskyld på forhånd for alle dem der føler sig trådt over tæerne), men imod nemid er der ingen forsikring, der bære du selv byrden/bevisbyrden, hvis noget går galt!


At NemID fraskriver sig ethvert ansvar, hvis noget går galt, står tilbage at blive prøvet hos domstolene. Loven ér loven, og den kan selv NemID ikke kæmpe imod. Og så er der jo også lige det, at vi også må forvente at EU har en ting og to at sige om det monopol regeringen så ubetinget har givet DanID, og dermed de danske pengeinstitutter. Et så rendyrket monopol, som vi her taler om kan jeg ikke tro EU lader leve ret længe. For med ét er der en gebyrbibel a'la danske pengeinstitutters samlede manualer over "Hvordan man franarre folk penge - 100001 måde at snyde kunden på!" Så vent og se, der skal nok komme gebyrer på brugen af NemID også, og så bliver de stakler, som bruger systemet malket for penge.

Helt kan jeg ikke lade være med at tænke på, hvor jeg lige har set den forretningsmodel tidligere? Nå, Jo - Det står jo at læse i en EULA til et "OS" fra Redmond, USA - Jo. Vi elsker jo at sammenligne os selv med USA. Storhedsvanvid kan alle jo rammes af. Sørgeligt at regeringen end ikke er klar over den faktiske størrelse på det område de "regerer" over.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster