backup rutiner (opdatere bærbar)

Har du en guide til en funktion eller et program? Har du tips og trick, som du gerne vil dele med andre? Post dem her.
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

backup rutiner (opdatere bærbar)

Indlægaf Finn Bjerke » 14. okt 2009, 12:25

Jeg er generelt rodet og utålmodig, så måske skulle jeg bare holde snitterne væk fra computere, meeen

1. Jeg har 2 PC med Word og emails. En bærbar og en stationær.
2. Jeg ønsker at de indeholder de samme tekster, således at et brev skrevet på ene PC også findes på den anden.


Løsninger:
1. Lad den ene PC være server i et lille netværk, jeg har 4 PC ere ialt.
2. Bruge mine eksterne har ddiske.
3. lave backup fra en PC til den anden udfra datoer, dvs alle teskter skrevet efter 1-8, skal kopieres fra den ene til den anden og omvendt.
4. Købe en trådløs harddisk som jeg lægger al ny data på.

Jeg bruger gerne timer på at oparbejde rutiner som virker i hverdagen på e n smidig måde. Jeg bør ikke købe mere PC udstyr nu.
Kardemommeloven er en god ting.

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Re: backup rutiner (opdatere bærbar)

Indlægaf Pihl » 14. okt 2009, 13:15

Må jeg have lov til at tilføje løsning nummer 5:

Bruge Ubuntu One: https://one.ubuntu.com

Så får du en mappe med navnet 'Ubuntu One' i hjemmemappen på alle de maskiner, som du har koblet på Ubuntu One, og filerne bliver så synkroniseret mellem disse maskiner. Og du har samtidigt adgang til dem via webinterfacet på one.ubuntu.com.

Bemærk dog, at der ikke er automatisk kryptering på forbindelsen til Ubuntu One, så lad være med at bruge den til noget meget personfølsomt for en sikkerheds skyld.

Tilbage til "Guides og HowTo's"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster