Julegave: Gratis kontorpakke til linux

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Julegave: Gratis kontorpakke til linux

Indlæg af zob »

Et lille tysk firma der normalt sælger SoftMaker Office, har her til jul valgt at give deres 2008 udgave væk - helt gratis. Ikke nok med det, for hvert download, vil de give 0.10 euro til velgørende formål. Så man kan da i det mindste downloade det.
http://loadandhelp.de/home-en.html

Ja ja, jeg har jo openoffice, hvorfor skal jeg have endnu en gratis kontorpakke?

Så vidt jeg har forstået er SoftMaker Office langt hurtigere, fylder kun 70 MB og er dermed meget velegnet til ældre hardware. I visse reviews bliver det også påstået at kompatibiliteten med MS Office er bedre end i OpenOffice.
http://www.infoworld.com/d/applications ... iceorg-445

Det ville nok komme an på en prøve. Jeg tror nu ikke jeg vil af med OpenOffice, men der sker jo ikke noget ved at downloade skidtet.

Tilføjelse: Tilbuddet gælder indtil 31/12-09
hvm
Indlæg: 232
Tilmeldt: 29. maj 2008, 09:54
Geografisk sted: København

Re: Julegave: Gratis kontorpakke til linux

Indlæg af hvm »

Jeg har lige installeret og brugt det til at læse korrektur for nogen i et .doc-dokument. Grafisk virker det ret gammeldags, men det er hurtigt til at åbne, hvilket jeg synes godt om. Hvis korrekturen går godt igennem vil jeg absolut bruge det igen.

Tak for tippet!
Warhawk
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 29. maj 2008, 22:41
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Julegave: Gratis kontorpakke til linux

Indlæg af Warhawk »

Hvordan ser det ud med programmeringen? - bygger programmet også på lukket proprietær kode ligesom M$? Så er man jo sådan set lige vidt.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Julegave: Gratis kontorpakke til linux

Indlæg af zob »

Jeg må indrømme at jeg ikke ved det, men jeg mistænker det faktisk for at være lukket. Det ville i sig selv være trist. Men på den anden side... Hvis nu det kan et eller andet... Hvis det kan folk ud af fordærv (MS... eller endnu værre Apple, måske, men det er vist politisk ukorrekt at sige)... Man ved jo aldrig...