hej
jeg har lidt problemer med oprette forbindelse mellem min pc og min nokia
jeg sætter den til via den usb kabel som fulgte med mobilen
når jeg sætter den til og vælger "dataoverførelse"
så kommer der en "ikon" på min skrivebord hvor der står 8,0 GB filsystem
jeg går ind i mappen som hedder IMAGE der lagde den første billed jeg tog, men
nu har jeg taget stikket ud af computeren og taget en billed men den nye billed kommer ikke frem
og jeg slettede den anden billed da jeg havde overført den til skrivebordet.
jeg har prøvet at genstarte computeren og mobilen men det er ligesom at den ikke vil
opdatere den mappe som hedder IMAGE.
hvad gør jeg nu ???
jeg har mulighed for at oprette en vnc forbindelse så du kan fjernstyre min computer
jeg er ved at skifte fra vista til ubuntu, men der er lige nogle opstartsproblemer
som jeg lige skal have styr på inden jeg skifter helt til linux
men jeg er meget imponeret over den stabile flade
//dcedata
ubuntu 9.10 og nokia n86 8GB
-
- IRC nickname: dcedata
- Geografisk sted: Pandrup
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: ubuntu 9.10 og nokia n86 8GB
dcedata skrev:hej
jeg har lidt problemer med oprette forbindelse mellem min pc og min nokia
jeg sætter den til via den usb kabel som fulgte med mobilen
når jeg sætter den til og vælger "dataoverførelse"
så kommer der en "ikon" på min skrivebord hvor der står 8,0 GB filsystem
jeg går ind i mappen som hedder IMAGE der lagde den første billed jeg tog, men
nu har jeg taget stikket ud af computeren og taget en billed men den nye billed kommer ikke frem
og jeg slettede den anden billed da jeg havde overført den til skrivebordet.
jeg har prøvet at genstarte computeren og mobilen men det er ligesom at den ikke vil
opdatere den mappe som hedder IMAGE.
hvad gør jeg nu ???
jeg har mulighed for at oprette en vnc forbindelse så du kan fjernstyre min computer
jeg er ved at skifte fra vista til ubuntu, men der er lige nogle opstartsproblemer
som jeg lige skal have styr på inden jeg skifter helt til linux
men jeg er meget imponeret over den stabile flade
//dcedata
Hvilken software bruger du? Hvis det er backup af SMS, kontakter osv. er Wammu ret god. Du skal huske at konfigurere telefonen korrekt (vælge noget andet end Nokia PC suite - det er i hvert fald tilfældet for en N95 II (N95 8GB)).
Du kan få telefonen til at virke som et USB Mass Storage device (=en flashdisk), og sådan en finder Linux nemt.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- IRC nickname: dcedata
- Geografisk sted: Pandrup
hej
hvordan får jeg min mobil til at virke som en USB Mass Storage device (=en flashdisk)
//dcedata
hvordan får jeg min mobil til at virke som en USB Mass Storage device (=en flashdisk)
//dcedata
-
- Geografisk sted: Esbjerg
dcedata skrev:hej
//dcedata
Hejsa, jeg har ikke Nokia, men derimod en Sony Ericsson Satio. Begge telefoner kører Symbian S60, så der bør ikke være nogen væsentlig forskel. På min får jeg forskellige valgmuligheder når jeg tilslutter USB - her vælger jeg USB-lager. Så fungerer det som USB Mass Storage, og man kan tilgå filerne.
Jeg kan også forbinde telefonen via Bluetooth og benytter dette i mange tilfælde.
Det som ikke fungerer er de funktioner som er knyttet til PC Suite m.m., f.eks. Multimedie synkronisering.
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD