Hej
Jeg har købt en elspareskinne som det var intentionen skulle slukke og tænde udstyr når jeg slukker og tænder pc'en.
Det virker imidlertid ikke da der fortsat er strøm på USB stikket når pc'en slukkes.
Er der en metode i ubuntu til at få pc'en til automatisk at slukke for strømmen til USB stikket?
Sperwer
Hvordan få jeg automatisk slukket for USB strøm.
-
- IRC nickname: sperwer
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: Hvordan få jeg automatisk slukket for USB strøm.
Sperwer skrev:Hej
Jeg har købt en elspareskinne som det var intentionen skulle slukke og tænde udstyr når jeg slukker og tænder pc'en.
Det virker imidlertid ikke da der fortsat er strøm på USB stikket når pc'en slukkes.
Er der en metode i ubuntu til at få pc'en til automatisk at slukke for strømmen til USB stikket?
Sperwer
det er der da.. når du slukker for strømmen til pc'en (på stikkontakten) så slukkes usb-strømmen også og så slukker alle dine devices også
en lidt mindre lowtech løsning kan være at der i NOGLE bioser er en mulighed for at ændre på om der skal være strøm på usb ved standby, men det er ikke alle der har denne mulighed
-
- IRC nickname: sperwer
Re: Hvordan få jeg automatisk slukket for USB strøm.
Ja mange tak.
Den første løsning ser ud til at virke og er så tilpas low tech så selv jeg kan finde ud af det.
Det ser desvære ud til at jeg ikke har muligheden for den anden løsning i BIOS på mine motherboards (Asus M4N78-PRO og ASUS M4A78-PRO.
Sperwer
Den første løsning ser ud til at virke og er så tilpas low tech så selv jeg kan finde ud af det.
Det ser desvære ud til at jeg ikke har muligheden for den anden løsning i BIOS på mine motherboards (Asus M4N78-PRO og ASUS M4A78-PRO.
Sperwer