Dabuntu 10.04 release
-
- Geografisk sted: Haslev, sjælland
Dabuntu 10.04 release
hvem herinde ved noget om hvornår en Dabuntu release er aktuel?
Jonas Wrisberg
W520
W520
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Re: Dabuntu 10.04 release
Jeg går ud fra at du godt ved at det bliver EFTER 29/4-2010 og du leder efter en mere præcis dato?! Det var det tætteste jeg kunne komme.
https://wiki.ubuntu.com/LucidReleaseSchedule
https://wiki.ubuntu.com/LucidReleaseSchedule
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
dabuntu er ikke en officiel ubuntu så det er svært at sige.
dabuntu er nogle privatpersoner som modificerer den officielle ubuntu, så for det første vil den kræve at den officielle ubuntu kommer ud, hvilket først sker om ca 2 måneder. derefter skal de så i gang med at arbejde, så mit bud vil være om en 3 måneders tid.
ham som laver dabuntu kommer af og til her på forum så det kan være at han kommer forbi og giver et lift mere præcists svar, men hvis ikke så plejer han at komme forbi og sige til når en ny dabuntu er færdig
dabuntu er nogle privatpersoner som modificerer den officielle ubuntu, så for det første vil den kræve at den officielle ubuntu kommer ud, hvilket først sker om ca 2 måneder. derefter skal de så i gang med at arbejde, så mit bud vil være om en 3 måneders tid.
ham som laver dabuntu kommer af og til her på forum så det kan være at han kommer forbi og giver et lift mere præcists svar, men hvis ikke så plejer han at komme forbi og sige til når en ny dabuntu er færdig
-
- Forfatter
- Geografisk sted: Christianshavn
Dabuntu er blot en almindelig Ubuntu med en lidt anderledes pakkesammensætning + små modifikationer, der gør at den fremstår mere dansk.
Dabuntu bliver lavet ved at give den almindelige Ubuntu CD iso fil, som input til dabuntu scriptet som du også kan downloade på tyge.sslug.dk/dabuntu . Scriptet laver så en dabuntu dvd.
Der er ingen release-plan, men den bliver IKKE sendt ud, før Ubuntu 10.4 har været på gaden et stykke tid.
Er der iøvrigt een eller flere der har lyst til at deltage i fremstillingen og test af den næste version, så giv en besked via forummets besked funktion.
Dabuntu bliver lavet ved at give den almindelige Ubuntu CD iso fil, som input til dabuntu scriptet som du også kan downloade på tyge.sslug.dk/dabuntu . Scriptet laver så en dabuntu dvd.
Der er ingen release-plan, men den bliver IKKE sendt ud, før Ubuntu 10.4 har været på gaden et stykke tid.
Er der iøvrigt een eller flere der har lyst til at deltage i fremstillingen og test af den næste version, så giv en besked via forummets besked funktion.
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12
-
- Geografisk sted: Haslev, sjælland
Jeg kan godt lide "dabuntu" temaet, og indholdet i det. Jeg syndes det er rigtig godt sammensat mht. programmer, brugerflade osv. Så herfra er den næste release ventet!
Jonas
Jonas
Jonas Wrisberg
W520
W520
-
- Forfatter
- Geografisk sted: Christianshavn
Wrisberg skrev:Jeg kan godt lide "dabuntu" temaet, og indholdet i det. Jeg syndes det er rigtig godt sammensat mht. programmer, brugerflade osv. Så herfra er den næste release ventet!
Jonas
Perfekt - men Dabuntu er altså bare et remix for de dovne. Dvs. der er ikke strikket noget sammen, som ikke kan laves med en normal ubuntu.
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12