Jeg har problemer med at konfigurationsprogrammet til vindueshåndteringen ikke starter op. Der er ingen vindues ramme på vinduerne og alle vinduer jeg åbner lægger sig øverst i venstre hjørne af skærmen.
Jeg aner ikke hvad jeg har lavet. Jeg har ikke installeret noget eller rodet ved noget andet i lang tid. Pludselig var fejlen der bare.
Hvis jeg beder compiz om at "reload window manager", så hvirker det hele som det skal.
Er der nogen der har nogle bud på hvad der er galt. Har prøvet at finde frem til fejlen selv.. men det har ikke lykkedes.
På forhånd tak.
Konfigurationprogram til vindueshåndtering virker ikke!!
-
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: Konfigurationprogram til vindueshåndtering virker ikke!!
Nubuntu skrev:Jeg har problemer med at konfigurationsprogrammet til vindueshåndteringen ikke starter op. Der er ingen vindues ramme på vinduerne og alle vinduer jeg åbner lægger sig øverst i venstre hjørne af skærmen.
Jeg aner ikke hvad jeg har lavet. Jeg har ikke installeret noget eller rodet ved noget andet i lang tid. Pludselig var fejlen der bare.
Hvis jeg beder compiz om at "reload window manager", så hvirker det hele som det skal.
Er der nogen der har nogle bud på hvad der er galt. Har prøvet at finde frem til fejlen selv.. men det har ikke lykkedes.
På forhånd tak.
mon ikke det er vinduesdekorationer der er slået fra i compiz
-
Nej dekoration er ikke slået fra i Compiz. Jeg prøver at afinstallerer compiz engang. Det kan da virkelig ikke passe at jeg skal til at reinstallere ubuntu bare for det her..
-
- Geografisk sted: Køge
Har du prøvet at gøre det fusion-icon?
-
Artificial Intelligence skrev:Har du prøvet at gøre det fusion-icon?
gøre hvad..?? Nu har jeg afinstalleret det hele.. compiz setup og fusion.. men det virker stadig ikke.
-
Kode: Vælg alt
sudo apt-get install fusion-icon
Du kan derved sætte fusion-icon til at starte up hver gang. Med fusion-icon kan du nemt styrer compiz/emerald etc.
-
Men jeg havde Fusion-icon installeret.. men hvordan får jeg det til at starte op hver gang.???
-
Nu er jeg ikke på ubuntu, så jeg kan ikke være helt sikkert;
Under System tab burder der være en noget der hedder "sessioner", men jeg mener at den har ændret navn i ubuntu 9.10
Når du har fundet den kan du lave en der hedder;
Navn: Fusion Icon
Kommando: fusion-icon
Under System tab burder der være en noget der hedder "sessioner", men jeg mener at den har ændret navn i ubuntu 9.10
Når du har fundet den kan du lave en der hedder;
Navn: Fusion Icon
Kommando: fusion-icon
-
Super.. du er en helt. Nu virker det bare.. lækkert. Jeg har bokset rundt med det her i en måneds tid nu.. så det var dejligt at få det lavet.
-
Det var så lidt
Du kan bruge sessioner også til andre applikationer, du vil ha' til at starte automatisk.
Du kan bruge sessioner også til andre applikationer, du vil ha' til at starte automatisk.