Hvad går folk ellers og laver?

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlægaf Casper Hansen » 7. dec 2008, 12:57

Don S skrev:Jeg dyrker en bevægelsesdisciplin/idræt kaldet parkour,


Kender du Jim og Joe fra Århus?

- Har lige installeret Fedora 10 på min bærbare og indtil videre kører det godt.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlægaf Don S » 7. dec 2008, 13:28

Casper Hansen skrev:
Don S skrev:Jeg dyrker en bevægelsesdisciplin/idræt kaldet parkour,

Kender du Jim og Joe fra Århus?

Ja. :) Jeg var i Århus og træne med dem i foråret, til Århus Gathering. Hvor kender du dem fra? :D
Billede

Billede Billede

Jeg
Indlæg: 393
Tilmeldt: 20. apr 2008, 13:07
Geografisk sted: Århus

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlægaf Jeg » 7. dec 2008, 17:57

Jeg kan løse en Rubik's terning på under et halvt minut.. :roll:
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!

PerSimonsen
Indlæg: 186
Tilmeldt: 3. okt 2008, 19:03
Geografisk sted: Langt fra Las Vegas aka. Ballerup

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlægaf PerSimonsen » 7. dec 2008, 22:54

arbejder, p.t. som værktøjsmager



Ellers prøver jeg bare at blive bedre til alt det computer halløj.

Jarlen: Hvor læser du henne ?? skal nemlig selv til at læse til ingeniør til januar. Og kan se du kommer fra københavnstrup
If we aren't supposed to eat animals, why are they made of meat?
MOMS ? Jeg har ikke bestilt moms !!

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlægaf Casper Hansen » 7. dec 2008, 23:08

Don S skrev:
Casper Hansen skrev:
Don S skrev:Jeg dyrker en bevægelsesdisciplin/idræt kaldet parkour,

Kender du Jim og Joe fra Århus?

Ja. :) Jeg var i Århus og træne med dem i foråret, til Århus Gathering. Hvor kender du dem fra? :D


Går i klasse med Joe. Han er bare syg :lol:
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlægaf Jarlen » 8. dec 2008, 09:33

PerSimonsen skrev:arbejder, p.t. som værktøjsmager



Ellers prøver jeg bare at blive bedre til alt det computer halløj.


Så er det her et godt sted at starte :-)


PerSimonsen skrev:Jarlen: Hvor læser du henne ?? skal nemlig selv til at læse til ingeniør til januar. Og kan se du kommer fra københavnstrup


Jeg læser ude på sletten i Lyngby, aka. DTU.
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)

HilMaR
Indlæg: 1
Tilmeldt: 8. dec 2008, 19:16
IRC nickname: HilMaR

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlægaf HilMaR » 8. dec 2008, 19:36

Lidt om mig

Jeg studere Networks and Distributed Systems på Aalborg Universitet og har desværre alt for lidt tid til de forskellige communities jeg er med i. Jeg har arbejdet med Linux i 9 år, men desværre ikke fået lavet et program jeg er stolt nok over til at sende på markedet. Min uddannelse fokusere meget på OS og drivere, men for Linux verdenen er jeg helt over på den anden side, nemlig nice grafiske effekter. Lige for tiden vil mit bedste contribution til denne verden være mine photoshop lignende ekspertise indenfor GIMP, som jeg for håbenligt snart får uploaded til youtube.

Jeg har det med at starte nogle fede projekter og så gå fra det igen, når det bliver for stort.... Ligesom mit Gnome Synchronization Utility, som minder lidt om det nye i Hardy der hedder Simple Backup.
Jeg har lige for tiden gang i et projekt med et par gutter, hvor vi bygger et rigtig sejt mediecenter, der selvfølgelig bygger på en Xubuntu distro :)

Ellers dyrker jeg et par aktiviteter (løb, street/break dance, og klatring) så øjnene ikke ætser ud af alt den skærmstråling...


PerSimonsen: ...og hvordan smager værktøj så??

Jeg: Når man er heldig rammer man jo meget kort tid, men som en circa gennemsnits tid har jeg omkring 2 minutter... og 15-20 på 4x4x4 :)

PerSimonsen
Indlæg: 186
Tilmeldt: 3. okt 2008, 19:03
Geografisk sted: Langt fra Las Vegas aka. Ballerup

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlægaf PerSimonsen » 8. dec 2008, 20:04

HilMaR skrev:PerSimonsen: ...og hvordan smager værktøj så??

Det smager fantastisk godt. Ved du hvad det er jeg laver ?? Det er der nemlig ikke mange der ved.

Jarlen skrev:Jeg læser ude på sletten i Lyngby, aka. DTU.
Det skulle også være fint derude, skal selv læse i ballerup. Hvordan fungere Ubuntu med div. programmer man bruger sådanne steder. Tænker på TI programmer, evt mathcad eller lign.
If we aren't supposed to eat animals, why are they made of meat?
MOMS ? Jeg har ikke bestilt moms !!

Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlægaf Jarlen » 8. dec 2008, 21:18

Det svinger meget alt efter hvilken lærer osv. i matematik brugt vi hovedsageligt et program der hedder Maple. Det kørte fint på Linux.
Ellers stiller DTU både Linux og Windowsmaskiner til rådighed. Linux både via ssh og desktop, og windows via remote desktop. Hvordan det foregår i Ballerup ved jeg dog ikke, den eneste jeg kender derude kører Windows.
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlægaf Artificial Intelligence » 10. dec 2008, 08:08

Har lige passeret min 10.000 post på ubuntuforums.org - http://ubuntuforums.org/member.php?u=19 ^_^

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlægaf eitreach » 10. dec 2008, 11:52

Jeg var lige en tur til tandlæge, som nærmest altid er næsten en fornøjelse. Han er simpelthen bare møgdygtig, og en menig mands tandlæge - for os som ikke altid har lige mange penge at rode med.

Han fik så lappet hullet i min tand, og fiksede blandt andet en blanding med nellike-olie i, så nu smager alting af jul.. Og så skulle det være godt imod smerter bagefter. :D
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlægaf Casper Hansen » 10. dec 2008, 16:00

eitreach skrev:Jeg var lige en tur til tandlæge, som nærmest altid er næsten en fornøjelse. Han er simpelthen bare møgdygtig, og en menig mands tandlæge - for os som ikke altid har lige mange penge at rode med.

Han fik så lappet hullet i min tand, og fiksede blandt andet en blanding med nellike-olie i, så nu smager alting af jul.. Og så skulle det være godt imod smerter bagefter. :D


De har fladskærme i loftet hos min tandlæge 8) Så Klovn da jeg fik revet min visdomstand ud. Men min tandlægeregning er ikke ligeså behagelig som det må jeg indrømme :(
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlægaf Don S » 10. dec 2008, 19:53

Casper Hansen skrev:Går i klasse med Joe. Han er bare syg :lol:

Hils ham fra Sakse. ;)

... Og så er der dem der lige har indspillet 4 numre. :) Når de er klippet færdigt osv. kommer de ud som Creative Commons, til folk der evt. er interesseret.
Billede

Billede Billede

ChrisBuchholz
Indlæg: 333
Tilmeldt: 29. okt 2008, 23:39
IRC nickname: ChrisBuchholz
Geografisk sted: Nyborg, Fyn, Danmark

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlægaf ChrisBuchholz » 10. dec 2008, 21:33

Jamen jamen - en social sammenværs tråd ... spædende:)

Jeg er lige gået ud af skole - har været på Kold College (førhen under navnet Dalum Udannelsescenter) siden august, hvor det så ud til jeg sku være kok, men i sidste ende sagde det mig ikke så meget, og jeg valgte her igår at droppe ud.
Nu er jeg på job jagt, og imorgen tidlig tager jeg en tur på jernhesten ud til spar og søger arbejde der. Jeg har desværre aldrig før haft et reelt arbejde - jeg har lavet hjemmesider for privat personer og firmaer, men det har været det. Nu håber jeg så bare at jeg kan få et job, selvom jeg ingen erfaring har, og siden jeg intet andet lavet lige nu, håber jeg på en masse timer, så jeg kan tjene nogen penge.

Lige for tiden går jeg også og prøver at finde en passende uddannelse for mig. Jeg sku gerne igang senest efter skolernes sommeferie 2009, hvor jeg så vil arbejde indtil da - forhåbentligt i spar. Jeg synes dog det er en anelse svært at få en IT uddannelse der passer lige til mig, da jeg aldrig har elsket skolen, og derfor gerne finde en uddannelse der ikke kræver noget særligt preschool for at komme ind - ingen gode karaktere, gym og sådan, hvis det kan undgås.

Ellers roder jeg meget med Linux all over, hovedsageligt Ubuntu ... jeg er ret opsat på at lære så meget som muligt, så jeg kan begynde at hjælpe andre, og måske komme med i nogen spændene projekter og sådan. En anden stor hobby jeg har er at udvikle. Lige fortiden er det meget C++ jeg forkusere på, hvor jeg gerne vil lave en applikation (både for CLI og GUI) hvor jeg kan hurtigt kan lave en backup af min Google aktiver (google calendar, gmail osv.), hvilket kræver at jeg også skal til at rode med GTKmm, hvilket jeg ser meget frem til!

Ellers så sidder jeg bare og klamper på mine utallige instrumenter (guitarer, ukulele, klaver og mundharmonika) og er igang med at læse bogen Accelerated C++, og derefter skal jeg igang med The C++ Programming Language.



Det var vidst lidt af en roman jeg fik skrevet der.
Hvis i har nogen foreslag til en uddannelse i synes måske kunne være noget for mig, så er jeg lutter øre!

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlægaf Casper Hansen » 10. dec 2008, 21:58

Don S skrev:
Casper Hansen skrev:Går i klasse med Joe. Han er bare syg :lol:

Hils ham fra Sakse. ;)

... Og så er der dem der lige har indspillet 4 numre. :) Når de er klippet færdigt osv. kommer de ud som Creative Commons, til folk der evt. er interesseret.


Will do.

- Hvad for noget musik?
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster