Bare nysgerrig,..... vedr. UbuntuDanmark + Forum

Alt omkring ubuntudanmark.dk
Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Bare nysgerrig,..... vedr. UbuntuDanmark + Forum

Indlægaf Jimmyfj » 20. apr 2010, 08:05

Tråden her er ikke ment som nogen form for kritik af UbuntuDanmark, med tilhørende forum. Begge er en utrolig god kilde til inspiration for mangen en Ubuntu-bruger i Dk. Men mit "falkeblik" er faldet over en ting, som rejser et stort spørgsmål omkring sitet: Jeg, og sikkert også andre, er af den opfattelse, at UbuntuDanmark, og tilhørende forum er et officielt LoCo, blåstemplet af Canonical ltd. i England? Altså, at UbuntuDanmark er godkendt som sitet, der repræsenterer Ubuntu i Dk?

Derfor virker det en smule tankevækkende, at der i topbanneret, i både venstre side, som i højre side står: "Uofficiel side for danske Ubuntu Brugere"

Jeg mener bare, at vi flere gange har set, at sitet er en del af det danske LoCo's officielle site??? Burde man så ikke fjerne teksten med det "Uofficielle" ?

Det er muligt, at jeg tager fejl. Men jeg er i hvert fald af den overbevisning, at UbuntuDanmark er et officielt LoCo?
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

coolbox
Indlæg: 3
Tilmeldt: 13. apr 2010, 20:27
IRC nickname: coolbox

Re: Bare nysgerrig,..... vedr. UbuntuDanmark + Forum

Indlægaf coolbox » 20. apr 2010, 09:12

Jimmyfj skrev:Tråden her er ikke ment som nogen form for kritik af UbuntuDanmark, med tilhørende forum. Begge er en utrolig god kilde til inspiration for mangen en Ubuntu-bruger i Dk. Men mit "falkeblik" er faldet over en ting, som rejser et stort spørgsmål omkring sitet: Jeg, og sikkert også andre, er af den opfattelse, at UbuntuDanmark, og tilhørende forum er et officielt LoCo, blåstemplet af Canonical ltd. i England? Altså, at UbuntuDanmark er godkendt som sitet, der repræsenterer Ubuntu i Dk?

Derfor virker det en smule tankevækkende, at der i topbanneret, i både venstre side, som i højre side står: "Uofficiel side for danske Ubuntu Brugere"

Jeg mener bare, at vi flere gange har set, at sitet er en del af det danske LoCo's officielle site??? Burde man så ikke fjerne teksten med det "Uofficielle" ?

Det er muligt, at jeg tager fejl. Men jeg er i hvert fald af den overbevisning, at UbuntuDanmark er et officielt LoCo?



Som ny bruger har jeg undret mig over det samme.
Derudover har jeg også undret mig lidt over at der ligger en kode til Oreillys bogsalg frit tilgængeligt så alle kan bruge den ligemeget om de er brugere af forummet eller ej.
Har jeg forstået det rigtigt?

Men synes at det er et super forum :-)

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Re: Bare nysgerrig,..... vedr. UbuntuDanmark + Forum

Indlægaf Pihl » 20. apr 2010, 10:18

Det er rigtigt, ubuntudanmark.dk ER et officielt site. Sådan var det ikke til at starte med, og så er den lille tekst bare aldrig fjernet. Selvom det ikke er mit site længere, har jeg stadigvæk adgang, og har fjernet U'et i uofficiel ;-)

O'Reilly er ret ligeglad med, at koden til vores program ligger frit tilgængelig. Og der blev aldrig gjort mere ud af, at man SKULLE være registreret forummedlem for at have adgang til koden. I det hele taget venter alt her på sitet på et redesign :P

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Bare nysgerrig,..... vedr. UbuntuDanmark + Forum

Indlægaf zob » 20. apr 2010, 14:07

Du fik det vist kun fjernet fra forsiden. Det står pt stadig f.eks. på den side hvor denne tråd er at læse.

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Bare nysgerrig,..... vedr. UbuntuDanmark + Forum

Indlægaf soundpartner » 20. apr 2010, 17:53

nu vi er ved det så har jeg ofte irriteret mig over forums favicon hvor den hvide baggrundsfarve skærer mig i øjnene. jeg har en liggende med transperent baggrund hvis nogen har adgang til at skifte den
edit den kan hentes her http://soundpartner.linux.dk/favicon.ico
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster