Hej
Jeg er helt ny i dette forum og med linux. Efter at have opdateret til Ubuntu 9.10 virker mit trådløse netkort ikke mere, eller jeg kan i hvert fald ikke få det til at virke. Jeg har internet på den før jeg opdaterede og internettet virker fint på min anden laptop (som kører xp).
Jeg synes jeg har kigget en del rundt i dette forum og andre, men jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre.
Håber nogle kan hjælpe mig
Mit trådløse netværk virker ikke efter opdatering til 9.10
-
- IRC nickname: Villum
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Mit trådløse netværk virker ikke efter opdatering til 9.10
Villumsen skrev:Hej
Jeg er helt ny i dette forum og med linux. Efter at have opdateret til Ubuntu 9.10 virker mit trådløse netkort ikke mere, eller jeg kan i hvert fald ikke få det til at virke. Jeg har internet på den før jeg opdaterede og internettet virker fint på min anden laptop (som kører xp).
Jeg synes jeg har kigget en del rundt i dette forum og andre, men jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre.
Håber nogle kan hjælpe mig
Hej og velkommen til forum
Det er sådan at drivers potentielt ikke virker korrekt, hvis ikke man staks kører Opdateringshåndtering som det første efter en nyinstallation! (Det er en kendt fejl):
Fra http://www.ubuntu.com/getubuntu/releasenotes/910#Package%20list%20must%20be%20manually%20refreshed%20before%20installing%20drivers
Package list must be manually refreshed before installing drivers
The "Hardware Drivers" tool (Jockey) requires up to date package lists before it detects and advertises necessary driver packages. Immediately after a new installation, these package lists will not be present. Before running Jockey for the first time, update the package lists using System->Administration->Software->Update Manager (on Ubuntu) or "KPackageKit" (on Kubuntu). (462704)
(462704) er et link til beskrivelse af fejlen, og hvad der sker med fejlen:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/jockey/+bug/462704
Du skal gøre som de skriver herover:
Lav en kablet forbindelse fra din Ubuntu computer til din router eller dit modem, så du har en internet forbindelse der virker.
Kør Opdateringshåndtering fra System > Administration menuen.
Klik på Kontrollér, og derefter Installér opdateringer.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags