Re:
thj01 skrev:jeg har simpelthen skrevet mit eget "dummy how to install" dokument.
...
http://thj001.googlepages.com/installationaffeisty.odt
Har du flyttet din vejledning et andet sted hen? Hvis du har - og den ikke er forældet - kan du så ikke smide et link.
-
Gnomy - Indlæg:
105 - Tilmeldt:
08 dec 2007, 15:37
Re: Quickguide - Gode råd til upgradering/Installation af Ub
Guiden er 7 udgaver gammel så den er nok ikke helt let at følge mere, men hvad kunne du tænke dig skulle stå i en ny guide?
-
AJenbo - Admin
15 nov 2009, 15:04 - Geografisk sted:
Vanløse, København
Tråden her er sticky, men oppe på snart 50 flere år gamle indlæg og ikke særlig overskuelig. Når man har brug for en guide er det ikke en tråd med så mange gamle, måske uaktuelle indlæg, man er mest interesseret i. Så hvis nu den guide, der er et link til, findes i en opdateret og brugbar udgave, kunne det være en god hjælp til folk, der har brug for sådan en.
-
Gnomy - Indlæg:
105 - Tilmeldt:
Jeg skal prøve at kigge på det, lige nu er der godt nok travlt med oversættelse af den næste udgave af Ubuntu men om en måneds tid tror jeg godt jeg kan få klemt det ind.
Mvh Anders
Mvh Anders
-
AJenbo - Admin
15 nov 2009, 15:04 - Geografisk sted:
Vanløse, København
Det lyder godt. Der skal nok være nogen, der vil tage imod med kyshånd 
-
Gnomy - Indlæg:
105 - Tilmeldt:
1: Derfor er der også mange, som holder sig til LTS-udgaven af Ubuntu. Jeg er selv en af dem. Dog kører jeg med samme kerne som i 12.10 - 3.5.0.18.
2: Rigtige mænd tager ikke backup - De græder derimod tit
Netop det at tage backup er det vigtigste af alt, det kan ikke siges ofte nok, men gør folk det så??? Læs lige forum en gang til.
3: Clean install? Jo jeg har ofte prøvet at opgradere over nettet, hvilket altid er lykkes uden fejl, men clean install har alle dage været nummer et.
Resten er jeg enig i.
Edit:
M.h.t. opgradering over nettet, så kan jeg varmt anbefale Debians metode med at rette i /etc/apt/sources.list så hvis du kører Debian squeeze kan det gøres ved at finde de steder, der står squeeze og i stedet skrive f.eks. sid.
apt-get update og så åbne Synaptic og køre din upgrade derfra.
2: Rigtige mænd tager ikke backup - De græder derimod tit
3: Clean install? Jo jeg har ofte prøvet at opgradere over nettet, hvilket altid er lykkes uden fejl, men clean install har alle dage været nummer et.
Resten er jeg enig i.
Edit:
M.h.t. opgradering over nettet, så kan jeg varmt anbefale Debians metode med at rette i /etc/apt/sources.list så hvis du kører Debian squeeze kan det gøres ved at finde de steder, der står squeeze og i stedet skrive f.eks. sid.
apt-get update og så åbne Synaptic og køre din upgrade derfra.
May their binaries live on for ever - If not for any other reason then to warn off others against their proprietary attempts to control you.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"
Ubuntu 12.04 LTS
Linux User # 448500
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"
Ubuntu 12.04 LTS
Linux User # 448500
-
Jimmyfj - Indlæg:
1298 - Tilmeldt:
19 jul 2007, 18:35 - Geografisk sted:
Nordjylland