Installationer af Ubuntu 9.10 Desktop crasher

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
fuglsang
IRC nickname: fuglsang

Installationer af Ubuntu 9.10 Desktop crasher

Indlæg af fuglsang »

Hejsa.
Jeg er ved at installere mit første system som er linux baseret, og jeg har så meget naturligt valgt en nem løsning, Ubuntu 32-bit(efter andres gode råd og vejledning)
Dog er der opstået det problem ved installationen, at den crasher:

Når den booter fra CDen sker det uden problemer, og jeg har end da mulighed for at køre Ubuntu uden at installere det, dog kan den ikke vise skriften, men derimod masser af firkanter som erstattelse for alle bogstaver og tegn.

Når jeg så forsøger at installere det, ved både dansk og engelsk sproget, tænker den lidt, også crasher den. Hvis jeg forsøger det samme et par gange, lykkedes det den at tænke lidt videre, og nå til det punkt hvor den indlæser installationens filer fra CDen, og sætter sig derefter fast.

Det er det jeg er noget til nu. Jeg er igang med at hente det fra ny af, for at udelukke CDen, filen eller brænderen som synderen.

Hvad gør jeg forkert? Jeg har ikke bidt meget mærke i de forindstillinger man foretager sig, i Ubuntus bootmenu(fra CDen), er der noget der?

Som en sidste ting, har jeg uden problemer kunnet installere Ubuntu Server 9.10 32-bit. Hmm?
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Installationer af Ubuntu 9.10 Desktop crasher

Indlæg af soundpartner »

fuglsang skrev:Hejsa.
Jeg er ved at installere mit første system som er linux baseret, og jeg har så meget naturligt valgt en nem løsning, Ubuntu 32-bit(efter andres gode råd og vejledning)

Når den booter fra CDen sker det uden problemer, og jeg har end da mulighed for at køre Ubuntu uden at installere det, dog kan den ikke vise skriften, men derimod masser af firkanter som erstattelse for alle bogstaver og tegn.

Når jeg så forsøger at installere det, ved både dansk og engelsk sproget, tænker den lidt, også crasher den. Hvis jeg forsøger det samme et par gange, lykkedes det den at tænke lidt videre, og nå til det punkt hvor den indlæser installationens filer fra CDen, og sætter sig derefter fast.

Det er det jeg er noget til nu. Jeg er igang med at hente det fra ny af, for at udelukke CDen, filen eller brænderen som synderen.

Hvad gør jeg forkert? Jeg har ikke bidt meget mærke i de forindstillinger man foretager sig, i Ubuntus bootmenu(fra CDen), er der noget der?

Som en sidste ting, har jeg uden problemer kunnet installere Ubuntu Server 9.10 32-bit. Hmm?

det kunne tyde på at dit grafikkort er synderen...
kan du fortælle lidt mere om maskinens hardware
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
fuglsang
IRC nickname: fuglsang

Indlæg af fuglsang »

soundpartner skrev:
fuglsang skrev:Hejsa.

det kunne tyde på at dit grafikkort er synderen...
kan du fortælle lidt mere om maskinens hardware

CPU: Pentium 4, 2.8 Ghz
Mobo: Gigabyte GA-8ISXT-FS rev. 1
Ram: 3 x 512 MB PC3200, 1 x 512 MB PC2700 - har prøvet med bare en i maskinen ad gangen, uden held.
GFS: Nvidia RIVA TNT
HDD: Maxtor 120GB SATA150 - harddisken skulle ikke have nogle form for fejl
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

I cd menuen er der mulighed for at skanne cd'en for fejl. Prøv event de for at udelukke som problemet cd'en.
Ellers kan du forsøge dig med alternative install cd'en. Den installere på samme måde som server udgave.
http://releases.ubuntu.com/9.10/ubuntu- ... so.torrent
ftp://ftp.klid.dk/ubuntu-cd/karmic/ubun ... e-i386.iso
3 mulighed er at køre en stor forkromet skanning af din harddisk for fejl.

p.s. jeg støder ofte op nyer grafik kort i stord skrald så måske det var en ide at tage et kig der ;)
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

Ja. Med et 12 år gammelt grafikkort er det en rigtig god idé at kikke efter i storskrald eller på det lokale loppemarked. Jeg kører også på et gammelt hakkebrædt, men nogle gange finder man jo noget i den blå avis eller i en kasseret computer der passer i den.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Skal du bruge et AGP grafik kort?
Jeg har en stak AGP kort liggende der bare fylder, Geforece 2, TNT2, Geforce 5, ATI 9600 m.m.

Mvh Anders