mumble

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
stoneplace
IRC nickname: stone47
Geografisk sted: Fredericia

mumble

Indlæg af stoneplace »

jeg har en uges tid bikset med mumble server og client.
jeg har hentet pakkerne med synapt.
min server kører Ubuntu 8.04 på grund af mit webcam kan jeg ikke tage en nyere.
Jeg starter så både server og client på serveren, har tilsluttet min amatørradio til line ind, og vupti jeg kunne få lyden ud på mine andre maskiner.
Dette er mumble 1.1.3. Nu sker der det at der kommer en meddelelse om en nyere version er tilgængelig, det er før kommet men kunne bare lukkes. Men med den nye meddelelse om version 1.2.2 (i farver) lukker den den gamle også og jeg kommer ikke igang. Kan ikke finde nogen steder at slå dette fra, Hvad gør jeg???
http://stoneplace.dk
hilsen Steen

Undskyld Der var sket noget med mine lydindstillinger i på lydkortet så jeg lige har rette dem alt ok.
Fik lige øje på at bag skiltet havde jeg en alfa mixer fejl.
Nu kan jeg ihvert fald fjerne software og server lave en ny, og den kører prompte.
Jeg er stadig meget imponeret, en UBUNTU server tåler alt og kører videre. :D
hilsen Steen
stoneplace
IRC nickname: stone47
Geografisk sted: Fredericia

Re: mumble

Indlæg af stoneplace »

Ja træerne voksen jo ikke ind i himmelen.
Mumble virker, virker ikke. det vil sige en gang imellem virker det.
Det ser ud til Mumble selv vil have rettigheder til til lydkortet, og hvis noget andet har fået samme ide går det galt.
Jeg prøver at starte Mumble fra en terminal og nu får jeg da lidt om hvad der går galt.
Jeg har prøvet at rette lidt i /usr/share/services/mumble.protocol, her står input=none, så må jeg mene den søger selv. Rettet til input= /dev/mixer1, det gav da en ny profil som kan bringes til at høre line ind hvor min amatør radio hænger. Men jeg tror ikke det er helt godt nok alligevel, det virker men vist kun til jeg booter igen. Kan nogen gen kende noget af dette så giv et Prej.
hilsen Steen