Musemarkør forsvinder i VirtualBox

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
bagger

Musemarkør forsvinder i VirtualBox

Indlæg af bagger »

Jeg er ved at afprøve Lucid Lynx og det gør jeg i VirtualBox. Jeg er så stødt på et mærkeligt problem. Efter at have installeret VBoxGuestAdditions, så er min musemarkør forsvundet. Andre med samme problem?

Jeg vil nødig undvære guestadd, da jeg ellers ikke kan køre fuldskærm.

Mvh Bjørn
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Musemarkør forsvinder i VirtualBox

Indlæg af lath »

Tryk på host-key, når Windows vinduet vises. Tryk på host-key igen, for at komme tilbage til Ubuntu

Guest additions er vist ikke korrekt installeret? Du kunne prøve at geninstallere guest additions i Windows, evt. også opgradere til en nyere version af virtualbox, hvis du bruger en ældre version.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
bagger

Indlæg af bagger »

lath skrev:Tryk på host-key, når Windows vinduet vises. Tryk på host-key igen, for at komme tilbage til Ubuntu

Guest additions er vist ikke korrekt installeret? Du kunne prøve at geninstallere guest additions i Windows, evt. også opgradere til en nyere version af virtualbox, hvis du bruger en ældre version.

/Lars

Hosthost, nu er det ikke Windows, men nyeste version af Ubuntu, jeg afprøver :D. I Windows virker guestadd fint. Derfor undrer det mig såre, at jeg ikke kan se musemarkøren. Jeg har lavet en lille workaround, hvor jeg ved at trykke venstre Ctrl kan få markeret, hvor musemarkøren er. Jeg er helt klar over, hvordan jeg skifter mellem Ubuntu og VB :)

Jeg kører nyeste version af VB.

Mvh Bjørn
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

bagger skrev:
lath skrev:Tryk på host-key, når Windows vinduet vises. Tryk på host-key igen, for at komme tilbage til Ubuntu

/Lars

Hosthost, nu er det ikke Windows, men nyeste version af Ubuntu, jeg afprøver :D. I Windows virker guestadd fint. Derfor undrer det mig såre, at jeg ikke kan se musemarkøren. Jeg har lavet en lille workaround, hvor jeg ved at trykke venstre Ctrl kan få markeret, hvor musemarkøren er. Jeg er helt klar over, hvordan jeg skifter mellem Ubuntu og VB :)

Mvh Bjørn

Okay - jeg fik jeg så ikke lige fat i at du afprøver Lucid Lynx.

Et gæste OS skal også have guest additions installeret, ellers er du nødt til at bruge host key for at skifte i mellem host og gæste operativsystem.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
bagger

Indlæg af bagger »

lath skrev:
bagger skrev:

/Lars

Mvh Bjørn

Okay - jeg fik jeg så ikke lige fat i at du afprøver Lucid Lynx.

Et gæste OS skal også have guest additions installeret, ellers er du nødt til at bruge host key for at skifte i mellem host og gæste operativsystem.

/Lars

Hehe det går vist ikke så godt for dig Lars :mrgreen: Det var EFTER, at jeg havde installeret VBoxGuestAdditions i Lucid Lynx under VirtualBox, at min musemarkør forsvandt. Og stadigvæk ikke er der :(

Mvh Bjørn
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

bagger skrev:

Hehe det går vist ikke så godt for dig Lars :mrgreen: Det var EFTER, at jeg havde installeret VBoxGuestAdditions i Lucid Lynx under VirtualBox, at min musemarkør forsvandt. Og stadigvæk ikke er der :(

Mvh Bjørn

lucid er alfa software, og der arbejdes blandandet med hele den grafiske brugerflade. guestadditions er derfor på ingen måde tilpasset til lucid (eller omvendt lucid er i alfa så der arbejdes mere på at komme viddere end på at tilpasse lucid så det kan køres i vbox) jeg ville aldrig installere ting som guest adadditions til alfa software.

derfor ville jeg vælge at skifte med hostkey.
forøvrigt så er der ikke meget finte i at teste lucid i vbox. du vil ikke på nogen måde få nogen ide om hvordan det vil snakke med din hardware, hvordan det opfører sig i virkeligheden osv da det jo kører på virtuelt hardware osv.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
bagger

Indlæg af bagger »

Okay. Jeg troede faktisk, at fidusen ved at teste i VB, var, at jeg fik testet, om OSet kunne køre på min maskine uden direkte at installere. Min fejl.

En grund til at bruge guestadd i mit tilfælde, er at skærmen uden guestadd er ret lille. Da jeg havde installeret guestadd, så kunne jeg køre med stor skærm, men må så leve uden musemarkør.

Host-key hjælper jo ikke på den manglende musemarkør :)

Mvh Bjørn