symlinks virker over SMB men ikke NFS

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
tola5

symlinks virker over SMB men ikke NFS

Indlæg af tola5 »

Hej jeg lavet en tråd til hjælp med symlinks, men have ikke forstået hvad dr var galt så det bliv lidt uprasisk så håber det er ok jeg laver en ny, jeg har sat symlinks op på min ubuntu som er EXT4 der kan komme ind på symlinks via SMB (samba) deling fra min popcorn hour c-200 og min windows 7, men via NFS kan jeg godt se mappen men ikke få afgang har sat NFS op sådan her,

/home/tobias/DVD 192.168.1.100(ro,async,no_root_squash,subtree_check)

har jeg gjort en fajl der ?, har jeg sikker nok :D, en anden ting er jeg har nogle NTFS HDD har prøvet af sætte symlinks op der til også, og der kan jeg slet ikke se symlinks værgen via SMB eller NTFS på min popcorn hour c-200, men jeg kan godt se det via SMB på min windows 7 maskine , har i nogle bud i starten ville jeg bare få det til af virke med NTFS men lyd til det var meget besværligt. så har tænkt af gå hele vejen og formetere mine HDD til linux filsystem da jeg jo også sliper for et tungt os og antivirus til min filserver :)

ps. håber i kan læse det har brugt firefox til hjælp til stavning som var en der fortalte om men , og . har jeg ikke styr på så er nok forkret :)