Problem med danske banks netbank

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
anders
IRC nickname: anders

Problem med danske banks netbank

Indlæg af anders »

Hej alle sammen...

Nu har jeg siddet hele dagen og prøvet på at få min netbank op at køre igen, efter installation af Ubuntu 8.10. Jeg synes jeg har prøvet alt, har b. la. brugt nedstående link inde på forumet til at søge svar på mit spørgsmål, men har ikke kunnet komme frem til en løsning :( .

viewtopic.php?f=11&t=4329

viewtopic.php?f=11&t=3639

Jeg har siddet og ”rodet” med java 6 og 5 etc. og funktion ”user agent switcher” (IE) hele dagen, prøvet alt, hvad ovenstående links forslår. Jeg er nu kommet i store problemer, i og med, at hvis jeg åbner alt for mange internetsider af gangen ”fryser” min computer og jeg må restarte Ubuntu. Hvis jeg eks. ser youtube går der max 30 sek. før systemet ”fryser” igen...Jeg er bange for at jeg har fucked alt det der java-halløj etc. up, og nu får jeg en fejlmeddelse:

”E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem.
E: _cache->open() failed, please report.”

og jeg kan ikke åbne Synaptic eller Terminal, og jeg kan stadigvæk ikke komme på netbank...hmm. Er der nogen der kan hjælpe ? - håber ikke at jeg skal genindlæse hele Ubuntu igen :?

PS: Jeg har skaffet et active card og bruger-id fra danske bank

På forhånd tak
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Problem med danske banks netbank

Indlæg af soundpartner »

anders skrev:Hej alle sammen...

Nu har jeg siddet hele dagen og prøvet på at få min netbank op at køre igen, efter installation af Ubuntu 8.10. Jeg synes jeg har prøvet alt, har b. la. brugt nedstående link inde på forumet til at søge svar på mit spørgsmål, men har ikke kunnet komme frem til en løsning :( .

viewtopic.php?f=11&t=4329

viewtopic.php?f=11&t=3639

Jeg har siddet og ”rodet” med java 6 og 5 etc. og funktion ”user agent switcher” (IE) hele dagen, prøvet alt, hvad ovenstående links forslår. Jeg er nu kommet i store problemer, i og med, at hvis jeg åbner alt for mange internetsider af gangen ”fryser” min computer og jeg må restarte Ubuntu. Hvis jeg eks. ser youtube går der max 30 sek. før systemet ”fryser” igen...Jeg er bange for at jeg har fucked alt det der java-halløj etc. up, og nu får jeg en fejlmeddelse:

”E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem.
E: _cache->open() failed, please report.”

og jeg kan ikke åbne Synaptic eller Terminal, og jeg kan stadigvæk ikke komme på netbank...hmm. Er der nogen der kan hjælpe ? - håber ikke at jeg skal genindlæse hele Ubuntu igen :?

PS: Jeg har skaffet et active card og bruger-id fra danske bank

På forhånd tak

ok.. det lydder da godtnok ikke sjovt.
hvis du kommer på irc så skal jeg prøve at give dig en hånd (og så vil jeg gætte på vi er oppe at køre på ca ½ times tid)

vi kan også klare den her men det kommer til at tage lidt tid da der er flere ting vi skal igennem og jeg skal bruge et par svar fra dig.

link til irc https://ubuntudanmark.dk/chat/
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
anders

Indlæg af anders »

Hej soundpartner

Mange tak for dit hurtige svar...

Jeg kan ikke rigtig komme på irc, jeg skal installere "For at brug webchatten skal du bruge den seneste version af Java. Installér den via Synaptic eller Tilføj/Fjern", hvilet jeg ikke kan/finde ud af. Er der noget jeg hurtigt kan gøre, så jeg kan komme på irc?
soundpartner

Indlæg af soundpartner »

anders skrev:Hej soundpartner

Mange tak for dit hurtige svar...

Jeg kan ikke rigtig komme på irc, jeg skal installere "For at brug webchatten skal du bruge den seneste version af Java. Installér den via Synaptic eller Tilføj/Fjern", hvilet jeg ikke kan/finde ud af. Er der noget jeg hurtigt kan gøre, så jeg kan komme på irc?

ok prøv at taste [Alt]+[F2]
dette åbner kør program dialogen her skriver du

Kode: Vælg alt

xterm
og så kør

der åbnes nu en xterm

i denne skriver du:

sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade
trykker enter, den spørger så om dit password. dette er dit eget password. Du skal være opmærksom på at du ikke kan se hvad du indtaster, men det bliver registreret.

dette skulle gerne fixe din computer og opdatere den

Webmaster og stifter af:
Billede

Billede
anders

Indlæg af anders »

Ok, mange tak...

Jeg har nu gjort det, og jeg får et gråt frame, hvor der står øverst (JavaEmbeddedFrame)!!! - Jeg har prøvet at trykke på dit link til irc, men ikke noget held.....
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

anders skrev:Ok, mange tak...

Jeg har nu gjort det, og jeg får et gråt frame, hvor der står øverst (JavaEmbeddedFrame)!!! - Jeg har prøvet at trykke på dit link til irc, men ikke noget held.....

hej

sorry jeg lige bryder ind, men jeg får det samme resultat som du beskriver, jeg ved pt ikke hvad det går ud på, for jeg kommer fint på irc med programmet xchat (som kan hentes i tilføj-fjern)

EDIT:
Guide til at komme på IRC med Xchat viewtopic.php?f=1&t=2851
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
soundpartner

Indlæg af soundpartner »

men komandoen virkede???

og så må du meget gerne følge skridt 1-5 i denne guide http://www.freedomnotbeer.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=86&Itemid=100
hvis du har lyst kan du tage 6-8 med med det samme da det er en god ide til "senere brug" men det er ikke vigtigt for os her og nu

du må også gerne (efter trin 5) installere fusion-icon dette kan gøre ved denne komando

sudo aptitude install fusion-icon 

Webmaster og stifter af:
Billede

Billede
soundpartner

Indlæg af soundpartner »

christian.arvai skrev:

hej

sorry jeg lige bryder ind, men jeg får det samme resultat som du beskriver, jeg ved pt ikke hvad det går ud på, for jeg kommer fint på irc med programmet xchat (som kan hentes i tilføj-fjern)

EDIT:
Guide til at komme på IRC med Xchat viewtopic.php?f=1&t=2851

tak for indputtet det kan tyde på noget netsplit eller noget andet heis. Chatten virker fint her (jeg testede lige)

Webmaster og stifter af:
Billede

Billede
anders

Indlæg af anders »

Hej igen...

Jeg prøver lige at installere xchat, kan mærke at jeg skal have snakket med jer over chatten :)
soundpartner

Indlæg af soundpartner »

anders skrev:Hej igen...

Jeg prøver lige at installere xchat, kan mærke at jeg skal have snakket med jer over chatten :)

he he det er altså ikke så slemt som det måske ser ud til.

Webmaster og stifter af:
Billede

Billede
anders

Indlæg af anders »

Hej igen.....min computer fryser hver gang jeg prøver at åbne xchat, og skal restartes...hmm. Tør heller ikke at have for mange internetsider åbne ad gangen af frygt for at min computer fryser.....

Soundpartner: skal jeg bare prøve at følge din guide med de 1-8 steps for at det kommer til at funge igen?

Tak
soundpartner

Indlæg af soundpartner »

anders skrev:Hej igen.....min computer fryser hver gang jeg prøver at åbne xchat, og skal restartes...hmm. Tør heller ikke at have for mange internetsider åbne ad gangen af frygt for at min computer fryser.....

Soundpartner: skal jeg bare prøve at følge din guide med de 1-8 steps for at det kommer til at funge igen?

Tak

hmmm det lydder godtnok som en syg maskine.

hvad er det for en maskine? hvor meget ram og hvor stor processor?

og ja. følg guiden jeg linkede tidligere (du skal IKKE køre trin 9) og så skriv igen (husk også fusion-icon. det skal vi også bruge)

hvis du er doven kan du nøjes med trin 1+2 og så køre denne komando i terminalen for at klare det resterende

sudo wget http://www.medibuntu.org/sources.list.d/intrepid.list -O /etc/apt/sources.list.d/medibuntu.list && sudo apt-get update && sudo apt-get install medibuntu-keyring && sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade && sudo apt-get install sun-java6-jdk sun-java6-plugin sun-java6-fonts flashplugin-nonfree msttcorefonts non-free-codecs ubuntu-restricted-extras libdvdcss2 fusion-icon 
og ja det er EN komando som du bare kopierer over i terminalen

Webmaster og stifter af:
Billede

Billede
anders

Indlæg af anders »

øhh....

Jeg tror jeg er kommet til at dumme mig, har kørt alle komandoerne fra 1-9, havde ikke læst dit indlæg grundigt nok, sorry. Er det noget der kan rettes ? :?

En gamel maskine 256 ram
CPU 2 GHz
soundpartner

Indlæg af soundpartner »

anders skrev:øhh....

Jeg tror jeg er kommet til at dumme mig, har kørt alle komandoerne fra 1-9, havde ikke læst dit indlæg grundigt nok, sorry. Er det noget der kan rettes ? :?

En gamel maskine 256 ram
CPU 2 GHz

jaa ikke noget problem.
kan du komme på chatten nu?

Webmaster og stifter af:
Billede

Billede
anders

Indlæg af anders »

jeg prøver lige chatten igen, men kan være jeg computeren fryser igen....