PS3 HDMI lyd gennem tv'et til TV audio out??

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Bops
Indlæg: 173
Tilmeldt: 11. nov 2008, 16:01

PS3 HDMI lyd gennem tv'et til TV audio out??

Indlæg af Bops »

Hej Alle

Jeg ved det er totalt off-topic, men nu prøver jeg alligevel - da der helt sikkert sidder en der ved noget om det her:

Jeg har en PS3 jeg tilslutter mit tv via HDMI.

Til mit tv bruger jeg en B&W Zeppelin ipod højtaler for at få lidt mere lyd. Det virker fint til tv, men jeg får ikke lyden fra min PS3 ned til Zeppelin'en.

Da Zeppelin'en kun har en indgang (der kan bruges både til mini-jack og optisk mini-jack) vil jeg helst have PS3 lyden gennem tv og ned til Zeppelin, da jeg ellers vil skulle skifte stik hver gang jeg skifter fra tv signal til PS3 signal.

Er det ikke muligt at få playstationen til at give et lydsignal gennem HDMI, som mit tv formår at sende videre gennem den analoge out-put, eller den optiske out-put??

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Mvh

Bo
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: PS3 HDMI lyd gennem tv'et til TV audio out??

Indlæg af lath »

Bops skrev:Hej Alle

Jeg ved det er totalt off-topic, men nu prøver jeg alligevel - da der helt sikkert sidder en der ved noget om det her:

Jeg har en PS3 jeg tilslutter mit tv via HDMI.

Til mit tv bruger jeg en B&W Zeppelin ipod højtaler for at få lidt mere lyd. Det virker fint til tv, men jeg får ikke lyden fra min PS3 ned til Zeppelin'en.

Da Zeppelin'en kun har en indgang (der kan bruges både til mini-jack og optisk mini-jack) vil jeg helst have PS3 lyden gennem tv og ned til Zeppelin, da jeg ellers vil skulle skifte stik hver gang jeg skifter fra tv signal til PS3 signal.

Er det ikke muligt at få playstationen til at give et lydsignal gennem HDMI, som mit tv formår at sende videre gennem den analoge out-put, eller den optiske out-put??

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Mvh

Bo


Fra Dansk Wikipedia:
High-Definition Multimedia Interface eller HDMI er et interface (kabelforbindelse), som er en metode til overførsel af ukomprimerede digitale audio/video-signaler som er kendetegnende for High Definition TV (HDTV). De fleste nye fladskærme betegnes som "HD-ready" hvilket bl.a. indebærer at de er forsynet med HDMI-indgang.

Standarden understøtter forskellige båndbredder, farverdybder og funktioner alt efter HDMI revisionen


Hvis din Zeppelin kan S/PDIF (Sony/Philips Digital Interconnect Format) digital lyd skal du kigge efter en sådan udgang på dit TV (S/PDIF kan være enten et optisk signal eller et elektrisk signal), ellers skal du kigge analog lyd udgang på TVet.

Både dit TV og din Zeppelin skal naturligvis bruge samme type af signal (elektrisk eller optisk), og samme protokol (digital S/PDIF lydsignal eller analog HiFi lydsignal) for at der er 'hul igennem'.

Kan de ikke snakke samme type af signal og/eller samme protokol kræver det en form for adapter før der kommer lyd ud af din Zeppelin.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Bops
Indlæg: 173
Tilmeldt: 11. nov 2008, 16:01

Re: PS3 HDMI lyd gennem tv'et til TV audio out?? LØST

Indlæg af Bops »

Se nu blev det pludseligt en helt anden sag - stik imod hvad jeg har fået at vide i både HIFI-klubben og i 2 data butikker kan TV'et faktisk godt sende HDMI-lyd videre til S/PDIF, som jeg så kan køre ned i Zeppelinen.

Så nu har jeg endelig både TV-lyd OG PS3 lyd til Zeppelin - Genialt:-)

Tænkte sku nok at der var en her der vidste mere om det. Tusinde tak.