Musemarkør forsvinder i VirtualBox

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
bagger

Musemarkør forsvinder i VirtualBox

Indlæg af bagger »

Jeg er ved at afprøve Lucid Lynx og det gør jeg i VirtualBox. Jeg er så stødt på et mærkeligt problem. Efter at have installeret VBoxGuestAdditions, så er min musemarkør forsvundet. Andre med samme problem?

Jeg vil nødig undvære guestadd, da jeg ellers ikke kan køre fuldskærm.

Mvh Bjørn
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Musemarkør forsvinder i VirtualBox

Indlæg af lath »

Tryk på host-key, når Windows vinduet vises. Tryk på host-key igen, for at komme tilbage til Ubuntu

Guest additions er vist ikke korrekt installeret? Du kunne prøve at geninstallere guest additions i Windows, evt. også opgradere til en nyere version af virtualbox, hvis du bruger en ældre version.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
bagger

Indlæg af bagger »

lath skrev:Tryk på host-key, når Windows vinduet vises. Tryk på host-key igen, for at komme tilbage til Ubuntu

Guest additions er vist ikke korrekt installeret? Du kunne prøve at geninstallere guest additions i Windows, evt. også opgradere til en nyere version af virtualbox, hvis du bruger en ældre version.

/Lars

Hosthost, nu er det ikke Windows, men nyeste version af Ubuntu, jeg afprøver :D. I Windows virker guestadd fint. Derfor undrer det mig såre, at jeg ikke kan se musemarkøren. Jeg har lavet en lille workaround, hvor jeg ved at trykke venstre Ctrl kan få markeret, hvor musemarkøren er. Jeg er helt klar over, hvordan jeg skifter mellem Ubuntu og VB :)

Jeg kører nyeste version af VB.

Mvh Bjørn
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

bagger skrev: