Re: Guides der ønskes lavet
Hej
Jeg kan ikke finde en guide som viser hvordan jeg får vmware - player app. til at forbinde til det netkort som jeg nu gerne vil have.
eks.:
jeg har laver to ubuntu server for at bruge dem som UPNP server men jeg har 2 Lan et til børnene som slukkes om natten, og 1 til vi voksne som godt må kunne se film hele natten, så den ene upnp server skal tilsluttes eth1 den ande eth2 , og etho er mit wan interface.
kan du lave såden en guide, det findet når ens server platform er windows, men ikke når det er ubuntu
På forhånd tak.
Svenn-Erik K. Thomsen
Jeg kan ikke finde en guide som viser hvordan jeg får vmware - player app. til at forbinde til det netkort som jeg nu gerne vil have.
eks.:
jeg har laver to ubuntu server for at bruge dem som UPNP server men jeg har 2 Lan et til børnene som slukkes om natten, og 1 til vi voksne som godt må kunne se film hele natten, så den ene upnp server skal tilsluttes eth1 den ande eth2 , og etho er mit wan interface.
kan du lave såden en guide, det findet når ens server platform er windows, men ikke når det er ubuntu
På forhånd tak.
Svenn-Erik K. Thomsen
-
sekt1953 - Indlæg:
1 - Tilmeldt:
26 mar 2011, 22:11
Hvis du har Vmware installeret på en Windows server og kun køre Ubuntu inden i det virtuelle miljø skal du nok have fat i en Windows guide og ikke en Ubuntu guide.
-
AJenbo - Admin
15 nov 2009, 15:04 - Geografisk sted:
Vanløse, København
Jeg kunne ønske mig en guide om hvad man skal gøre NÅR Ubuntu er installeret. Nu skal man lede hele systemet igennem og så finder man kun guider til gamle systemer.
Nu er der hundretals guider om hvordan man installer Ubuntu, men ganske få om, hvad man skal gøre, når Ubuntu ER installeret (medibuntu - nøgleringe - etc.)
En guide til hver udgave af Ubuntu, som der IKKE kan skrives spørgsmål til.
Terminalen er den letteste måde at installere tingene med, og jeg tror næsten alle kan copy/paste.
Nu er der hundretals guider om hvordan man installer Ubuntu, men ganske få om, hvad man skal gøre, når Ubuntu ER installeret (medibuntu - nøgleringe - etc.)
En guide til hver udgave af Ubuntu, som der IKKE kan skrives spørgsmål til.
Terminalen er den letteste måde at installere tingene med, og jeg tror næsten alle kan copy/paste.
-
keniel - Indlæg:
157 - Tilmeldt:
14 feb 2008, 21:45 - Geografisk sted:
Helsingfors, Finland
Jeg har lavet en lille efter-installationsguide med det jeg gør, når jeg har installeret Ubuntu 
Ps: odt og pdf er ikke tilladt, så jeg skal lige finde ud af, hvordan guiden så, kan uploades hertil
https://dl.dropbox.com/u/42312705/Efter-installation%20af%20Ubuntu/Installation%20af%20Ubuntu.pdf
Ps: odt og pdf er ikke tilladt, så jeg skal lige finde ud af, hvordan guiden så, kan uploades hertil
https://dl.dropbox.com/u/42312705/Efter-installation%20af%20Ubuntu/Installation%20af%20Ubuntu.pdf
Senest rettet af momsemor 18 nov 2012, 21:02, rettet i alt 1 gang.
Vh. Jannie
-
momsemor - Indlæg:
229 - Tilmeldt:
19 nov 2008, 21:37 - Geografisk sted:
Hadsten
momsemor skrev:Jeg har lavet en lille efter-installationsguide med det jeg gør, når jeg har installeret Ubuntu
Komprimer det i .zip format før upload.
-

christian.arvai - Redaktør
26 apr 2008, 18:27 - Geografisk sted:
Holeby - Lolland
christian.arvai skrev:momsemor skrev:Jeg har lavet en lille efter-installationsguide med det jeg gør, når jeg har installeret Ubuntu
Komprimer det i .zip format før upload.
Eller kopiér det ind i en artikel?
-
TitanusEramius - Admin
05 mar 2010, 19:58 - Geografisk sted:
192.168.20.42
momsemor skrev:Jeg har lavet en lille efter-installationsguide med det jeg gør, når jeg har installeret Ubuntu
Dukan også ligge det i din public mappe i dropbox og sætte linket ind..
Ubuntu 12.04 Unity og ZorinOS 6 Ultimate http://zorin-os.dk/index.php
-

Blfriis - Indlæg:
403 - Tilmeldt:
03 nov 2009, 10:50 - Geografisk sted:
Randers
Blfriis skrev:momsemor skrev:Jeg har lavet en lille efter-installationsguide med det jeg gør, når jeg har installeret Ubuntu
Dukan også ligge det i din public mappe i dropbox og sætte linket ind..
For slet ikke at tale om Ubuntu One
-
TitanusEramius - Admin
05 mar 2010, 19:58 - Geografisk sted:
192.168.20.42
Hej....
Sikke en respons
Tak for hjælpen allesammen..... her er et link til den foreløbige guide:
Sikke en respons
Tak for hjælpen allesammen..... her er et link til den foreløbige guide:
Vh. Jannie
-
momsemor - Indlæg:
229 - Tilmeldt:
19 nov 2008, 21:37 - Geografisk sted:
Hadsten
Det er en fin og enkel guide. Godt gået. 
-
keniel - Indlæg:
157 - Tilmeldt:
14 feb 2008, 21:45 - Geografisk sted:
Helsingfors, Finland
Jeg kunne godt tænke mig en guide/manual til Ubuntu Rescue Remix.
Med Venlig Hilsen
Klaus
Klaus
-
Klaus Rasmussen - Indlæg:
820 - Tilmeldt:
26 apr 2010, 01:40 - Geografisk sted:
Nyborg [fyn]
Jeg kunne godt bruge en lærenem programmeringsguide.
Jeg har selv overvejet at oversætte én af de mange Python guides derude, og har da også fundet en. Jeg er rigtig god til engelsk, så det er læse den selv er ikke noget problem, med andre (bl.a ordblinde), kunne måske få stor brug for en dansk nemlig og utrolig forståelig guide.
Der er bl.a også programmeringssprog som C, C++, php, Java, Flash osv.
Måske nogle er jer knivskarpe og dygtige programmører der kunne skrive en simpel, forholdsvis kort guide til lige at få folk i gang. Derefter kan der evt. henvises til mere avanceret guides?
Jeg har selv overvejet at oversætte én af de mange Python guides derude, og har da også fundet en. Jeg er rigtig god til engelsk, så det er læse den selv er ikke noget problem, med andre (bl.a ordblinde), kunne måske få stor brug for en dansk nemlig og utrolig forståelig guide.
Der er bl.a også programmeringssprog som C, C++, php, Java, Flash osv.
Måske nogle er jer knivskarpe og dygtige programmører der kunne skrive en simpel, forholdsvis kort guide til lige at få folk i gang. Derefter kan der evt. henvises til mere avanceret guides?
A man is known by the company he keeps! 
Kig forbi min blog
- AMD Phenom II 955 4x3.2GHz
- 2x 23" dualscreen
- Nvidia GeForce GTX550 Ti 3GB
- 12GB DDR3
- 2TB HDD
Kig forbi min blog
- AMD Phenom II 955 4x3.2GHz
- 2x 23" dualscreen
- Nvidia GeForce GTX550 Ti 3GB
- 12GB DDR3
- 2TB HDD
-
Echers - Indlæg:
77 - Tilmeldt:
01 jan 2009, 21:13
Ang. php vil jeg lige gøre opmærksom på http://www.nemprogrammering.dk/Tutorials/PHP/oversigt_php.php
-
Ivan - Indlæg:
197 - Tilmeldt:
06 nov 2009, 17:05 - Geografisk sted:
Rudkøbing