Hvad går folk ellers og laver?

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
utopia
Indlæg: 174
Tilmeldt: 25. jan 2008, 13:14
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlægaf utopia » 5. feb 2009, 22:44

Var i Aldi og købte en af de der tilbuds computere. Smed en ubuntu cd i drevet umiddelbart efter hjemkomsten. Install, opdatering, aktivering af grafik driver, arvais vlc guide. Lidt brok med flash player, derudover ingen nævneværdige problemer. Det ser ud til at det hele bare virker.
Det er ikke til at forstå. Alle andre her på forum hygger sig med problemer og her sker der ikke en fis. :wink:

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlægaf Casper Hansen » 5. feb 2009, 23:36

utopia skrev: Det er ikke til at forstå. Alle andre her på forum hygger sig med problemer og her sker der ikke en fis. :wink:


Kender godt følelsen :lol:
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlægaf Don S » 9. feb 2009, 17:39

Så skete det, at min laptop døde og jeg nu må leve på min Eee, indtil at jeg før samlet mig en ny computer. Eller, det vil sige, min laptop er ikke som sådan død, men den kan kun køre på batteri, og batteriet kan ikke lade op når den er tændt, og den holder kun en halv til en hel times tid på batteriet, og det tager over to timer at lade op igen, så den er stort set ubrugelig. Øv hvor er jeg irriteret.
Billede

Billede Billede

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlægaf Christian.Arvai » 14. feb 2009, 07:55

Nyder morgenstilheden i mit hjem, mine 3 børn er hos deres mormor og morfar, så for første gang i flere år har min dame og jeg 3 dage helt uden unger, så vi fik da hygget os med laksemad i aftes :D
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlægaf soundpartner » 14. feb 2009, 10:14

christian.arvai skrev:Nyder morgenstilheden i mit hjem, mine 3 børn er hos deres mormor og morfar, så for første gang i flere år har min dame og jeg 3 dage helt uden unger, så vi fik da hygget os med laksemad i aftes :D

Muahhahaahahaha så nu er der en 4. på vej om en 9 måneders tid
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlægaf Christian.Arvai » 14. feb 2009, 10:49

soundpartner skrev:
christian.arvai skrev:Nyder morgenstilheden i mit hjem, mine 3 børn er hos deres mormor og morfar, så for første gang i flere år har min dame og jeg 3 dage helt uden unger, så vi fik da hygget os med laksemad i aftes :D

Muahhahaahahaha så nu er der en 4. på vej om en 9 måneders tid

Forhåbentligt da ikke, jeg er ved at være for gammel til det pjat med små børn :D
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

ChrisBuchholz
Indlæg: 333
Tilmeldt: 29. okt 2008, 23:39
IRC nickname: ChrisBuchholz
Geografisk sted: Nyborg, Fyn, Danmark

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlægaf ChrisBuchholz » 15. feb 2009, 01:39

Jeg går og er godt gal i skralden lige nu og her...

Her tidligere satte jeg en Virtuel Maskine op til at køre Windows XP. Så installerede jeg iTunes og satte den så igang med at synkronisere med min forhenværende elskling; min iPod Touch ... Efter synkronisering kom iTunes og sagde der var en opdatering af iPhone softwaren klar (iPod Touch kører samme software som iPhone) og det satte jeg så igang med at blive installeret.
Når iTunes opdaterer software på iPods og iPhone så sikkerheds kopiere den først alt, så ryder den det der skal opdateres og så smider den de nye på. Men efter filerne var fjernet skete der en fejl, og opdateringen stoppede. Resultatet? En ødelagt iPod Touch... Jeg har prøvet at gendanne dyret via iTunes (ja, eftersom den mangler grund-softwaren kan den ikke engang hard-resettes) i 2 forskellige virtuelle maskiner der hver i sær kører XP og Vista, men den fejler hver gang.

Og hvad kan jeg gøre? Ja, jeg kan håbe på at jeg til sidst finder en måde at ordne den på. Ellers kan jeg kun sende den ind til Apple og håbe på de vil lave den, og hvis jeg er heldig modtager jeg den og en pæn regning inden for de nærmeste 3 måneder...


En ting har jeg lært: jeg køber ALDRIG noget som helst lukket igen; hverken lukket software eller lukkede devices som iPod Touch og iPhone, og andre ting der er bundet til noget som disse er.

Pater puff
Indlæg: 72
Tilmeldt: 15. feb 2009, 21:14
IRC nickname: Pater
Geografisk sted: Gentofte, DK

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlægaf Pater puff » 16. feb 2009, 23:34

bliver smidt ud af mit parti for at lave en facebook gruppe :D fra kommunalvalgs kandidat til ekskluderet xD
Med Venlig Hilsener

Peter Huggler

BrittaP

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlægaf BrittaP » 22. feb 2009, 18:28

Tja, vi er på 4. år i gang med den helt store ombygning og jeg har så været i gang med at spartle skruehuller og kippen på vores 6.sal så vi kan komme til at sætte væv op. Da jeg ikke kunne komme videre med det gik jeg i gang med at varme maling af en dørkarm og kigge fortvivlet fra den ene farveprøve til den anden i et forsøg på at finde ud af hvilken rødlig nuance vil passe sammen med de af murstenene der er røde. Der er godt nok stor forskel på hvordan sådan noget ser ud i hhv solskin, tusmørke o.s.v. Kæresten var på overarbejde igen i dag, så jeg kunne komme til at synge med på den musik jeg havde i ørerne uden at genere ham, det kære væsen.
Hvor er det bøvlet, i øvrigt. Jeg sidder med GIMP og finder en farve som er helt super på skærmen. Så printer jeg den ud - og så er den bare så meget anderledes. Det må være noget med noget farvekorrektion, og det har jeg bare nul forstand på. Tror jeg må tage den op i en anden tråd...

Britta

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlægaf lath » 24. feb 2009, 00:48

Jeg har lavet den helt store backup + opdatering her i weekenden + mandag:
Jeg havde lørdag en følelse af en fuld backup var nødvendig på min laptop, og at min session filer var fucked op, så jeg slukkede først ned mandag nat kl 2.
Det viste sig at være helt korrekt - jeg kunne ingenting gøre - ikke engang at 'cd' til mit homedir, som jeg havde ejerskab af virkede.

  • Jeg har lavet en fuld backup. 76 GB data i 250.000+ filer i 10.0000+ mapper - ingen film og musik! Jeg har en 79 GB ekstern HDD. Backupen kunne lige akurrat klemmes ned på disken. :D
  • Jeg har fået min Desktop computer op at køre efter 1 års inaktivitet med Ibex (Ubuntu) på en dual-core Celeron (45 nm procesteknologi) med 1 GB RAM.
  • Jeg har installeret Xubuntu (Ibex) på min laptop, som har bedre specs end min desktop. Specs er AMD turion TL-50@1,6GHz (x86-64 dual core, 2GB RAM, 120 GB HDD, og Wauu, hvor er den hurtig - booter på 32 sekunder, lukker på 7 sekunder

I det hele taget er idag en "Jeg føler mig heldig" dag. Alt virker korrekt, incl restore af backup fra .mozilla, og .mozilla-thunderbird mapperne (hvad det ikke er sket da jeg skiftede fra Windåse til Ubuntu - Hardy Heron for et år siden.

Jeg har også fået noget elektronik gratis af en producent - noget som 2 minutters snak over en tlf har givet mig. Elektronikken koster omkring 1000 kr ialt - såvidt jeg husker det, og jeg skal bruge det i mit bachelorprojekt.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster