Køre Ubuntu fra Virtualbox

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
gemini

Køre Ubuntu fra Virtualbox

Indlæg af gemini »

Hej
Jeg har prøvet at installere Ubuntu fra Virtualbox (som kører på Vista). Det fungerer sådan set, men skærmen/skrivebordet i Ubuntu er lille (måske 800 x 600) når den køres fra Virtualbox. Min computer har en 17" skærm med en rimelig god opløsning. Det lader til, at problemet med den lille Ubuntu skærm kun er der, når Ubuntu køres fra Virtualbox. På en anden computer - som kun kører Ubuntu, er der ingen problemer med skærm størrelse/skrivebord. Er der nogen som måske har en løsning på problemet ? På forhånd tak. Mvh Kim
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Køre Ubuntu fra Virtualbox

Indlæg af soundpartner »

gemini skrev:Hej
Jeg har prøvet at installere Ubuntu fra Virtualbox (som kører på Vista). Det fungerer sådan set, men skærmen/skrivebordet i Ubuntu er lille (måske 800 x 600) når den køres fra Virtualbox. Min computer har en 17" skærm med en rimelig god opløsning. Det lader til, at problemet med den lille Ubuntu skærm kun er der, når Ubuntu køres fra Virtualbox. På en anden computer - som kun kører Ubuntu, er der ingen problemer med skærm størrelse/skrivebord. Er der nogen som måske har en løsning på problemet ? På forhånd tak. Mvh Kim

jeg har oplevet det samme, og det skyldes at ubuntu ikke har en driver til det simulerede grafikkort som virtualbox sætter op til ubuntu.
jeg fandt i sin tid et fix til kubuntu, men husker ikke hvad det var.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Re: Køre Ubuntu fra Virtualbox

Indlæg af zob »

Fra en af menuerne kan du installere "Guest addons", prøv det.