Bærbar medion med Linux, eller er jeg godt tosset?? (løst) Emnet er løst

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
bothildur
Indlæg: 41
Tilmeldt: 14. feb 2010, 22:58
Geografisk sted: Nibe

Re: Bærbar medion med Linux, eller er jeg godt tosset??

Indlægaf bothildur » 25. feb 2010, 18:00

Hej ubuntu-venner


Det gik fantastisk med det ethenet kort jeg fik. Ind i sprækken og så var jeg på, hurtigst med den lange ledning. Henter Rss artikler på 6 sek første gang og 2 sek anden gang både med ubuntu og xubuntu og stadig kun i live-cd udgaven.

Jeg surfede lidt for at finde ud af xubuntu kontra ubuntu idag. En eller anden anbefaldede Xubuntu til ældre bærbare og ubuntu til samtidige ældre stationære. Jeg tror jeg godt kan lide den med musen Xubuntu og det flotte blå træ og ildfluerne..... og det er også godt med 256 ekstra ram at køre på.

Men samtidig kan jeg se at ubuntu har alle de programmer som jeg kunne tænke mig så det er en svær beslutning. Og min PC har jo heller ikke helt ringe hastighed/størrelse med 2,6 gHz og 512 MB Ram og 40 GB HD.

Vi får se.

Mange hilsner Bodil
Senest rettet af bothildur 26. feb 2010, 19:21, rettet i alt 1 gang.

bothildur
Indlæg: 41
Tilmeldt: 14. feb 2010, 22:58
Geografisk sted: Nibe

Re: Bærbar medion med Linux, eller er jeg godt tosset??

Indlægaf bothildur » 26. feb 2010, 18:51

Hej igen Venner
Der er det med at have nerver, inden vi gør noget, vi aldrig har gjort før. Jeg synes altid alt skal være tjecket først før jeg springer ud, så der ikke sker noget uforudset, men vi kan ikke gardere os mod alt og så gælder det bare om at springe ud.........
Så gjorde jeg det. Installerede Ubuntu 9.10 på den bærbare. Uproblematisk...tak for al den foregående støtte.... Tilsyneladende kører det fint, men som forudset virker det trådløse net ikke

Lukker den her tråd og starter en tråd anden om det trådløse net-problem........"Installation af Ubuntu på Medion 2,6 GHz CPU, 512 MB ram....."

Tusind tak for hjælp indtil nu.

Mange hilsner Bodil

BrittaP

Re: Bærbar medion med Linux, eller er jeg godt tosset??

Indlægaf BrittaP » 4. mar 2010, 07:31

Hej Bodil,
Jeg tror det var godt du valgte ubuntu. Min erfaring med xubuntu er at den ikke er væsentligt hurtigere end ubuntu. ( Afprøvet på samme maskine, også en Medion. 256 mb ram, 1GHz). Jeg endte faktisk med at installere puppy linux, som jeg dog aldrig er blevet rigtig glad for.

Venligst Britta

bothildur
Indlæg: 41
Tilmeldt: 14. feb 2010, 22:58
Geografisk sted: Nibe

Re: Bærbar medion med Linux, eller er jeg godt tosset??

Indlægaf bothildur » 23. mar 2010, 11:01

Tak til Britta.
Jeg tror bestemt du har ret. Jeg installerede faktisk Xubuntu et par dage efter og testede den igennem med både programmer og tid. Det tog dobbelt så lang tid 28 sek mod 16 sek at åbne Mozilla Firefox. Så jeg installerede Ubuntu igen.
Mange hilsner Bothildur

Tilbage til "Overordnet hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster