Avidemux / .ogv format? (LØST) Emnet er løst

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Avidemux / .ogv format? (LØST)

Indlægaf Spotten » 26. dec 2009, 05:46

Hej.

Kan det passe Avidemux ikke kan finde ud af .ogv formatet?

Har optaget en video til en kammerat for at vise ham hvor nemt det er at bruge Ubuntu i forhold til Windows, og vil så lave denne video om som jeg optog med "recordmydesktop" til en DVD, jeg er så bare lidt i tvivl da jeg ikke helt ved hvilket format jeg skal lave den om til?

Sidder og roder med programmet "Transmageddon", og der kan jeg lave min .ogv fil om til "Video Passthrough" eller "Theora" eller "Dirac" eller "H264" eller "MPEG2" eller "MPEG4/DivX5" eller "Xvid" eller "H263plus" eller "WindowsMediaVideo2".

Men hvilken en skal jeg vælge for at lave den om til en DVD bagefter, eller evt. bare lave den så den er lige klar til at brænde ud på en DVD og se på en "stand-alone" DVD maskine?

På forhånd tak.
Senest rettet af Spotten 31. dec 2009, 05:46, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: Avidemux / .ogv format?

Indlægaf Toddvarg » 26. dec 2009, 11:41

Hvis jeg skal lave avi filer om til dvd, bruger jeg programmet DeVeDe. Det kan du indsætte både undertekster og filer i sammen. Jeg har ikke testet hvilket formater den kan konvertere udover avi filer, jeg mener jeg også har lavet en fra mpeg4. DeVeDE laver den om til en iso-fil der fungere uden problemer i en normal dvd spiller.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Avidemux / .ogv format?

Indlægaf Spotten » 26. dec 2009, 15:57

Toddvarg skrev:Hvis jeg skal lave avi filer om til dvd, bruger jeg programmet DeVeDe. Det kan du indsætte både undertekster og filer i sammen. Jeg har ikke testet hvilket formater den kan konvertere udover avi filer, jeg mener jeg også har lavet en fra mpeg4. DeVeDE laver den om til en iso-fil der fungere uden problemer i en normal dvd spiller.


Hej.

Problemet er bare jeg har et kamera der optager i MOV, og når det handler om optagelser af mit skrivebord, så er det ogv formatet.

Kan DeeVeeDee tage dem tror du?

På forhånd tak.

EDIT1: Den snupper dem sgu fint med DeeVeeDee, altså ogv filerne, og laver dem som du siger til en ISO fil der bare brændes ud på en skive, og så er den klar! :-)

EDIT2: Jeg synes dog der ryger en del kvalitet, og den ogv fil er kun på 300mb ca, og skal smides over på en DVD, så den burde jo ikke komprimere det?

Mange tak for hjælpen.

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: Avidemux / .ogv format?

Indlægaf Toddvarg » 27. dec 2009, 16:58

Jeg syns ikke generelt at det forringer kvaliteten, men så hurtig det kommer op på et større tv, så ser man måske hvor dårlig kvaliteten var i udgangspunktet.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Avidemux / .ogv format?

Indlægaf Spotten » 28. dec 2009, 06:44

Toddvarg skrev:Jeg syns ikke generelt at det forringer kvaliteten, men så hurtig det kommer op på et større tv, så ser man måske hvor dårlig kvaliteten var i udgangspunktet.


Selvsamme skærm bruges til fremvisning af både original optagelsen og efter den er konverteret, størrelsen er ca den samme, så jeg forstår ikke hvorfor kvaliteten bliver så ringe, eller kan det være fordi den skalere til 720x576 hvor den oprindelige optagelse er 1680x1050?

EDIT: Ja, jeg kan se den skalere det, det er nok også grunden til jeg kan se forskel på originalen og det endelige resultat, måske fordi den afspilles på PC`en, som jo køre 1680x1050 og dermed trækker DVD`en større.

Gad bare ikke spilde en skive på det hvis det alligevel ikke blev godt, men kan jo prøve at sætte opløsningen på maskinen her ned evt.

Tilbage til "Opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Brandwatch [Crawler] og 0 gæster