Introduktion
Nogle brugere af Linux kan godt lide åbenheden i Linux og softwaren til et Linux system - I Ubuntu Danmarks tilfælde er det så Ubuntu, og dens varianter.
Åbenheden kommer fra det faktum at softwaren er Open Source (GPL, BSD, og ligende licenser), hvilket gør det muligt at sætte sig ind i hvordan noget bestemt software virker, eller bør virke.
Laver du software til Linux/Ubuntu?
Skriv et nyt indlæg om hvad du går rundt og sysler med af software-projekter på din Linux-box.
Her kommer mit projekt ...
Hvad jeg går og laver med Linux eller Ubuntu?
For mit vedkommende er det Linux - altså Linux kernen ("Linux" er kun navnet på en operativsystem kerne, ikke et helt operativsystem med alle dets programmer).
Sådan mere specifikt er det USB Core subsystemet jeg har kig på, fordi jeg har noget USB gadget hardware der ikke rigtig virker helt optimalt - hvilket irriterer mig, og så må man jo lave en device driver, hvis der ikke er nogen der allerede har lavet en.
Ja, jeg ved godt at det meste af de tidligere USB kernelspace-drivers er blivet til userland-devicedrivers, men denne dims er lidt speciel - og det kan være at jeg er heldig at min USB dims også kan nøjes med at være en userspace-driver - men det ved jeg ikke endnu. Jeg skal have lavet noget mere research.
/Lars
Laver du software til Linux, Ubuntu? Hvilken?
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Laver du software til Linux, Ubuntu? Hvilken?
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags