jeg har Oister med e180 / e630 (mine USB porte er lidt løse, så jeg bruger pt. mit PCMCIA modem).
Anyway - kører Ubuntu 9.10 på min arbejds PC med WUBI - men den er begyndt at have problemer.
Kortet forbinder uden problemer, og hvis jeg tager info på kortet er der også IPnr etc. Men internettet virker slet ikke
Det virker at genstarte et par gange så er den der. Har samme problem med en Xbuntu install..
what to do ?
3G kort forbinder, får forbindelse og IP - men intet net
-
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: 3G kort forbinder, får forbindelse og IP - men intet net
anglerdk skrev:jeg har Oister med e180 / e630 (mine USB porte er lidt løse, så jeg bruger pt. mit PCMCIA modem).
Anyway - kører Ubuntu 9.10 på min arbejds PC med WUBI - men den er begyndt at have problemer.
Kortet forbinder uden problemer, og hvis jeg tager info på kortet er der også IPnr etc. Men internettet virker slet ikke
Det virker at genstarte et par gange så er den der. Har samme problem med en Xbuntu install..
what to do ?
Du har naturligvis kigget i andre indlæg her på sitet?
I søg (søgefunktionen her på (ubuntudanmarks.dk/forum) bør du begrænse bruger til soundpartner som har lavet scripts der virker sammen med et program der hedder USB modeswitch. Du skal bruge begge 2 før det virker på Ubuntu.
Du skal naturligvis bruge det script der passer med den hardware du har.
Hot tip: Du skal sætte pinkode på USIM kortet via en mobiltelefon. Derefter indsætter du USIM kortet i din e180/e630 hardware, og bruger PIN koden fra før til at forbinde til 3G mobilnettet.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
syntes jeg havde søgt (men i Windows kunne det tyde på noget DHCP eller lign. der fejler - noget en ipconfig /renew all formodentlig kunne klare) - men i Linux er jeg lidt lost (still learning)
vil prøve det, men umiddelbart så virker modem'et - det virker bare ikke altid..
tak for hjælpen
vil prøve det, men umiddelbart så virker modem'et - det virker bare ikke altid..
tak for hjælpen
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
anglerdk skrev:syntes jeg havde søgt (men i Windows kunne det tyde på noget DHCP eller lign. der fejler - noget en ipconfig /renew all formodentlig kunne klare) - men i Linux er jeg lidt lost (still learning)
tak for hjælpen
Det er mere et tegn på at du bare taber forbindelsen til mobilnetværket.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags