Boot sekvens fryser på bærbar

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
blashyrkh
Indlæg: 14
Tilmeldt: 19. feb 2007, 16:46
Geografisk sted: Korsør

Boot sekvens fryser på bærbar

Indlægaf blashyrkh » 4. aug 2007, 17:43

Har en HP bærbar (dv6300 serien) hvor jeg gerne ville have Ubuntu på. Jeg kørte CD'en og fik uden problemer installeret det. Jeg var lykkelig :D
Nu er det så bare, når jeg booter så stopper den orange load-bar ca 40% inde, og er ikke meget for at gå videre. Jeg prøvede det gamle Windåse trick med ctrl+alt+del og Ubuntu blev straks loaded.
Jeg troede det var en "første-gangs-fejl" i opstarten, opdaterede systemet og genstartede computeren.

Samme scenarie udspiller sig, ca. 40% inde fryser boot-ningen (?) denne gang trykkede jeg bare delete, og login billedet kommer frem efter endt load.

Hvad kan skyldes denne fejl? kan jeg på nogen måde se det der loades bag Ubuntu logoet, og hvor det går galt?

Jeg får under opstart en fejl med "Failed to allocate mem resource [indsæt HEX-nummer her]", men så vidt jeg kan læse mig frem til på diverse fora, burde det ikke have indflydelse på mit andet problem, men er der nogen der kan fortælle hvad det er/gør?

PS. Jeg er ret ny i den praktiske Linux-verden så uddybende forklaringer tak :shock:
There are no stupid questions, just stupid people.

blashyrkh
Indlæg: 14
Tilmeldt: 19. feb 2007, 16:46
Geografisk sted: Korsør

Løsningen er fundet

Indlægaf blashyrkh » 6. aug 2007, 07:50

Jeg har løst mit problem. Jeg fandt ud af at man under opstart kunne trykke ALT+F1 og derved se alle de states/sekvenser der bliver loaded.
Under "Configuring Network Interface" gik der typisk et par minutter før maskinen havde fundet ud af hvad der skulle ske og derefter bootede færdig.
Til at starte med troede jeg der var "intel_rng: FWH not detected" men der var altså uden skyld.

Jeg søgte på google, og der kom mange bug reports, så jeg kiggede dem alle igennem, og fandt en løsning! Hvor elegant den er ved jeg ikke :?

I terminalen skrives:

Kode: Vælg alt

sudo update-rc.d -f networking remove

Denne linje skulle (efter sigende) bevirke at man ikke kan have flere connections på en gang fx. wireless samtidig med wired, men det har jeg heller ikke brug for :) Er der nogen der kan bekræfte dette?
There are no stupid questions, just stupid people.

Tilbage til "Opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster