Streaming tv til sommerhuset ?

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Nordsig
Indlæg: 361
Tilmeldt: 1. nov 2009, 20:11
Geografisk sted: Varde

Streaming tv til sommerhuset ?

Indlæg af Nordsig »

Hejsa

Er der nogen der kender et program til linux/Ubuntu hvor der er mulighed for at streame eks.HD tv til sommerhuset ?

Krav er at man skal kunne sidde i sommerhuset og modtage de kanaler man nu engang har betalt for der hjemme og selvfølgelig også skifte kanal.

Har kikket på Linuxmce, men ved ikke om den kan uden det bliver for kompliceret.

Jeg ser det som at man har en pc/mediacenter i sommerhuset og derfra styrer pc der hjemme (skifter kanal mm.) hvorved man så sidder tilbagelænet og nyder kanalerne.
UBUNTU 22.04 på ToshibaSATELLITE-Z830-10W
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Streaming tv til sommerhuset ?

Indlæg af lath »

Nordsig skrev:Hejsa

Er der nogen der kender et program til linux/Ubuntu hvor der er mulighed for at streame eks.HD tv til sommerhuset ?

Krav er at man skal kunne sidde i sommerhuset og modtage de kanaler man nu engang har betalt for der hjemme og selvfølgelig også skifte kanal.

Har kikket på Linuxmce, men ved ikke om den kan uden det bliver for kompliceret.

Jeg ser det som at man har en pc/mediacenter i sommerhuset og derfra styrer pc der hjemme (skifter kanal mm.) hvorved man så sidder tilbagelænet og nyder kanalerne.


VNC fra http://www.videolan.org/vlc/ som findes i vlc pakken gør det*, men først skal hastigheden på din internetsforbindelse måske opgraderes til min 10 Mbit/10 Mbit, eller måske helt op til 20 Mbit/ 20 Mbit for at der hel nok igennem for en HDTV stream download og upload til sommerhuset, som også skal have en min downloadhastighed som også er min. 10 eller? 20 Mbit.

Det er måske bare billigere at bestille TV fra BoxerTV, og så have 2 stk DVB-T MPEG4 bokse, hvor man så tager krypteringsmodulet med sig.

/Lars

*:
Billede
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags