Rettigheder i /usr/share/gdm/themes/human ?

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Rettigheder i /usr/share/gdm/themes/human ?

Indlægaf Christian.Arvai » 26. feb 2009, 14:08

For det første er du i ingen position til at fortælle mig hvad jeg skal og ikke skal.

Det har jeg heller ikke skrevet, jeg foreslog dig pænt at bruge tiden på reel support og evt hjælpe med at teste Ooo 3.0 , men du vil åbentbart hellere bruge tiden på at kommentere andres indlæg, at du kalder det ""neat to know" kan jeg ikke se du har ret i - eftersom at du selv skriver at det er en farligere metode at bruge, en den jeg skrev og som løste tråden.

Jeg ved godt der er folk som dig der bare vil have tingene til at virke, men der er også nogen der faktisk gerne vil vide hvad de laver, hvorfor de gør hvad de gør og andre metoder til at opnå det samme.

Yderst interessant påstand, eftersom at jeg bruger meget tid på at teste egne og andres guides - for at finde de bedste metoder (spørg evt. thj01 om hvor meget jeg har hjulpet).
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

ChrisBuchholz
Indlæg: 333
Tilmeldt: 29. okt 2008, 23:39
IRC nickname: ChrisBuchholz
Geografisk sted: Nyborg, Fyn, Danmark

Re: Rettigheder i /usr/share/gdm/themes/human ?

Indlægaf ChrisBuchholz » 26. feb 2009, 14:31

christian.arvai skrev:
For det første er du i ingen position til at fortælle mig hvad jeg skal og ikke skal.

Det har jeg heller ikke skrevet, jeg foreslog dig pænt at bruge tiden på reel support og evt hjælpe med at teste Ooo 3.0 , men du vil åbentbart hellere bruge tiden på at kommentere andres indlæg, at du kalder det ""neat to know" kan jeg ikke se du har ret i - eftersom at du selv skriver at det er en farligere metode at bruge, en den jeg skrev og som løste tråden.

Jeg ved godt der er folk som dig der bare vil have tingene til at virke, men der er også nogen der faktisk gerne vil vide hvad de laver, hvorfor de gør hvad de gør og andre metoder til at opnå det samme.

Yderst interessant påstand, eftersom at jeg bruger meget tid på at teste egne og andres guides - for at finde de bedste metoder (spørg evt. thj01 om hvor meget jeg har hjulpet).


Ja, jeg kan godt se du blot foreslog mig det - det tager jeg på mine skyldre. Jeg synes dog stadigvæk ikke det er noget du skal blande dig i, da du ikke aner hvad jeg går og laver af ting og sager. Endvidere kunne man sagtens argumentere for at support til individuelle er lige så vigtig som testing af programmer og lign.

Jeg kan stadigvæk ikke se hvordan du ikke kan forstå sammenhængen i min gksu vs. gksudo kommentar og min dertil placeret warren om ikke at bruge su i stedet for sudo. Her kommer det dog på en anden måde:
Når jeg begynder at sige at det er iorden at bruge gksu i stedet for gksudo, så føler jeg mig også lidt skyldig overfor og vil gerne advarer uerfarede personer om at dette ikke slår til når det kommer til su vs. sudo, hvilket man dog godt kunne tro når man ikke ved hvordan tingene hænger sammen. Dette er grunden til jeg inkluderede den lille notits omkring su vs. sudo. Det må du da kunne forstå, Christian.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Rettigheder i /usr/share/gdm/themes/human ?

Indlægaf Christian.Arvai » 26. feb 2009, 14:49

Endvidere kunne man sagtens argumentere for at support til individuelle er lige så vigtig som testing af programmer og lign.

Hvilket jeg også er meget aktiv deltagende i - så den bemærkning kan jeg kun trække på smilebåndet af.

Men brug du bare tiden på at kommentere indlæg, jeg skal til at teste Ooo 3.0 - så vi kan hjælpe andre fremover med gode guides.

Du kan bare fortsætte i denne tråd, jeg vil ikke bruge mere af min tid på en debat, der intet har med trådstarterens spørgsmål at gøre - eftersom at tråden er løst.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

ChrisBuchholz
Indlæg: 333
Tilmeldt: 29. okt 2008, 23:39
IRC nickname: ChrisBuchholz
Geografisk sted: Nyborg, Fyn, Danmark

Re: Rettigheder i /usr/share/gdm/themes/human ?

Indlægaf ChrisBuchholz » 26. feb 2009, 15:10

christian.arvai skrev:
Endvidere kunne man sagtens argumentere for at support til individuelle er lige så vigtig som testing af programmer og lign.

Hvilket jeg også er meget aktiv deltagende i - så den bemærkning kan jeg kun trække på smilebåndet af.


Om du er aktiv eller ej i den del af ubuntudanmark eller hvilket som helst andet sted har intet at gøre med det jeg skrev. Du prøver hele tiden at springe flot udenom, og det er også fint, men så lad da for guds skyld vær med at starte en debat/diskussion du ikke vil følge til ende.

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Rettigheder i /usr/share/gdm/themes/human ?

Indlægaf Casper Hansen » 26. feb 2009, 15:18

ChrisBuchholz skrev:
Fordi at supporten - hvis du spørger mig - ikke skal gætte og antage hvad den individuelle prøver på, men derimod yde support på spørgsmålet, og ja, jeg ville også tro at trådstarte prøvede på at installerer et GDM-tema, men så smider man det på som "neat to know" information. Det er dårlig support at undlade at svare på spørgsmålet og kun give "neat to know" info.
Jeg ville finde det super irriterende hvis jeg spurgte efter en måde at ændre højden på gnome-panelet på via shell, og få et svar der lyder på at det er meget nemmere bare at højreklikke på panelet, vælge præferencer og ændre højden der.


Men er vi ikke enige om at spørgsmålet gik ud på noget, der har med GDM-temaer at gøre? Så forstår jeg ikke, at du skal komme med et svar som du gjorde, men hey nu er det løst så det jo det godt.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

ChrisBuchholz
Indlæg: 333
Tilmeldt: 29. okt 2008, 23:39
IRC nickname: ChrisBuchholz
Geografisk sted: Nyborg, Fyn, Danmark

Re: Rettigheder i /usr/share/gdm/themes/human ?

Indlægaf ChrisBuchholz » 26. feb 2009, 15:32

Casper Hansen skrev:Men er vi ikke enige om at spørgsmålet gik ud på noget, der har med GDM-temaer at gøre? Så forstår jeg ikke, at du skal komme med et svar som du gjorde, men hey nu er det løst så det jo det godt.


Hvis du spørger mig handlede det mere om hvordan man får rettigheder til at smide noget i /usr/share/gdm/themes/human.
At installerer et GDM tema er blot resultatet, men ikke spørgsmålets svar.

Warhawk
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 29. maj 2008, 22:41
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Rettigheder i /usr/share/gdm/themes/human ?

Indlægaf Warhawk » 26. feb 2009, 21:50

Hele denne debat er vist kørt af sporet, så jeg vil lige prøve at sætte nogle ting på plads.

Kode: Vælg alt

gksu
og

Kode: Vælg alt

gksudo
giver helt de samme rettigheder og kan begge smadre et system fuldstændigt. Der hvor der er forskel, er når vi kun taler om su og sudo. su giver permanente root-rettigheder mens man arbejder i terminalen, hvor sudo kun giver root-rettigheder for den enkelte session - derfor skal sudo hele tiden gentages, hvis man skal bruge root-rettigheder.

Su er dog deaktiveret i Ubuntu af sikkerhedsmæssige årsager.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD

ChrisBuchholz
Indlæg: 333
Tilmeldt: 29. okt 2008, 23:39
IRC nickname: ChrisBuchholz
Geografisk sted: Nyborg, Fyn, Danmark

Re: Rettigheder i /usr/share/gdm/themes/human ?

Indlægaf ChrisBuchholz » 26. feb 2009, 22:12

Warhawk skrev:Hele denne debat er vist kørt af sporet, så jeg vil lige prøve at sætte nogle ting på plads.

Kode: Vælg alt

gksu
og

Kode: Vælg alt

gksudo
giver helt de samme rettigheder og kan begge smadre et system fuldstændigt. Der hvor der er forskel, er når vi kun taler om su og sudo. su giver permanente root-rettigheder mens man arbejder i terminalen, hvor sudo kun giver root-rettigheder for den enkelte session - derfor skal sudo hele tiden gentages, hvis man skal bruge root-rettigheder.

Su er dog deaktiveret i Ubuntu af sikkerhedsmæssige årsager.


Du har ret i at gksudo er et contrary link til gksu, men jeg har og det set og det samme siger google, at der nogen gange kan være tilfælde hvor gksudo ikke kan gøre noget (bliver bremset) hvor gksu bare fortsætter helt igennem, så man skal stadigvæk være på vagt.

Warhawk
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 29. maj 2008, 22:41
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Rettigheder i /usr/share/gdm/themes/human ?

Indlægaf Warhawk » 26. feb 2009, 22:19

ChrisBuchholz skrev:Du har ret i at gksudo er et contrary link til gksu, men jeg har og det set og det samme siger google, at der nogen gange kan være tilfælde hvor gksudo ikke kan gøre noget (bliver bremset) hvor gksu bare fortsætter helt igennem, så man skal stadigvæk være på vagt.

gksudo fortsætter skam også hele vejen igennem.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Rettigheder i /usr/share/gdm/themes/human ?

Indlægaf Casper Hansen » 26. feb 2009, 22:23

ChrisBuchholz skrev:
Casper Hansen skrev:Men er vi ikke enige om at spørgsmålet gik ud på noget, der har med GDM-temaer at gøre? Så forstår jeg ikke, at du skal komme med et svar som du gjorde, men hey nu er det løst så det jo det godt.


Hvis du spørger mig handlede det mere om hvordan man får rettigheder til at smide noget i /usr/share/gdm/themes/human.
At installerer et GDM tema er blot resultatet, men ikke spørgsmålets svar.


Du får da som sådan ikke rettighederne til /usr/share/gdm/themes/human ved at bruge gksu og gksudo :) Du får bare mulighed for at opføre dig som root via GUI.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

ChrisBuchholz
Indlæg: 333
Tilmeldt: 29. okt 2008, 23:39
IRC nickname: ChrisBuchholz
Geografisk sted: Nyborg, Fyn, Danmark

Re: Rettigheder i /usr/share/gdm/themes/human ?

Indlægaf ChrisBuchholz » 26. feb 2009, 22:35

Warhawk skrev:
ChrisBuchholz skrev:Du har ret i at gksudo er et contrary link til gksu, men jeg har og det set og det samme siger google, at der nogen gange kan være tilfælde hvor gksudo ikke kan gøre noget (bliver bremset) hvor gksu bare fortsætter helt igennem, så man skal stadigvæk være på vagt.

gksudo fortsætter skam også hele vejen igennem.


Hvis du læste hvad jeg skrev, ville du opdage at jeg lige har forklaret at jeg har været ude for tilfælde hvor gksudo ikke har kunne demonstrere, men gksu har. Google it - it's true.

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Rettigheder i /usr/share/gdm/themes/human ?

Indlægaf soundpartner » 26. feb 2009, 22:43

Nu syntes jeg i skal stoppe denne debat som INGEN effekt har ud over at skræmme nye brugere væk!
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Rettigheder i /usr/share/gdm/themes/human ?

Indlægaf laoshi » 26. feb 2009, 22:48

Nu syntes jeg i skal stoppe denne debat som INGEN effekt har ud over at skræmme nye brugere væk!

Det kan jeg kun give soundpartner ret i. Og da alt hvad der kan siges i den sag vist er sagt nu, så låser jeg tråden.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi

Tilbage til "Installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster