2 Gange ubuntu???? (Løst)

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Dresen

2 Gange ubuntu???? (Løst)

Indlæg af Dresen »

Hej jeg tror måske jeg har kommet til og instaler ubuntu på min acer aspire one, 2 gange. når den starter op og bootloader kommer, står der. "Ubuntu, Linux 2.6.31-16-generic" og "Ubuntu, Linux 2.6.31-14-generic" kan det så ikke passe der er to instaleret? Jeg bruger "Ubuntu, Linux 2.6.31-16-generic" og så vil jeg gerne ha slettet "Ubuntu, Linux 2.6.31-14-generic" kan det lade sig gøre og hvordan..?
Skal lige siges det er dualboot sammen med windows xp.
Jimmyfj
Geografisk sted: Nordjylland

Re: 2 Gange ubuntu????

Indlæg af Jimmyfj »

Jeg tror ikke det er tilfældet, at du har installeret Ubuntu GNU/Linux to gange. De to kerner, GRUB viser dig under opstart svare til at du har fået en nyere, opgraderet kerne ind på systemet, og stadig har den "gamle" kerne liggende. Dette betyder ikke noget, andet end, at hvis den nye kerne skulle fejle, så kan du kører den gamle.

Edit:

TIP: For at regne alderen på din kerne ud, så du derved har styr på alderen, og sikkerheden, skal du tage den seneste version du har installeret, f.eks. 2.6.31.16, kigge på nummeret som er det tredje tal i kernel-version, her 31, og regne tre måneder bagud. (Kernel 2.6.31.xx i 9.10 - 9.10, [udgivet i oktober 2009], og med kerne-version 2.6.31.xx er kernen således fra august måned 2009) Denne udregning for at hjælpe dig med at være up-to-date m.h.t. sikkerhed. Et yderligere tjek af kerne-versionen, hvor du kigger på de sidste tal i versions-nummeret giver dig et praj om, hvad udviklerne hos Canonical anser for at være en stabil RC-udgave af kernen. Således vil Kernel 2.6.31.16 svare til RC6 inden vi rammer kernel 2.6.32.xx.

Det er næsten selvsagt, at jo nyere kernel er, jo flere sikkerheds-tiltag er kommet med i kernen.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"

Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Dresen

Re: 2 Gange ubuntu???? LØST

Indlæg af Dresen »

Ok tak for svar, men så er det vil løst..