Hej, jeg har et problem: Jeg har en stationær computer med to harddiske: Den første er en SATA på 80 gb, som kører med Win XP, og den anden er en IDE på 40 gb, som kører med Ubuntu 9.10.
Det er ikke særlig lang tid siden jeg installerede nogen af styresystemerne, men GNU GRUB kunne sagtens boote både Ubuntu og Windows. Men pludselig da jeg skulle genstarte Ubuntu, kunne GNU GRUB ikke "se" Windows, altså, jeg kan slet ikke vælge det. Ubuntu virker fint, og da jeg der igennem kan få adgang til 80 gb harddisken, kan jeg se at Windows-mappen med filer stadig er der. Windows er altså ikke slettet.
Jeg har prøvet at søge på problemet, men jeg kan ikke rigtig finde noget som jeg synes jeg kan bruge. Jeg håber at I så kan hjælpe mig
GNU GRUB kan ikke boote Windows XP
-
Re: GNU GRUB kan ikke boote Windows XP
Jeg har det modsatte problem, jeg kan ikke boote ubuntu, men win xp. Ubuntu og Win xp ligger på hver sin HD
Jeg kan vælge mellem win xp og ubuntu 9.04. Vælger jeg ubuntu startes der en boot, men stopper efter "opstartskiltet" er vist.
Jeg vil meget gerne slette min Ubuntu, men kan ikke på grund "grub bootfilen"
Er der hjælp at hente???
Venlig hilsen René
Jeg kan vælge mellem win xp og ubuntu 9.04. Vælger jeg ubuntu startes der en boot, men stopper efter "opstartskiltet" er vist.
Jeg vil meget gerne slette min Ubuntu, men kan ikke på grund "grub bootfilen"
Er der hjælp at hente???
Venlig hilsen René