3G kort forbinder, får forbindelse og IP - men intet net

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
anglerdk

3G kort forbinder, får forbindelse og IP - men intet net

Indlæg af anglerdk »

jeg har Oister med e180 / e630 (mine USB porte er lidt løse, så jeg bruger pt. mit PCMCIA modem).

Anyway - kører Ubuntu 9.10 på min arbejds PC med WUBI - men den er begyndt at have problemer.

Kortet forbinder uden problemer, og hvis jeg tager info på kortet er der også IPnr etc. Men internettet virker slet ikke :(

Det virker at genstarte et par gange så er den der. Har samme problem med en Xbuntu install..

what to do ?
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: 3G kort forbinder, får forbindelse og IP - men intet net

Indlæg af lath »

anglerdk skrev:jeg har Oister med e180 / e630 (mine USB porte er lidt løse, så jeg bruger pt. mit PCMCIA modem).

Anyway - kører Ubuntu 9.10 på min arbejds PC med WUBI - men den er begyndt at have problemer.

Kortet forbinder uden problemer, og hvis jeg tager info på kortet er der også IPnr etc. Men internettet virker slet ikke :(

Det virker at genstarte et par gange så er den der. Har samme problem med en Xbuntu install..

what to do ?

Du har naturligvis kigget i andre indlæg her på sitet?

I søg (søgefunktionen her på (ubuntudanmarks.dk/forum) bør du begrænse bruger til soundpartner som har lavet scripts der virker sammen med et program der hedder USB modeswitch. Du skal bruge begge 2 før det virker på Ubuntu.
Du skal naturligvis bruge det script der passer med den hardware du har.

Hot tip: Du skal sætte pinkode på USIM kortet via en mobiltelefon. Derefter indsætter du USIM kortet i din e180/e630 hardware, og bruger PIN koden fra før til at forbinde til 3G mobilnettet.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
anglerdk

Indlæg af anglerdk »

syntes jeg havde søgt (men i Windows kunne det tyde på noget DHCP eller lign. der fejler - noget en ipconfig /renew all formodentlig kunne klare) - men i Linux er jeg lidt lost (still learning)

vil prøve det, men umiddelbart så virker modem'et - det virker bare ikke altid..

tak for hjælpen :)
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

anglerdk skrev:syntes jeg havde søgt (men i Windows kunne det tyde på noget DHCP eller lign. der fejler - noget en ipconfig /renew all formodentlig kunne klare) - men i Linux er jeg lidt lost (still learning)

vil prøve det, men umiddelbart så virker modem'et - det virker bare ikke altid..

tak for hjælpen :)

Det er mere et tegn på at du bare taber forbindelsen til mobilnetværket.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags