Hjælp til telenor-mobil Emnet er løst

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
honningbien
Indlæg: 59
Tilmeldt: 2. aug 2008, 17:02
IRC nickname: honningbien
Geografisk sted: Lemvig

Hjælp til telenor-mobil

Indlægaf honningbien » 3. mar 2010, 18:04

Jeg skal lige høre, om nogen kan hjælpe med opsætning af et telenor-mobil abonnement.
Jeg bruger Ubuntu 9.10 - har fået USB-moden HUAWEI model E1752. Har fået lavet pin - og den fungerer på win xp. Ergo ingen problem med modem.

På Ubuntu har jeg kørt koden:

Kode: Vælg alt

wget http://soundpartner.linux.dk/3g/huw-e1752.sh && sh huw-e1752.sh

Sådan som det er foreslået i tråden her: viewtopic.php?f=3&t=8718&hilit=telenor

Jeg kan også finde mit USB-modem og tilsyneladende også oprette forbindelse til nettet. Jeg får i hvert fald en melding om, at jeg nu er tilsluttet det nye modem - og samtidigt begynder mit USB-modem at lyse konstant, som den skal. Alt er tilsyneladende, som det skal være.

MEN: Jeg kan bare ingenting. Hverken Firefox, Opera, Thunderbird eller andre net-programmer er i stand til at få forbindelse. Er der nogen, der har en god forklaring på, hvad der sker???

For en ordens skyld: Når jeg vælger at forbinde gennem mit trådløse hjemmenetværk, er der ingen problemer.
Senest rettet af honningbien 4. mar 2010, 11:53, rettet i alt 1 gang.

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Hjælp til telenor-mobil

Indlægaf soundpartner » 3. mar 2010, 18:09

honningbien skrev:Jeg skal lige høre, om nogen kan hjælpe med opsætning af et telenor-mobil abonnement.
Jeg bruger Ubuntu 9.10 - har fået USB-moden HUAWEI model E1752. Har fået lavet pin - og den fungerer på win xp. Ergo ingen problem med modem.

På Ubuntu har jeg kørt koden:

Kode: Vælg alt

wget http://soundpartner.linux.dk/3g/huw-e1752.sh && sh huw-e1752.sh

Sådan som det er foreslået i tråden her: viewtopic.php?f=3&t=8718&hilit=telenor

Jeg kan også finde mit USB-modem og tilsyneladende også oprette forbindelse til nettet. Jeg får i hvert fald en melding om, at jeg nu er tilsluttet det nye modem - og samtidigt begynder mit USB-modem at lyse konstant, som den skal. Alt er tilsyneladende, som det skal være.

MEN: Jeg kan bare ingenting. Hverken Firefox, Opera, Thunderbird eller andre net-programmer er i stand til at få forbindelse. Er der nogen, der har en god forklaring på, hvad der sker???

For en ordens skyld: Når jeg vælger at forbinde gennem mit trådløse hjemmenetværk, er der ingen problemer.


hvilken farve lyser modemet? lyseblå, mørkeblå eller grønt
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

honningbien
Indlæg: 59
Tilmeldt: 2. aug 2008, 17:02
IRC nickname: honningbien
Geografisk sted: Lemvig

Re: Hjælp til telenor-mobil

Indlægaf honningbien » 3. mar 2010, 18:13

Den er fint grøn ...

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Hjælp til telenor-mobil

Indlægaf soundpartner » 3. mar 2010, 18:21

honningbien skrev:Den er fint grøn ...

fin grøn betyder at du får en alm gprs forbindelse- hastigheden for denne er maks 9600 bps tror jeg nok det heder (hæng mig ikke om i enheden) men et alm modem i gamle dage var ca 54000 af samme enhed, og en langsom forbindelse i dag på 2 mbit svarer til ca 2000000 af samme enhed. med andre ord så snakker vi at du får en forbindelse der er MEGET langsom når den kun lyser grønt. du skal derfor prøve at tage den med et andet sted hen hvor du kan få en 3g forbindelse (blå eller lyseblå) med en blå forbindelse der er hastigheden op til 2 mbit, og med en lyseblå der påstår telenor at du kan få op til 10 mbit med deres net. jeg mener dog at 1752-modemet har en maks på 7,2 mbit.
Senest rettet af soundpartner 4. mar 2010, 14:21, rettet i alt 1 gang.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

honningbien
Indlæg: 59
Tilmeldt: 2. aug 2008, 17:02
IRC nickname: honningbien
Geografisk sted: Lemvig

Re: Hjælp til telenor-mobil

Indlægaf honningbien » 3. mar 2010, 18:29

Det kan meget vel være forklaringen. Jeg bor laaaaaaaaaangt ude på landet. Og den kørte meget langsomt på min xp-maskine.
Jeg prøver at tage det hele med på arbejde i byen i morgen og så får vi se, om det virker bedre.

Tak for svaret så vidt. Jeg skal nok melde positivt/negativt tilbage i morgen, når jeg har testet det ... :-)

honningbien
Indlæg: 59
Tilmeldt: 2. aug 2008, 17:02
IRC nickname: honningbien
Geografisk sted: Lemvig

Re: Hjælp til telenor-mobil  Emnet er løst

Indlægaf honningbien » 4. mar 2010, 11:52

Sidder lige og tester den nu. Og jo - det er tilsyneladende blot fordi, jeg har en svag mobildækning der hjemme. Her, hvor jeg sidder nu, fungerer det helt fint.
Så tak for hjælpen..... Emnet kan betragtes som løst.

zerben

Re: [LØST] Hjælp til telenor-mobil

Indlægaf zerben » 4. mar 2010, 14:55

Hej.Det er en rigtig god guide.

Tilbage til "Opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster