utilfreds med ubuntudanmark og forholdene på irc

Alt omkring ubuntudanmark.dk
Alexander Færøy
Indlæg: 12
Tilmeldt: 12. apr 2009, 17:53
IRC nickname: ahf
Geografisk sted: København

Re: utilfreds med ubuntudanmark og forholdene på irc

Indlægaf Alexander Færøy » 24. jun 2010, 22:44

Jeg må nok hellere lige starte med at sige, at jeg er 'ahf' i tilfælde af at i ikke ved det, og ja, det var mig, der smed Kim ud af kanalen.

Jeg regner med at poste et længere indlæg herinde i løbet af i morgen, hvor jeg svarer på noget af alt det vås Kim har fået lukket ud i løbet af dagen. Indtil da giver det nok meget god mening at få læst logfilen igennem, dog skal der nok lige tilføjes at det alene ikke var grunden til at Kim fik sparket fra kanalen, men derimod hans væremåde i løbet af den aften og det var så i den samtale at det endte med et kick.

Alex.
Alexander Færøy

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: utilfreds med ubuntudanmark og forholdene på irc

Indlægaf Christian.Arvai » 24. jun 2010, 22:46

@kimiskov og Miscni

Jeg kan så kun sige dette :

Jeg har gennemlæst den chat flere gange nu, og jeg fatter ikke at du/i har gidet at bringe det på bane herinde, du/i skal ikke regne med at ulovlig download er velset i forum, og det brud på dansk lovgivning heller ikke, så jeg bakker fuldt op om ahf i beslutningen om at smide dig ud fra kanalen, og var det blevet skrevet herinde i forum, havde jeg selv slettet indlægget og givet en advarsel, så der røg lige alt sympati med jer herfra.


PS : Spild venligst ikke mere af Redaktørteams tid ved at brokke jer om lignende sager.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: utilfreds med ubuntudanmark og forholdene på irc

Indlægaf Jimmyfj » 24. jun 2010, 23:53

Også jeg har nu læst den chat-log - Den viser unægtelig sandheden fra en lidt anden side. Det ban er, efter min bedste overbevisning fortjent. Og jeg kan kun samtykke med admins og moderatorer i, at sådanne diskussioner ikke hører hjemme hverken på forum, eller IRC. Begge steder gælder dansk straffelov til fulde, og enhver opfordring til de handlinger, som chat-loggen omtaler er et klart brud på den danske lovgivning, brud på ophavsretten (Windows-licenser er personlige og kan ikke videresælges med hardware og eventuel software i dual boot). Jeg tæller i hvert fald tre ulovligheder i det korte uddrag af loggen, så det ban må siges at være på sin plads og jeg vil give ahf min fulde opbakning i hans valg. På fuldt ud samme måde, som jeg til enhver tid vil støtte op om admin-gruppen her inde for at uddele et ban fra forum af samme årsag.

Dog vil jeg stadig meget kraftigt opfordre vores ledelse til at få det gjort hélt klart, hvilke IRC-kanaler, der hører under UbuntuDanmark, og hvilke der ikke gør. Det vil gøre det langt lettere for medlemmerne her på forum at gøre op med sig selv, om sagen overhovedet er værd at bruge tid på.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: utilfreds med ubuntudanmark og forholdene på irc

Indlægaf zob » 25. jun 2010, 01:24

Sikke en ildhu! Jeg har dog lidt svært ved at interessere mig for din problemstilling. Kan man med tilbagevirkende kraft melde sig blandt dem der synes du støjer en smule mere end nødvendigt?

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: utilfreds med ubuntudanmark og forholdene på irc

Indlægaf eitreach » 25. jun 2010, 02:52

Ubuntu Danmark skal ikke forbindes med ulovlig fildeling, hverken i før-, nu- eller fremtid. Dette vil jeg vove at påstå er helt naturligt, grundet vores organisations formål og intentioner. Dette er blevet fortalt nogle gange, og i de fleste tilfælde har folk forstået det, og droppet emnet - når de ikke gør, er man nødt til at bruge magtbeføjelser.

Jeg forventer heller ikke at Green Peace ønsker medlemmer, som forbinder organisation med olieforuening, såfremt det ikke er for at komme det til livs. Jeg vil hellere bruge min tid på at gøre communityet bedre, frem for at skrive regelbøger op og ned, om hvad folk må og ikke må - for vi har faktisk ikke haft ret mange problemer med den slags, i de år jeg har været med.

Jeg synes holdningen om ulovlig aktivitet af enhver art, også fildeling, blev klart udtrykt af dem som var til stede på det givne tidspunkt. Er man ny et sted, uden at kende reglerne, bør man følge dem man får at vide, såfremt man ikke kender det til at starte med. Når man ved at virke forstyrrende på en kanal bliver ved med at spørge om disse regler nu kan være rigtige, kan jeg godt forstå at man bliver fjernet.

Jeg forventer en kort epilog i denne tråd, hvor parterne fortæller - faktuelt og konkret, tak, af hvad der er sket, og vil en af parterne derefter gå videre med sagen, har vi vores mailingliste, hvor sådan noget foregår.

Det håber jeg i hvert fald på. Godnat, folkens.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: utilfreds med ubuntudanmark og forholdene på irc

Indlægaf soundpartner » 25. jun 2010, 04:15

set fra mit synspunkt (og jeg skal nok gøre det kort)

1: vi var som jeg husker det nogle (der som alexander skriver) der i forvejen havde været der længe, og som syntes at der af og til lugtede lidt af trold, og lugtede lidt af en urealistisk og utopisk tankegang.

2: emnet tager en drejning (som hvis vi skal være flinke ) måske kan være på kandt med loven, og hvor om alting er så blev der snakket om tidligere ulovligheder (om manden er dømt for det eller ej er sagen uvedkommmende)

3: der kom til at starte med en høflig forespørgsel om at skifte emne

4: nogle accepterede denne (og kunne blive i kanalen) og her nævner jeg ingen navne. det fremgår fint af loggen.
andre valgte at være en smule irriterende og disse røg ud.

5: om årsagen var snak om ulovligheder eller trolling, eller bare at være en pain in the a--. det er for mit vedkommende ligegyldigt.

jeg nevnte ganske rigtigt et kick som en advarsel. dette gjore jeg af den grund at vi før har oplevet trolde der mente de kunne boltre sig da der ingen ops var i nærheden. ved et kick der bliver man smidt ud, og kan komme ind igen 10 sek senere.
ahf mente at 24 timers ban var mere på sin plads, og tildelte dette. dette står jeg helt bag. se det som 24 timers timeout.

at begynde at diskutere en venlig henstilling til at skifte emne det er efter min mening dumt. når nogen pænt beder om at vi skifter emne så kan der være flere grunde til dette. det kan være at det går over nogens grænser, eller det kan være det bryder regler. at blive påståelig og konfliktsøgende det løser intet. og som ny i en forsamling der kommer man nu og en gang længst ved at følge trop, og følge de henvisninger der gives.

og til slut så kan jeg ikke huske microsofts eula i hovedet (og der er enda små forskelle med forskellige hardwareproducenter) men jeg er helt sikker på at der står at licensen er personlig og ikke må vidderegives elleer sælges til trediepart. vi er inde i en gråzone hvor reglerne som sådan er klare. om man så sådan administrativt har vedtaget ikke at forfølge folk er sagen uvedkommende.
Det helt korekte at gøre i den pågældende sag ville være at blive momsregistreret, blive autoriseret microsoft forhandler, og så ligge en ny oem install på maskinerne inden salg. dette er ikke ulovligt på nogen måde, men som jeg husker det så gik samtalen på at bruge den eksisterende licens.
men endnu en gang er dette ligegyldigt da grunden ikke desideret var ovenstående men nærmere uvilje til at skifte emne når der blev bedt om det, og så en opførseel som jeg mest vil sammenligne med trolling
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: utilfreds med ubuntudanmark og forholdene på irc

Indlægaf Christian.Arvai » 25. jun 2010, 11:52

Nu stopper vi den debat og jeg låser tråden for nye indlæg nu.

Jeg vil så gerne lige bede ahf om at skrive til en fra red-team (eller fange os på irc), så han får mulighed for at sige det sidste ord i denne sag.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster