Hvad går folk ellers og laver?

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
neglesaks
Indlæg: 102
Tilmeldt: 6. dec 2008, 02:51
IRC nickname: neglesaks
Geografisk sted: Helsingskør Kommune & Omegn

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlægaf neglesaks » 15. dec 2008, 10:56

Sidder og småfryser da varmen gik i huset i går. Skal dog ud af huset en tid, så jeg kan varme mig i bilen. :)
To force a man to pay for the violation of his own liberty is indeed an addition of insult to injury.
- Benjamin Tucker

Friends don't let friends do Windows.

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlægaf eitreach » 15. dec 2008, 14:38

Jeg sidder og prøver at overbevise mig om at det er værd at vente til januar med at købe bærbar, da jeg nok kan få en eee1000 af en art lidt billigere, til den tid..
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlægaf Don S » 15. dec 2008, 14:40

Tænker på, hvor meget denne tråd minder om microblogging.
Billede

Billede Billede

Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlægaf Jarlen » 15. dec 2008, 15:13

... tænker at microblogging er meget trendy for tiden.
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlægaf eitreach » 16. dec 2008, 17:05

Jeg sidder og venter på at gå igang med at lave aftensmad.. Nøjs, man er sulten. Hvad man så skal lave, er sværere..
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlægaf Casper Hansen » 16. dec 2008, 17:09

eitreach skrev:Jeg sidder og venter på at gå igang med at lave aftensmad.. Nøjs, man er sulten. Hvad man så skal lave, er sværere..


RISENGRØD!
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlægaf eitreach » 16. dec 2008, 17:15

Casper Hansen skrev:
eitreach skrev:Jeg sidder og venter på at gå igang med at lave aftensmad.. Nøjs, man er sulten. Hvad man så skal lave, er sværere..


RISENGRØD!


Jeg har kun ris, ingen grund. :[
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlægaf Casper Hansen » 16. dec 2008, 17:24

eitreach skrev:
Casper Hansen skrev:
eitreach skrev:Jeg sidder og venter på at gå igang med at lave aftensmad.. Nøjs, man er sulten. Hvad man så skal lave, er sværere..


RISENGRØD!


Jeg har kun ris, ingen grund. :[


Så lav noget ris med sauce og noget køj då!
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

thomasjohansen
Indlæg: 780
Tilmeldt: 4. jun 2008, 13:37
Geografisk sted: Køge

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlægaf thomasjohansen » 17. dec 2008, 00:02

lidt om mig...

Sidder med røven groet fast som IT ansvarlig (uden uddannelse) hvor jeg selv bestemmer min arbejdsdag. En dejlig arbejdsplads med gode variende opgaver, lige fra bruger support, it-køb, til reklame design. Foruden dette, har jeg en stor interesse for 3d og andet grafisk, såsom webdesign, hertil har jeg et fritidsfirma til forskellige opgaver af salgsen, når muligheden er der (derfor kun et fritids firma).

Har i mange år været interesseret i opensource og mit første bekendtskab med ubuntu var til brug på en server på arbejdet, hvor jeg nægtede at investere i windows.
Sidenhen er jeg endelig "konventeret" privat til ubuntu.
Foruden dette, hjælper jeg forskellige opensource produkter, med danske oversættelser, pt. er det Spicebird, som jeg ser et stort potentiale i til bla. erstatning af outlook på arbejdets windows maskiner, som jeg nægter at opgradere til 2007.


så ved i det...
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl

snigepige
Indlæg: 284
Tilmeldt: 3. aug 2008, 19:13
IRC nickname: Snigepige
Geografisk sted: Nykøbing Mors

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlægaf snigepige » 17. dec 2008, 01:35

Don S skrev:Uh. Andet end Ubuntu? :)

Jeg dyrker en bevægelsesdisciplin/idræt kaldet parkour, hvor jeg er med i en gruppe kaldet CphParkour. Vi har pt. et projekt i Herlev hver torsdag (og nogle gange også andre dage) hvor vi underviser/træner parkour indendørs, i en stor hal, hvor vi har fået noget af pladsen til rådighed, samt en masse paller, plader og måtter, som vi har bygget forhindringer ud af. Derudover laver vi også lidt andet, når folk nu kontakter os (kørte et projekt med nogle børn i 7-12 års alderen i foråret) og har lige lavet en opvisning til release partiet på Zaki's nye plade, på Edison teatret.


Al ære og respekt for det - det ser SÅ sejt ud. Hmm, så kender du uden tvivl min fætter fra Frederecia af :O) han hopper også rundt over det hele og mener også han er med ude at optræde osv. Var i hvert fald med til cph moves. Lasse hedder han.
Mange hilsner Gry
---------------------------------------------------------------------------------------
http://jegharenmeningom.wordpress.com/
http://twitter.com/Snigepige


snigepige
Indlæg: 284
Tilmeldt: 3. aug 2008, 19:13
IRC nickname: Snigepige
Geografisk sted: Nykøbing Mors

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlægaf snigepige » 17. dec 2008, 01:39

eitreach skrev:Jeg var lige en tur til tandlæge, som nærmest altid er næsten en fornøjelse. Han er simpelthen bare møgdygtig, og en menig mands tandlæge - for os som ikke altid har lige mange penge at rode med.

Han fik så lappet hullet i min tand, og fiksede blandt andet en blanding med nellike-olie i, så nu smager alting af jul.. Og så skulle det være godt imod smerter bagefter. :D


sidder og gyser - husker tydeligt den december hvor jeg i to uger gik med nellike-indsøbet gaze i et hul hvor der før havde siddet en tand. det tog ret hurtigt det charmerende af nelliker for mit vedkommende!
Mange hilsner Gry
---------------------------------------------------------------------------------------
http://jegharenmeningom.wordpress.com/
http://twitter.com/Snigepige


snigepige
Indlæg: 284
Tilmeldt: 3. aug 2008, 19:13
IRC nickname: Snigepige
Geografisk sted: Nykøbing Mors

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlægaf snigepige » 17. dec 2008, 01:48

Nå, må hellere joine.

Jeg laver nærmest ingenting i tiden. Siden nytår har jeg gået på sygepenge - det startede med at det var pga stress efter en ordentlig omgang crap på min daværende læreplads, men har åbenbart en masse issues jeg lige skal have arbejdet igennem før jeg er ready to go igen.
Hvad jeg så skal igang med er uvist; har været noget en 'hopper' hele mit liv der ikke rigtigt har kunnet finde ud af hvad jeg ville, men det er da blevet til en hf, et grundforløb som mediegrafiker og et grundforløb som glarmester so far :lol:

Mere konkret går jeg og glæder mig til jul og det eneste jeg stresser lidt over er at jeg ikke har nået at få lavet klejner endnu :D

Fritid går med familie og venner samt mine to afsindige katte. Hver mandag tilbringes i sejlklubben hvor jeg er ved at tage duelighedsbevis :D
Mange hilsner Gry
---------------------------------------------------------------------------------------
http://jegharenmeningom.wordpress.com/
http://twitter.com/Snigepige


Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlægaf Christian.Arvai » 17. dec 2008, 01:51

snigepige skrev:Fritid går med familie og venner samt mine to afsindige katte. Hver mandag tilbringes i sejlklubben hvor jeg er ved at tage duelighedsbevis :D


En sejler :D .... hvor langt tid har du gjort det ?


PS: jeg kommer fra en sejlerfamilie
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

snigepige
Indlæg: 284
Tilmeldt: 3. aug 2008, 19:13
IRC nickname: Snigepige
Geografisk sted: Nykøbing Mors

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlægaf snigepige » 17. dec 2008, 01:56

christian.arvai skrev:
snigepige skrev:Fritid går med familie og venner samt mine to afsindige katte. Hver mandag tilbringes i sejlklubben hvor jeg er ved at tage duelighedsbevis :D


En sejler :D .... hvor langt tid har du gjort det ?


PS: jeg kommer fra en sejlerfamilie


Oh... jamen on and off de sidste 17 år vel, har mest sejlet sjægt (hvis du ved hvad det er) og har indtil forrige år sejlet konkurrencer i den hver sommer og ind imellem været verdensmester også - selvf sammen med resten af besætningen. Nu er båden solgt og vi (mine forældre - mostly min far og jeg) sejler nu i en Hereshoff H28 fra USA.

Billeder:
http://www.facebook.com/album.php?aid=3 ... =583777283
Mange hilsner Gry
---------------------------------------------------------------------------------------
http://jegharenmeningom.wordpress.com/
http://twitter.com/Snigepige


Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlægaf Christian.Arvai » 17. dec 2008, 02:05

snigepige skrev:Oh... jamen on and off de sidste 17 år vel, har mest sejlet sjægt (hvis du ved hvad det er) og har indtil forrige år sejlet konkurrencer i den hver sommer og ind imellem været verdensmester også - selvf sammen med resten af besætningen. Nu er båden solgt og vi (mine forældre - mostly min far og jeg) sejler nu i en Hereshoff H28 fra USA.


det var sjovt at der er andre herinde der er dyrker sejlsport, jeg han selv sejlet meget i Drabant 38 (mine forældre var med til at udvikle den bådtype), desuden nogle Dm i drabant 24 og Lm 23, men overall var det hver weekend hele sommeren og alle ferier der blev brugt på vandet, pga at jeg lige har købt hus er det eneste jeg pt har en Flipperjolle, men kors hvor er den også svær at sejle hvis der kommer vind :D


ps: var det ikke vildt spændene at sejle på aurora ?
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster