Ændre menuen i xp til ubuntumenu

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
fretplay
Indlæg: 119
Tilmeldt: 3. nov 2008, 22:41
Geografisk sted: Sdr jylland

Ændre menuen i xp til ubuntumenu

Indlæg af fretplay »

Hejsa
Har en maskine med win efter som der er nogle porogrammer jeg bare SKAL bruge som jeg kun kan få til at virke på win.
Nu er det sådan at jeg har kørt udelukkende med ubuntu i de sidste snart 2 år, og er blevet MEGET vant til den måde menu systemet er bygget op på.
Så er det jeg tænker om der er en måde hvorved man kan få xp til at køre med den menu der er i ubuntu, for er godt nok træt af at kigge på den i win xp.

-Desuden sys jeg den er noget pænere i ubuntu.
-Er egentlig ligeglad med om det er den 3 delte menu eller om det er menuen som i eks ubuntu-studio, bare den er som i en af dem.



vh
zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Ændre menuen i xp til ubuntumenu

Indlæg af zob »

Jeg ved ikke helt hvad det her er, men det ser skægt ud. http://sites.google.com/site/greengnomeoe/
Du må meget gerne fortælle, hvis du får erfaringer med det. Det ser jo sådan set ud til at være en slags gnome desktop der kører på windows. Men jeg lover absolut intet.
fretplay
Indlæg: 119
Tilmeldt: 3. nov 2008, 22:41
Geografisk sted: Sdr jylland

Re: Ændre menuen i xp til ubuntumenu

Indlæg af fretplay »

checker det lige ud
fretplay
Indlæg: 119
Tilmeldt: 3. nov 2008, 22:41
Geografisk sted: Sdr jylland

Re: Ændre menuen i xp til ubuntumenu

Indlæg af fretplay »

Fik så testet green gnome;

Installationsprocessen eller hvad man kan kalde det er lidt tjah hhe
Det den med at putte en fil ind her og der.

Herefter forløb det egentlig udenmærket, det virkede som det skulle, om end det ikke integrerer de allerede eksisterende mapper og div.

Så genstrtede jeg com, og så fik jeg en fejl meddelelse, og en til og en til hehe.

-Som de skriver på dereds hjemmeside er programmet stadig under udvikling, og det er vist kun på stadie 1,.01 eller lig så vidt jeg husker, så det vel begrenset hvad man kan forvente. -Hertil vil jeg så sige at det ser rigtig lovende ud, -meget ubuntu-like, -med de dejlige 3 menuer omend med en anden form for skrivebords egenskab menu, -(ingen højreklik funktion bla).

Jeg valgte at afinstallere det igen pga 2 ting;

1; fejlmeldingerne som gjorde at skrive bordet en gang i mellem frøs fuldstendig.
2: At intet var integreret i menuerne af sig selv hvad angår software og dokumenter og lig.



men som sagt ellers rigtig flot at se på og dejlig bekendt :-)