Akut hjælp kan ikke boote har lige lavet en dual indstallation med ubuntu og nu vil min maskine ikke boote hverken på windows eller ubuntu , jeg kan kun køre ubuntu fra skiven, kan se at den har lavet en masse om på mine partitioner det er en 1,5 tb hd som sider i maskinen som er delt op på følgene måde 1disk 50gb - 2disk 250 - 3disk 400 - 4disk 400gb - disk5 400gb.
Nu kan jeg kun se /home/ubuntu/Hentede filer/Screenshot.png.
Hvad skal jeg gøre for der er en masse data på de andre disk som jeg ikke vil miste håber at nogen kan hjælpe.
Jeg vil gerne have windows 7 på igen men nu kan den ikke finde nogen hd ???
Akut hjælp kan ikke boote har lige lavet en dual (løst)
-
Akut hjælp kan ikke boote har lige lavet en dual (løst)
Senest rettet af Gøhler 4. feb 2010, 22:45, rettet i alt 1 gang.
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Akut hjælp kan ikke boote har lige lavet en dual
Gøhler skrev:Akut hjælp kan ikke boote har lige lavet en dual indstallation med ubuntu og nu vil min maskine ikke boote hverken på windows eller ubuntu , jeg kan kun køre ubuntu fra skiven, kan se at den har lavet en masse om på mine partitioner det er en 1,5 tb hd som sider i maskinen som er delt op på følgene måde 1disk 50gb - 2disk 250 - 3disk 400 - 4disk 400gb - disk5 400gb.
Nu kan jeg kun se /home/ubuntu/Hentede filer/Screenshot.png.
Hvad skal jeg gøre for der er en masse data på de andre disk som jeg ikke vil miste håber at nogen kan hjælpe.
Jeg vil gerne have windows 7 på igen men nu kan den ikke finde nogen hd ???
Du kan kigge lidt på GRUB2 guiden fra Ubuntu Community Documntation: https://help.ubuntu.com/community/Grub2#Reinstalling%20GRUB%202
Jeg ved ikke om det er bedst at køre guiden herover, og så fixmbr eller omvendt rækkefølge er det rigtige.
Fixmbr:
Start Win7 install CD, og start en rescue-konsol derfra og kør så:
Kode: Vælg alt
fixmbr
kommandoen.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
Re: Akut hjælp kan ikke boote har lige lavet en dual (løst)
Jeg måtte formater min hd og indstaller windows på ny