Hej
Jeg har lige fået en HP Envy 15. Jeg har fået rykket windÅze 7 af maskinen og installeret Ubuntu 9.10 64 bit.
Meeeen jeg har en giga problem. Det er sådan en moderne mousepad ala. Mac hvor mousepad og muse knapperne er ud i et.
Men i ubuntu har jeg ingen knapper i bunden af mousepad'en :-/
Nogle bud på hvordan jeg løse det? Det er en synaptic mousepad der sidder på maskinen.
Mvh
Jesper Vels
HP envy 15 mousepad
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Re: HP envy 15 mousepad
Har du mulighed for at vælge en anden kernel under opstart (i grub)? Jeg havde et mousepad problem for nylig (helt død) som jeg løste ved at køre en tidligere kernel. Det er dem der hedder sådan noget som 2.6.31-16 og 2.6.31-15 og så videre nedad. Prøv at boote på en anden kernel.
-
Hej
Det vil jeg lige prøve i morgen.
Er igang med at installer windÅZe da jeg kan se der er kommet en bios update :-/ self. ingen mulighed for at gøre lige som de gode gamle dag med en floppy.
Men jeg kan godt peje rundt med musen, og når jeg "dobbelt" klikker på mousepad'en virker den godt nok som et klik, men jo ikke optimalt når man ved i bunden er der to fine knapper som bare ikke virker
/Jesper
Det vil jeg lige prøve i morgen.
Er igang med at installer windÅZe da jeg kan se der er kommet en bios update :-/ self. ingen mulighed for at gøre lige som de gode gamle dag med en floppy.
Men jeg kan godt peje rundt med musen, og når jeg "dobbelt" klikker på mousepad'en virker den godt nok som et klik, men jo ikke optimalt når man ved i bunden er der to fine knapper som bare ikke virker
/Jesper
-
Hej,
jeg har lige fået en Envy 15. Fik du løst problemet og er du stødt på andre problemer. Jeg overvejer kraftigt at "konvertere" fra Windows til Linux/Ubuntu.
jeg har lige fået en Envy 15. Fik du løst problemet og er du stødt på andre problemer. Jeg overvejer kraftigt at "konvertere" fra Windows til Linux/Ubuntu.
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Hej
er vi her ude i noget snavs?
iflg licensen til win7, fremgår, at man ikke må bruge hardwaren til andet, end noget der er win7baseret. (min fremhævelse)
iflg licensen til win7, fremgår, at man ikke må bruge hardwaren til andet, end noget der er win7baseret. (min fremhævelse)
stra8. OMFANGET AF LICENSEN. Softwaren er licenseret og ikke solgt. Denne aftale giver Dem kun visse
rettigheder til at bruge de funktioner, der er inkluderet i den licenserede softwareversion. Producenten
eller den, der installerede softwaren og Microsoft forbeholder sig alle andre rettigheder. Medmindre
gældende lovgivning giver Dem flere rettigheder, har De kun ret til at bruge softwaren i
overensstemmelse med denne aftales udtrykkelige ordlyd. De skal ved at gøre dette overholde alle
tekniske begrænsninger i softwaren, der kun tillader, at De kan bruge den på bestemte måder. De må
ikke
· arbejde uden om de tekniske begrænsninger i softwaren,
· foretage reverse engineering, dekompilering eller disassemblering af softwaren, medmindre, og
kun i det omfang, sådanne handlinger udtrykkeligt og på trods af nærværende begrænsning er
tilladt i henhold til gældende lovgivning,
· bruge computerens komponenter til at køre programmer, der ikke kører på softwaren,
· lave flere kopier af softwaren end det antal, der er specificeret i denne aftale eller er tilladt i
henhold til gældende lovgivning på trods af nærværende begrænsning,
· offentliggøre softwaren, så andre kan kopiere den,
· leje, lease eller udlåne softwaren, eller
· bruge den til kommercielle software-hosting-tjenester.
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Ahh hva?
-
Stra skrev:Hej
iflg licensen til win7, fremgår, at man ikke må bruge hardwaren til andet, end noget der er win7baseret. (min fremhævelse)stra8. OMFANGET AF LICENSEN. Softwaren er licenseret og ikke solgt. Denne aftale giver Dem kun visse
rettigheder til at bruge de funktioner, der er inkluderet i den licenserede softwareversion. Producenten
eller den, der installerede softwaren og Microsoft forbeholder sig alle andre rettigheder. Medmindre
gældende lovgivning giver Dem flere rettigheder, har De kun ret til at bruge softwaren i
overensstemmelse med denne aftales udtrykkelige ordlyd. De skal ved at gøre dette overholde alle
tekniske begrænsninger i softwaren, der kun tillader, at De kan bruge den på bestemte måder. De må
ikke
· arbejde uden om de tekniske begrænsninger i softwaren,
· foretage reverse engineering, dekompilering eller disassemblering af softwaren, medmindre, og
kun i det omfang, sådanne handlinger udtrykkeligt og på trods af nærværende begrænsning er
tilladt i henhold til gældende lovgivning,
· bruge computerens komponenter til at køre programmer, der ikke kører på softwaren,
· lave flere kopier af softwaren end det antal, der er specificeret i denne aftale eller er tilladt i
henhold til gældende lovgivning på trods af nærværende begrænsning,
· offentliggøre softwaren, så andre kan kopiere den,
· leje, lease eller udlåne softwaren, eller
· bruge den til kommercielle software-hosting-tjenester.
Hej
Oki jeg tager en enkelt billet til "vester fængsel" he
Nej jeg har ikke fået det til at virke, prøver igen her til april hvor der kommer ny ubuntu.
/Jesper
-
Hej,
så kan vi jo snakke lidt Linux i "Vestre"
Jeg kører videre med ubuntu på min gamle HP. Du må gerne give lyd til april.
/Thomas
så kan vi jo snakke lidt Linux i "Vestre"
Jeg kører videre med ubuntu på min gamle HP. Du må gerne give lyd til april.
/Thomas