Farvel og tak

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Towle
Indlæg: 75
Tilmeldt: 23. maj 2009, 19:48
Geografisk sted: Viborg

Farvel og tak

Indlæg af Towle »

Jeg har klamret mig til Ubuntu med det yderste af neglene. Nu er der igen er problemer med Digital Signatur og min netbank (Java?) og det blev dråben, der fik bægeret til at flyde over.

Jeg begriber ikke, at nogen ved deres fulde fem tror, at man kan markedsføre et så tåbeligt, fejlbehæftet og anarkistisk system til en bredere kreds. Bevares, Windows har sine ulemper, men man skal jo bruges stort set al sin kostbare tid på at tilegne sig og vedligeholde Linux/Ubuntu, for at det overhovedet kører og jeg har mange brugere "mistænkt" for at have selve styresystemet som hobby - at det er det der er det interessante og ikke at bruge det til noget fornuftigt og produktivt.

Dette indlæg er for så vidt ikke til debat. Jeg giver blot udtryk for min personlige oplevelse.

Jeg takker for udvist tålmodighed og hjælpsomhed.
En tom taxa kørte op foran Christiansborg og ud steg Naser Khader
laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Farvel og tak

Indlæg af laoshi »

Nu er der igen er problemer med Digital Signatur og min netbank (Java?)
er der ellers enkle løsninger på - se i christian.arvais faq http://www.freedomnotbeer.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=98&Itemid=102
- men når du nu har truffet beslutning om at gå tilbage til windows, så er det jo ikke aktuelt for dig.
man skal jo bruges stort set al sin kostbare tid på at tilegne sig og vedligeholde Linux/Ubuntu, for at det overhovedet kører og jeg har mange brugere "mistænkt" for at have selve styresystemet som hobby - at det er det der er det interessante og ikke at bruge det til noget fornuftigt og produktiv

Det er mit indtryk at for de allerfleste Ubuntubrugere er det interessante netop at bruge systemet fordi det giver mulighed for at arbejde produktivt og sikkert - det gælder i hvert fald mig selv og dem jeg kender. At vi så også er mange som har sat os så meget ind i tingene at vi kan arbejde ikke kun i, men med systemet er en anden ting.
Det er da ærgerligt for dig at du ikke har fået det til at køre som du gerne ville, på trods af hjælpen her fra forum - men sådan må det så være. Så held og lykke med din fortsatte brug af windows - og hvis du skulle blive træt af det, så er du velkommen tilbage igen.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Farvel og tak

Indlæg af Artificial Intelligence »

Jeg begriber ikke, at nogen ved deres fulde fem tror, at man kan markedsføre et så tåbeligt, fejlbehæftet og anarkistisk system til en bredere kreds. Bevares, Windows har sine ulemper, men man skal jo bruges stort set al sin kostbare tid på at tilegne sig og vedligeholde Linux/Ubuntu, for at det overhovedet kører og jeg har mange brugere "mistænkt" for at have selve styresystemet som hobby - at det er det der er det interessante og ikke at bruge det til noget fornuftigt og produktivt.


Din erfaring =! andres erfaring

Har brugt linux på fuld tid til seriøst arbejde (og mindre seriøse ting som spil).


/thread
hvm
Indlæg: 232
Tilmeldt: 29. maj 2008, 09:54
Geografisk sted: København

Re: Farvel og tak

Indlæg af hvm »

Jeg vil så ikke savne din racistiske signatur, og den kan da i hvert fald ikke betegnes medmenneskelighed over for andre.
Rattus Norvegicus
Indlæg: 511
Tilmeldt: 9. maj 2009, 07:14
Geografisk sted: Albertslund

Re: Farvel og tak

Indlæg af Rattus Norvegicus »

Towle skrev:man skal jo bruges stort set al sin kostbare tid på at tilegne sig og vedligeholde Linux/Ubuntu, for at det overhovedet kører

Sådan havde jeg det med Windåsen... der skulle jeg bruge dagvis på at finde løsningerne når noget gik i ged og i mere end halvdelen af tilfældene kunne problemerne ikke løses og jeg det måtte jeg bare finde mig i, men takket være det store hjælpsomme linux community finder jeg hurtigt svarene på Google eller her på forummet, og kan jeg ikke finde en løsning, så opretter jeg en tråd herinde og får hurtigt svar på mine spørgsmål.

Med Winblows havde jeg også langt større tekniske problemet end jeg nogensinde har haft med Ubuntu, så til nedenstående udtalelse, kan jeg kun sige præcis det samme om samtlige styresystemer fra Mikroblød... og de tager endda penge for at levere et så tåbeligt og fejlbehæftet system.
Towle skrev:Jeg begriber ikke, at nogen ved deres fulde fem tror, at man kan markedsføre et så tåbeligt, fejlbehæftet og anarkistisk system til en bredere kreds.


Towle skrev:jeg har mange brugere "mistænkt" for at have selve styresystemet som hobby - at det er det der er det interessante og ikke at bruge det til noget fornuftigt og produktivt.

Hmm... ja der er nogen der har det som en hobby, det kan vi ikke komme uden om, og uden disse hobby-personer ville Linux generelt ikke kunne eksistere, da de ikke får løn for at teste og udvikle styresystemet, men personligt er det ikke en hobby for mig, og jeg bruger kun min computer til at gå på nettet, redigere billeder og videoer, samt en sjælden gang til at spille, men keder jeg mig lidt, så begynder jeg at udforske mulighederne i Ubuntu, og stort set alle de problemer jeg har haft med Ubuntu siden mit permante skifte for snart 10 måneder siden, har været selvforskyldte pga. min egen nysgerrighed... og kun med den nuværende udgave (9.10) har jeg haft et alvorligt problem omkring PulseAudio der sluger hukommelsen, men selv her blev der fundet en løsning så det ikke skaber problemer i dagligdagen... og uden denne løsning havde jeg nedgraderet til 9.04.

Og mit generelle indtryk at Ubuntu er at det ikke kun er et styresystem for hobby-nørder, men så sandelig også i stor grad for den almindelige borger (som mig selv), og at det kun har 1 svaghed i konkurrencen med MikroBlød, nemlig pc-spil, for hvis alle spille kunne afvikles problemfrit via Wine og de andre lignende programmer, så kender jeg flere der gerne tog springet over til Ubuntu.
Men en eller anden dag bliver det ene problem forhåbenligt bedre og så vil vi stensikkert se en markant tilbagegang hos Winsucks...
Hilsen Kenny
laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Farvel og tak

Indlæg af laoshi »

Da det jo egentlig ikke er et spørgsmål om support er emnet nu flyttet til Off-topic
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Farvel og tak

Indlæg af Jimmyfj »

Det spillede ikke rigtigt for dig. Men mit spørgsmål til dig er; hvad gjorde du sélv for at få det til at spille for dig?

Din noget pinagtige bemærkning omkring brugere af Ubuntu GNU/Linux står, for mig, i skærende kontrast til, at min fru moder, som rundede de 70 i dec. 2009 kører med Ubuntu 9.10 på hendes computer. Jeg er da ganske sikker på, at min fru moder vil tage det som en hæderstitel at blive kaldt nørd inden for GNU/Linux :lol: Min samlever, for hvem en Pc blot er noget, der bare skal køre, afvikler Ubuntu 9.10 uden nogen problemer.

Jeg selv er ligeglad med dine troll-udtalelser, uanset hvor nedladende du formår at stykke dem sammen. For mig er det ikke Ubuntu, som har spillet fallit i dit tilfælde. Ubuntu er uden skyld i misseren, og hvad hvad/hvém lader det så tilbage at bebrejde?

Det er blevet skrevet, at Ubuntu, og GNU/Linux sikkert bliver mere venlig overfor spil via Wine i fremtiden. Det vil jeg ikke sætte mine spareskillinger på bliver tilfældet. Er det spil, man ønsker at afvikle, så køb en spilkonsol. En Pc har aldrig været, og bliver aldrig tiltænkt som en spil-platform, men derimod som et værktøj for masserne, til at gøre livet enklere.

Selv bruger jeg Ubuntu til langt mere end at surfe, læse mails, lytte til musik og se video på. Jeg bruger det primært på at oversætte software til dansk, og til at gøre mit til, at Ubuntu bliver bedre for den almene bruger.

Resten af din ordflom vil jeg ikke spilde tid på at kommentere. Din signatur fortæller jo alt om graden af din modenhed.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Towle
Indlæg: 75
Tilmeldt: 23. maj 2009, 19:48
Geografisk sted: Viborg

Re: Farvel og tak

Indlæg af Towle »

Artificial Intelligence skrev:Din erfaring =! andres erfaring

Den med lighedstegn-udråbstegn kender jeg ikke. Hvis du dermed antyder, at jeg skulle have kogt vælling på mine personlige erfaring og postuleret, at det svarer til andres erfaringer, er det forkert.
hvm skrev:Jeg vil så ikke savne din racistiske signatur, og den kan da i hvert fald ikke betegnes medmenneskelighed over for andre.

Den bemærkning havde jeg gerne undværet. At Hr. Khader ikke er født i Danmark er, i denne sammenhæng, fuldstændig ligegyldigt og tilfældigt.
Jimmyfj skrev:Men mit spørgsmål til dig er; hvad gjorde du sélv for at få det til at spille for dig?

Mange spørgsmål i dette forum, nogle på visse programmers mailinglister og atter andre i dk.edb.system.unix, samt mange timers selvstudier på nettet.
Jimmyfj skrev:Din noget pinagtige bemærkning omkring brugere af Ubuntu GNU/Linux ...
- - -
Jeg selv er ligeglad med dine troll-udtalelser, uanset hvor nedladende du formår at stykke dem sammen.
- - -
Resten af din ordflom vil jeg ikke spilde tid på at kommentere.

Er vi lidt hudløse i dette forum? Der skal sgu ikke meget til.[/quote]

Jeg beklager at jeg ikke selv var opmærksom på, at der findes et off-topic afsnit, for så ville jeg have postet der. Jag gjorde udtrykkeligt opmærksom på, at jeg udtrykte mine personlige erfaringer og min egen holdning og efterfølgende konklusion. Jeg har ikke gjort mig til af at have dybdeanalyseret og minutiøst have sammenlignet Ubuntu og Windows i hver detalje. Jeg må blot konstatere, at ingen tilgængelige Ubuntu-programmer matcher dem jeg plejer at bruge og at resten er yderst mangelfulde og fejlbehæftede. Det kan jeg ikke bruge til noget.

Jeg afstår fra yderligere debat, da den, kva foranstående, jo ikke vil kunne bygge på fakta og argumenter og hvorfor skulle jeg sprede mere misnøje, end jeg allerede har gjort.

Min tak for udvist hjælpsomhed var ikke desto mindre reel og ærligt ment.
En tom taxa kørte op foran Christiansborg og ud steg Naser Khader
Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Farvel og tak

Indlæg af Artificial Intelligence »

Towle skrev:
Artificial Intelligence skrev:Din erfaring =! andres erfaring

Den med lighedstegn-udråbstegn kender jeg ikke. Hvis du dermed antyder, at jeg skulle have kogt vælling på mine personlige erfaring og postuleret, at det svarer til andres erfaringer, er det forkert.


This:
Jeg begriber ikke, at nogen ved deres fulde fem tror, at man kan markedsføre et så tåbeligt, fejlbehæftet og anarkistisk system til en bredere kreds. Bevares, Windows har sine ulemper, men man skal jo bruges stort set al sin kostbare tid på at tilegne sig og vedligeholde Linux/Ubuntu, for at det overhovedet kører og jeg har mange brugere "mistænkt" for at have selve styresystemet som hobby - at det er det der er det interessante og ikke at bruge det til noget fornuftigt og produktivt.


Det er noget af en udtagelse at komme med, når du ikke kender systemet og dets opbygning. Så må det virkelig være en gåde for dig, hvorfor de fleste servers and supercomputers kører *nix og ikke Windows eller Mac.
Det kan godt være at du føler det er anarkistisk for dig, fordi du ikke "knækket" koden i opbygningen, men du har brugt mange år på at gøre dig bekendt med Windows. Så jeg finder denne udtagelse for invalid.
eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Farvel og tak

Indlæg af eitreach »

Jeg gider ikke en negativ debat med tåbelig mudderkastning, som det var tilfældet den anden dag. Hvis folk ikke kan styre deres temperamenter, må de slukke deres computer og drikke en kop té istedet.

Hvis den dårlige stemning fortsætter, kan jeg love for at denne tråd lever på lånt tid.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Svante

Re: Farvel og tak

Indlæg af Svante »

Jeg synes også tonen er en smule hadsk.
Hvis en bruger ikke falder for Linux, så er det fair nok, selvom jeg synes, det er synd.
Det kræver selvfølgelig at, man giver det en chance, men har man ikke mod på det - så OK.
Jeg tror folk vender tilbage til Linux på et senere tidspunkt. Tiden arbejder for os, da vi bliver flere og flere :-)
Warhawk
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 29. maj 2008, 22:41
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Farvel og tak

Indlæg af Warhawk »

For mig er det fair nok, hvis en bruger ikke føler sig hjemme i GNU/Linux Ubuntu af den ene eller anden grund, og på den baggrund vælger at vende tilbage til Windows. Men det harmer mig gevaldigt når personen kommer med så nedladende kommentarer og beskyldninger om Ubuntu og brugerne af systemet.

Men det er jo nok nemmere at give Ubuntu skylden for at det ikke fungerer end at indrømme egen inkompetence.

Så held og lykke med Windows og det malware, som automatisk følger med.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Farvel og tak

Indlæg af Jimmyfj »

Towle skrev:Jeg begriber ikke, at nogen ved deres fulde fem tror, at man kan markedsføre et så tåbeligt, fejlbehæftet og anarkistisk system til en bredere kreds.


"Fejlbehæftet, anarkistisk og tåbeligt system?" "Nogen, ved deres fulde fem."

"og jeg har mange brugere "mistænkt" for at have selve styresystemet som hobby - at det er det der er det interessante og ikke at bruge det til noget fornuftigt og produktivt."


Og igen hér. En slet skjult antydning af, at det er idéforladte og nørdede typer, som bruger GNU/Linux. Typer, som ikke er i stand til at lave interessante og fornuftige ting.

Til jer, som har skrevet en "irettesættelse" over visse skribenters sprogbrug: Tiltaler noget menneske mig på en nedladende og bedrevidende måde, svare jeg, sagligt, med samme mønt. Tovles indlæg er så nedladende og på grænsen af det tilladelige, at det skriger til himmelen. Og jeg kan ikke bruge jeres irettesættelser til noget som helst.

At han ikke ejer tålmodighed og indsigt til at give Ubuntu en chance skal jeg ikke laste ham. Men når han åbenlyst nedgør Ubuntu brugere, og brugere af GNU/Linux, generelt, så klikker jeg i mine reaktionsrelæer så det gnistre.

Jeg forstår heller ikke at forums ledelse går ind og forsvare en bruger, som så åbenlyst er nedladende overfor enhver, som bruger Ubuntu med succes.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Farvel og tak

Indlæg af eitreach »

Godt, så Jimmyfj - så har jeg ikke andre muligheder end at lukke tråden, hvis du ikke har noget tilovers for administrationens syn på dine, og andres indlæg i denne tråd. Hvis det bliver ved, må vi tage skrappere tiltag i brug.

Godaften.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393