Uploade mails fra computer til Gmail

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Svante

Uploade mails fra computer til Gmail

Indlæg af Svante »

Jeg har tilføjet en POP3-konto til min Gmail og det virker fint.
Alle nye mails til den pågældende POP3-konto havner nu i Gmail. Så langt - så godt!
Jeg har imidlertid en masse mails på min computer, som kommer fra ovenstående POP3-konto, der blevet hentet via POP3 gennem tiden.
Er der nogen der ved, hvordan man får oploaded disse til Gmail, så jeg har det hele samlet?
Svante

Re: Uploade mails fra computer til Gmail

Indlæg af Svante »

Glemte at skrive, at de mails jeg skal have uploaded til Gmail, ligger i Thunderbird.
Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Uploade mails fra computer til Gmail

Indlæg af Jarlen »

Hvis du også vil have tingene liggende hos GMail skal du ikke bruge POP3, så skal du bruge IMAP.
POP3 sørger for at hente alle nye mails ned til din computer, mens IMAP synkroniserer Thunderbird med GMail. Det sørger altså for at alle mails ligger begge steder. Hvis du så flytter rundt på dine mails det ene sted, vil ændringerne bliver synkroniseret over til det andet.
Getting started with GMail & IMAP
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)
Svante

Re: Uploade mails fra computer til Gmail

Indlæg af Svante »

Hvis du også vil have tingene liggende hos GMail skal du ikke bruge POP3, så skal du bruge IMAP.

Det er jeg med på, men nu drejer det sig om de mails, som allerede er hentet ned på computeren via POP3.
Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Uploade mails fra computer til Gmail

Indlæg af Jarlen »

Sæt IMAP op, og lig mailsne i IMAP inboxen så de bliver synkroniseret? Eller er det noget andet du vil?
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)
Svante

Re: Uploade mails fra computer til Gmail

Indlæg af Svante »

Jeg har fundet en løsning, og jeg ved ikke hvorfor jeg ikke kom på det før.
Jeg har allerede min Gmail tilknyttet Thunderbird via IMAP. Den POP-konto som jeg vil flytte mails fra til Gmail er også tilknyttet Thunderbird.
Så er det bare at flytte mails over til Gmail-konto'en inde i Thunderbird.
Hvor svært kan det være? :D