slingboks
-
- IRC nickname: blfriis
- Geografisk sted: Randers
slingboks
Hej er der nogen der har kendskab til slingboks...og om det virker i ubuntu,det er en boks der sender tv signal fra parabol/kabeltv via router og til f.eks. sommerhus
Ubuntu 15.04 Unity og ZorinOS 9 Ultimate http://zorin-os.dk/index.php
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: slingboks
Blfriis skrev:Hej er der nogen der har kendskab til slingboks...og om det virker i ubuntu,det er en boks der sender tv signal fra parabol/kabeltv via router og til f.eks. sommerhus
Jeg har prøvet at kigge på slingbox.dk, hvor de sælger apparatet. Jeg mangler noget dokumentation på apparatet for at kunne svare på dit spørgsmål, så hvis du lige kunne lave et nyt indlæg her i tråden med link til noget dokumentation, så kan jeg hjælpe dig.
Generelt kan jeg fortælle dig at du skal have et højhastigheds low-latency[1] netværk for at få knas-fri TV billede og lyd.
/Lars
[1] Low latency network:
Netværk med en lav tidsforsinkelse er en nødvendighed med transmission af lyd, og i særdelshed video/TV signaler. Det betyder at du nok kommer til at bruge en 1 GBit/s Ethernet switch.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- IRC nickname: blfriis
- Geografisk sted: Randers
Re: slingboks
lath skrev:Blfriis skrev:Hej er der nogen der har kendskab til slingboks...og om det virker i ubuntu,det er en boks der sender tv signal fra parabol/kabeltv via router og til f.eks. sommerhus
Jeg har prøvet at kigge på slingbox.dk, hvor de sælger apparatet. Jeg mangler noget dokumentation på apparatet for at kunne svare på dit spørgsmål, så hvis du lige kunne lave et nyt indlæg her i tråden med link til noget dokumentation, så kan jeg hjælpe dig.
Generelt kan jeg fortælle dig at du skal have et højhastigheds low-latency[1] netværk for at få knas-fri TV billede og lyd.
/Lars
[1] Low latency network:
Netværk med en lav tidsforsinkelse er en nødvendighed med transmission af lyd, og i særdelshed video/TV signaler. Det betyder at du nok kommer til at bruge en 1 GBit/s Ethernet switch.
Jeg har ikke noget dokumentation jeg har også bare læst om den.. men kunne godt bruge det hvis det virkede.. jeg kender nogen i spanien der bruger det når de er på ferie og de siger det virker fint på windows,så skulle bare vide om nogen havde erfaring med slingboks og ubuntu..
Ubuntu 15.04 Unity og ZorinOS 9 Ultimate http://zorin-os.dk/index.php